Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Vilka två ytterligare personer var det som befann sig i stugan den gången maken drunknade? Om det stämmer att JM först sagt att det bara var hon, maken o barnen där men att hon sen ändrat sig och sagt "två till" tolkar jag som att de två var hennes föräldrar.
Iså fall blev de (kanske) vittnen till mordet/"drunkningen".

JM ska ha dröjt 12 timmar med att anmäla dödsfallet. Undras hur hon förklarade för föräldrarna att maken "gått hem" fast hans bil rimligen borde stått kvar. Om han inte gått till fots till JM och barnen och saknade bil.
Om de två personerna inte var hennes föräldrar, vilka var de då? Det kan vara besvärligt för en kvinna att dumpa en vuxen karl i vattnet, och någon måste ju passa barnen så att de inte springer ut och blir vittnen.
Hon kan ha drogat barnen med sömnmedel förstås.
De här två personerna - om de finns- är ju väldigt intressanta i sammanhanget. "Älskling" hade visst inte kommit till Sverige vid tiden för drunkningen. Kanske fanns ett par andra, nu dumpade älsklingar?
Jag för min del tror inte alls att föräldrarna var i stugan den kvällen maken "drunknade".
Riktigt så korkad tror jag inte JM är så att hon har ihjäl sin make medan hennes päron
är i närheten.
Därför avvisar jag teorin om att mordet på fadern och mordförsöket på modern drevs fram
av att dessa visste för mycket om vad som hänt augustikvällen maken avled.
Nej, de där två som också skulle ha varit på plats på sommarstället den aftonen är nog
att söka någon annanstans
Visst bör JM haft medhjälpare vid arrangerandet av olyckshändelsen.
Och snart lär vi veta vilka de var också.
Det blir nog fler än den mordlystna asylbaronessan och hennes lille afghanske älskling
som kommer att ställas inför domstol omsider.
Och där ramlade minsann beskedet in om älsklingen: 4 veckors häktning blev det.