2016-09-02, 18:37
Medlem
Häktad med restriktioner
Citera
2016-09-02, 18:38
Medlem
lasternassummas avatar
Även JM häktad!

sannolika skäl

Citera
2016-09-02, 18:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är anmärkningsvärt förfarande. Alla journalister verkar ha reagerat på det, men TR-rådmän verkar bekväma med täckta ansikten i rättssal.
Förhöjd nyfikenhet på åklagare Jenna´s PK sedan.

Hm, från insidan. Jag har min källa, och återger bara. Take it or leave it.
Det tänds/släcks lampor intill salen genom proceduren. Vidare följde jag massmedias rapportering, och nu efterhand genom Aftonbladet, kan man utröna att det i vart fall går att ringa in 4min.
Ja, visst är det.

Johan Ronge på expressen kommenterar saken:
Jag vet inte. Jag vet inte heller hur domaren kunde tillåta henne att sitta under filt. Ska misstänkta kunna sitta i rånarluva under förhandling också. Märkligt.

Och nu detta:

Domaren tar till orda och säger att 41-åringen måste anses vara på sannolika skäl misstänkt för mord och mordförsök.
Citera
2016-09-02, 18:40
Medlem
Reimers avatar
@ Rotesau, har du koll på hur fort överläggningen gick angående JM
Citera
2016-09-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Jag undrar hur JM skulle klara en rättspsykiatrisk undersökning, känslan är ju att hon skulle scora som totalt frisk, faktiskt. Hon är helt enkelt ond..

JM skulle säkerligen bedömas som frisk. Däremot är hon ju gravt personlighetsstörd, men det får man inte vård för.

Bra att bägge nu är häktade. Hoppas man har på fötter så denna psykopatkvinna hamnar där hon hör hemma - i fängelse.
Citera
2016-09-02, 18:42
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Då finns det tekniska bevis eftersom dessa blev häktade, på sannolika skäl.
Citera
2016-09-02, 18:45
Medlem
lasternassummas avatar
JM i tingsrätten i kläder med passande mönster:

http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201609/phpznrakuskarmavbild_2016-09-02_kl.png

Citera
2016-09-02, 18:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

1,3 min.

Skojar lite, men det som sades efteråt är intressant och det är att det finns olika bevis mot personerna därav anstiftan på kvinnan. Då kanske man kan utgå ifrån att i dagsläget är det nog så att man binder honom till själva handlingen.
Citera
2016-09-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
De kommer här:

1979-08-13 Lotta Isb*rg
1972-09-23 Pia Kl*v*f*lt
1980-08-23 F*d*rika Z*fi

*=e.

Bra med repetition då tråden blivit väldigt lång.
Kan inte tänka annat än att dessa namn kommer att granskas och figurera mer framöver.
Jag är även intresserad av alla familjehem som Pangelius,och de andra företagen placerat "barnen" hos.
Ja,nu skall jag försöka läsa ikapp alla inlägg idag.
Citera
2016-09-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tack för svaret,men jag har fortfarande lite funderingar som kanske du vet.Var bilen alltid tillgänglig för personalen, och parkerad på Kungsgatan i Eskilstuna?
Är familjehemskonsulterna Lotta I,Pia K och Federika Z?

Har en liten tanke om att de hade flera bilar registrerade på företaget,och att den här Volkswagen som var lite äldre kanske användes på boendet i Arboga?
Har Pangelius kvar lägenheten där?Är den tom/nya hyresgäster?

Eftersom de har/hade många "barn" placerade i olika familjehem,så kanske de har tillgång till en bil för att skjutsa "barnen" till olika aktiviteter mm.
Ja,många frågor blev det,och kan du bringa klarhet i några,så tas det tacksamt emot.

Stämmer bra, fanns två huvudsyften med denna bilen. Skjutsa barnen och för konsulterna, Pia och frederika på deras resor till och från familjehemmen. Därför den i huvudsak alltid stod vid företaget. Men den användes givetvis av LI och JM också.

Gällande boendet i Arboga har jag inga uppgifter.

Däremot är denna Thomas som det pratas mycket om högst delaktig gällande ekonomin i pangelius
Citera
2016-09-02, 18:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
1,3 min.

Skojar lite, men det som sades efteråt är intressant och det är att det finns olika bevis mot personerna därav anstiftan på kvinnan. Då kanske man kan utgå ifrån att i dagsläget är det nog så att man binder honom till själva handlingen.
Men hon blev ju också häktad misstänkt för mord. Inte för anstiftan?
Citera
2016-09-02, 18:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Cirka 5 minuter.
Tyvärr inte mer exakt än så.

Det är alltjämt kort tid.
Misstänker att starka bevis finns även här, men rubricering mer oklar. Nu verkar Tingsrätten dock hålla på mord/mordförsök, och tog alltså inte med anstiftan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in