Jag sätter en slant på att det kommer att gå lika fort, artonåringen har säkert skyllt ifrån sig i förhör, försagt sig på något vis i samband med det vilket har givit åklagaren en bra bild av händelseförloppet som stämmer med den tekniska bevisningen.
Ja, för om han nu sitter duktigt i klistret så lär det smeta av sig på henne också, anstiftan är ju lite lurigt att bevisa men jag tror att det kommer att gå lika fort att häkta henne.
Dåligt med svar på alla frågor/undringar.
Har man hittat kniven?
Har den överlevande modern sagt något, utpekat någon/några?
Har hon fortfarande livvakt?
Förnekar de nu för att senare skylla på varandra i hopp om att gå fria.
Eller kan de vara oskyldiga till själva gärningen (låter i o f s osannolikt) och t ex Juliette The Knife och hennes arab vara de skyldiga?
Eller några andra invandrade?
Ang drunkningen ska ju 2 andra personer varit närvarande, vilka är de?
Polisen måste snart öppna upp och börja informera!
Jag sätter en slant på att det kommer att gå lika fort, artonåringen har säkert skyllt ifrån sig i förhör, försagt sig på något vis i samband med det vilket har givit åklagaren en bra bild av händelseförloppet som stämmer med den tekniska bevisningen.
Nämen OY
Eller tvärtom? JM har sjungit falsett i självbevarelsedrift?
Tänk på att åklagaren redan nu lagt en reservation om anstiftan på henne....
Det är jävligt snabbt reserverat så tidigt i utredningen, och det tror jag du vet
Eller tvärtom? JM har sjungit falsett i självbevarelsedrift?
Tänk på att åklagaren redan nu lagt en reservation om anstiftan på henne....
Det är jävligt snabbt reserverat så tidigt i utredningen, och det tror jag du vet
Ja, det känner jag till, men tror ändå att den yngre har pratat lite för mycket i ren självbevarelsedrift och att det som återstår är att finna bevis för att JM försökte döda sin mor, åklagaren har inledningsvis fyra veckor på sig att finna bevis eller att pressa fram ett erkännande.
AB Företagsmiljö & Måleridesign i Sverige AB Styrelseledamot
AB Ögonläkare Gunilla Cernerud AB Styrelsesuppleant
AB Nordisk familjehemsvård AB Styrelseledamot, VD
Bostadsrättsföreningen Katthuvudet 7 Styrelsesuppleant
En eller flera rättegångar?
Om 41-åringen blir sakförd för mordet på exmaken, blir det då samma rättegång?
Ronge, Expressen: "Om hon blir delgiven misstanke för mord i drunkningsfallet så antar jag att det kommer avhandlas under samma rättegång, eftersom det leds av samma åklagare."
OnT: SSRI i femton år kan inte påverka JM angående omdöme. Det är inget man kan missbruka. I övrigt vet vi väl inget bestämt om vad hon 'käkat' för övrigt?
OT: Debatten om SSRI och big pharma fortsätter. I dagens läge är dock dagskostnaden för generika ungefär som en kopp hembryggt kaffe med mjölk och sötningsmedel.
Vet vi att hon käkat ssri då? Om hon nu blir häktad, kan polisen kanske kolla vilka mediciner hon kräver.
Senast redigerad av zebmaca 2016-09-02 kl. 17:49.
En eller flera rättegångar?
Om 41-åringen blir sakförd för mordet på exmaken, blir det då samma rättegång?
Ronge, Expressen: "Om hon blir delgiven misstanke för mord i drunkningsfallet så antar jag att det kommer avhandlas under samma rättegång, eftersom det leds av samma åklagare."
–
Det kanske blir så, annars kan det bli dubbla livstidsstraff å
det är väl inte så vanligt i Sverige, mer som USA.