2016-09-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0tte
Fast han kan ju vara anställd i sitt eget AB och plocka ut lön. Ingen anledning att ta ut mer än gränsen för statlig skatt i lön. Resten plockar man som utdelning till lägre skatt. Dock inte från detta bolag.

Han kan ha tagit lön fr detta bolag också. Det är inte alltid man särredovisar VD lön under VD lön, utan det kan ingå i den andra lönesumman. Kolla på allabolag på andra bolag så ser ni att detta är vanligt.
Citera
2016-09-02, 18:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1,3 min.

Skojar lite, men det som sades efteråt är intressant och det är att det finns olika bevis mot personerna därav anstiftan på kvinnan. Då kanske man kan utgå ifrån att i dagsläget är det nog så att man binder honom till själva handlingen.

Det vore fan nytt rekord, man kanske kan mäta juristernas effektivitet på det sättet.

Hon blev ju häktad på mord och mordförsök inte på anstiftan sa de på Aftonbladet.
Citera
2016-09-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Bra med repetition då tråden blivit väldigt lång.
Kan inte tänka annat än att dessa namn kommer att granskas och figurera mer framöver.
Jag är även intresserad av alla familjehem som Pangelius,och de andra företagen placerat "barnen" hos.
Ja,nu skall jag försöka läsa ikapp alla inlägg idag.

Här har du ett av dom tidigare iaf
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Cirka 5 minuter.
Tyvärr inte mer exakt än så.

Det är alltjämt kort tid.
Misstänker att starka bevis finns även här, men rubricering mer oklar. Nu verkar Tingsrätten dock hålla på mord/mordförsök, och tog alltså inte med anstiftan.

Strålande och de går på mord/mordförsök inget mjunigt anstiftan här inte, all in ska det vara.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, visst är det.

Johan Ronge på expressen kommenterar saken:
Jag vet inte. Jag vet inte heller hur domaren kunde tillåta henne att sitta under filt. Ska misstänkta kunna sitta i rånarluva under förhandling också. Märkligt.

Och nu detta:

Domaren tar till orda och säger att 41-åringen måste anses vara på sannolika skäl misstänkt för mord och mordförsök.

Hon verkar fått av sig filten till TR-beskedet iaf.

Vidare, skulle jag vilja krama Wenna Djävlar vilket face i den korta pk:n.
Citera
2016-09-02, 18:51
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Cirka 5 minuter.
Tyvärr inte mer exakt än så.

Det är alltjämt kort tid.
Misstänker att starka bevis finns även här, men rubricering mer oklar. Nu verkar Tingsrätten dock hålla på mord/mordförsök, och tog alltså inte med anstiftan.

Jättebra. Det tyder väl på att man kan binda även henne till mordplatsen, eventuellt teknisk bevisning. Mer bevisning kommer nog efter teknisk analys, håller tummarna!
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men hon blev ju också häktad misstänkt för mord. Inte för anstiftan?

Det stämmer men det är så att i häktningsframställan har åklagaren garderat sig med anstiftan till mord. Och nu efteråt svarade åklagaren på frågan om anstiftan och svarade att det beror på att det finns olika bevis på personerna. Så anstiftan är ju ganska troligt enligt min uppfattning. Ingen större skillnad på straffmätningen men av rent intresse från mig.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
"Såväl den 41-åriga kvinnan som hennes 18-årige sambo från Eskilstuna
häktades vid Västmanlands tingsgrätt på fredagen på sannolika skäl
misstänkt för mord och mordförsök i Arboga."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=6509287

Är det helt OT om jag frågar:
– Var inte han från Kabul?

Citera
2016-09-02, 18:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Strålande och de går på mord/mordförsök inget mjunigt anstiftan här inte, all in ska det vara.

Det är lika hårt som mord så det har ingen betydelse, men i klartext finns det olika bevis mot personerna det kanske är något som man bör ta till sig. Eller så skiter man i det helt enkelt inte så svårt.
Citera
2016-09-02, 18:52
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, visst är det.

Johan Ronge på expressen kommenterar saken:
Jag vet inte. Jag vet inte heller hur domaren kunde tillåta henne att sitta under filt. Ska misstänkta kunna sitta i rånarluva under förhandling också. Märkligt.

Och nu detta:

Domaren tar till orda och säger att 41-åringen måste anses vara på sannolika skäl misstänkt för mord och mordförsök.
Det brukar ofta vid stark mediapress ske konstiga undantag i rättsfall. Svenskar är överlag ofattbart mesiga. Kommer det krav från någon som står på sig så böjer man sig. Alltid. Även om det är fel och bryter mot praxis.
Citera
2016-09-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Jag undrar hur JM skulle klara en rättspsykiatrisk undersökning, känslan är ju att hon skulle scora som totalt frisk, faktiskt. Hon är helt enkelt ond..
Ja. Om det så att hon har planerat för att livet av sina föräldrar att få ärva och anlitat sin pojkvän för detta så är hon genuint ond. Och hon valde säkert en pojkvän som var lika ond. Eller också lurade hon honom med någon snyfthistoria som han svalde. Inte ens i Afghanistan är det accepterat för en man att mörda sina blivande svärföräldrar för ekomisk vinning.
Citera
2016-09-02, 18:53
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Då finns det tekniska bevis eftersom dessa blev häktade, på sannolika skäl.
Det kan även handla om en pressad åklagare som dra på stort direkt.
Vid nästa häktesförhandling kan allt rasa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in