2016-09-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Telefon numret på kontaktsidan http://norfam.se/kontakt.html 0706 68 92 32
Enligt hitta.se är det samma nummer till http://www.foretagsmiljo.se/10-kontakta_oss.htm
där han har styrelseuppdrag

Han är VD där. Företaget går med stor förlust
Citera
2016-09-02, 17:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Häktad i fyra veckor. Bra.

Citat:
Domaren konstaterade att det kommer kräva längre tid än två veckor för att kunna väcka åtal. Därav den längre häktningstiden.
Expressen
Citera
2016-09-02, 17:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Expressen
Jag vet vad det innebär och varför det blev fyra veckor isf för två. Men tack ändå.
Citera
2016-09-02, 17:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Max 7min till beslut.
Det är kort.

Troligtvis är det kortare beslutstid än 7min.

Mycket bra, då lär bevisläget vara stabilt så här långt.
Citera
2016-09-02, 17:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jo, men. Hur någon beter sig, reagerar på frågor etc. avslöjar ofta väldigt mycket.
Att afghanen kommer köra på snyfthistorier är ganska givet. Om hur JM reagerat/betett sig kommer vi inte veta ett smack.
Vet inte heller om jag tror hennes virrsnack om sociala medier efter frigivningen är till hennes fördel.

Du vet ju min ståndpunkt. Det som sker nu handlar bara om att
knyta ihop säcken.

Jag bara gissar lite runt vad dom kommer att hitta på
för att försöka slingra sig. Trovärdigheten i undanflykterna
kan jag nog redan nu sätta en siffra på (=0).

Citera
2016-09-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bra!

Jag håller med, det va bra.
Å då vet vi att åklagaren har bra på fötterna, om dom inte släpper JM.
Citera
2016-09-02, 17:16
Medlem
18-åringen har inget svenskt personnummer, vilket betyder bye bye Sweden,,,,

Citera
2016-09-02, 17:16
Medlem
valleros avatar
Detta borde rimligtvis betyda att de har tekniska bevis på afghanen från brottsplatsen och/eller spår av brottsoffer och GM i bilen!
Johanna lär inte klara sig nu.
Excellent!
Citera
2016-09-02, 17:17
Moderator
OYs avatar
Det ska bli väldigt intressant att få ta del av förhören i FUP när den kommer. Att få läsa om hur förhörsledarna spelar ut JM och sambon mot varandra. Att JM också var på plats när pappan mördades tror jag är en lågoddsare. Älsklingen tog hand om pappan och JM försökte ha ihjäl mamman men hade inte erfarenhet nog att slutföra mordet, jag tror på det scenariot..
Citera
2016-09-02, 17:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Vilka två ytterligare personer var det som befann sig i stugan den gången maken drunknade? Om det stämmer att JM först sagt att det bara var hon, maken o barnen där men att hon sen ändrat sig och sagt "två till" tolkar jag som att de två var hennes föräldrar.
Iså fall blev de (kanske) vittnen till mordet/"drunkningen".
JM ska ha dröjt 12 timmar med att anmäla dödsfallet. Undras hur hon förklarade för föräldrarna att maken "gått hem" fast hans bil rimligen borde stått kvar. Om han inte gått till fots till JM och barnen och saknade bil.
Om de två personerna inte var hennes föräldrar, vilka var de då? Det kan vara besvärligt för en kvinna att dumpa en vuxen karl i vattnet, och någon måste ju passa barnen så att de inte springer ut och blir vittnen.
Hon kan ha drogat barnen med sömnmedel förstås.
De här två personerna - om de finns- är ju väldigt intressanta i sammanhanget. "Älskling" hade visst inte kommit till Sverige vid tiden för drunkningen. Kanske fanns ett par andra, nu dumpade älsklingar?
Jag för min del tror inte alls att föräldrarna var i stugan den kvällen maken "drunknade".
Riktigt så korkad tror jag inte JM är så att hon har ihjäl sin make medan hennes päron
är i närheten.
Därför avvisar jag teorin om att mordet på fadern och mordförsöket på modern drevs fram
av att dessa visste för mycket om vad som hänt augustikvällen maken avled.
Nej, de där två som också skulle ha varit på plats på sommarstället den aftonen är nog
att söka någon annanstans
Visst bör JM haft medhjälpare vid arrangerandet av olyckshändelsen.
Och snart lär vi veta vilka de var också.
Det blir nog fler än den mordlystna asylbaronessan och hennes lille afghanske älskling
som kommer att ställas inför domstol omsider.

Och där ramlade minsann beskedet in om älsklingen: 4 veckors häktning blev det.
Citera
2016-09-02, 17:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michieff
Jag tror de bara är fullständigt inkompetenta i (mord)utredningar. Det är inte ovanligt på mindre orter när polisen bara sysslar med blåskontroller och närvaro vid torgmöten.

Är väl det gamla vanliga. För först då "olyckan" så vill man nu skriva av denna så fort som möjligt bocka av för det finns 20 andra fall på bordet. Sedan såklart en könsgrej som alltid. Hade en kvinna drunknat på annat sätt dött under vistelse med ex-maken och det kom vittnesuppgifter om tidigare hot, livförsäkran osv då hade det ju blivit mer liv i luckan. Nu handlar de ju om poliser och åklagare på just mindre orter som sällan eller aldrig haft hand om mord och inte heller vet om detta faktum att numera är nära 2 av 10 mördare just kvinnor. Antingen då som GM själva eller att de anstiftat mord. Just det senare är väl förmodligen de som nu gäller i fall 2 där nu det liksom blev en sak för mycket rörande denna kvinna så man var tvungen att ta tag i det ordentligt.
Citera
2016-09-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsf22
Helt rätt denna person borde det grävas fram lite om

Nej det enda är att han la upp en bild 7 juli, och den 14 juli komenterade JM " Nya VD" samt en smajli med hjärtan, vilket besvarades också med ett hjärta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in