2016-09-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
En fundering kring johannas fb som fått mängder med följare.
Hur intressant kan det vara att följa en person som sitter inlåst? Kommer ju knappast uppdateringar

Tänkte på hennes vänner som ses offentligt, jag hade tyckt det var sjukt pinsamt att finnas på en mgm fb. Speciellt om man ser vad hon misstänks för.

En av vänner är dessutom anställd hos polisen
Citera
2016-09-02, 12:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Har vid något tillfälle för många år sedan fått lära mig att 'skäligen misstänk' motsvarar ca 50% sannolikhet att vederbörande är GM, 'på sannolika skäl' skulle motsvara 90% sannolikhet. Kan någon med kunskap i ämnet bekräfta detta, eller kommentera?

/Provokatör

Har för mig det är något sådant (länge sedan jag läste allmänna straffrätten och inget jag jobbat med).
Citera
2016-09-02, 12:46
Medlem
styrlunds avatar
fotografer står och väntar vid en av grindarna som används för att leverera folk.
http://forumbilder.se/FB134/20160902-124157

Jävla mediacircus detta kommer bli.
Citera
2016-09-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Hmmm 100%.

Parkerad på företaget? Vart finns det företagskomplexet som var tillgängligt för alla? Vilka var det menar du som ingick i alla?

Kungsgatan, mitt emot Willys. Bilen var alltid parkerad där. Och nycklarna låg på kontoret, således hade alla på företaget tillgång till bilen. Tror det blir en del av hennes försvar. Sen att hon inte jobbat sedan sexskandalen men hämtat bilen då och då efter kontorstid gör inte hennes försvar särskilt tätt
Citera
2016-09-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

JM kontakter med afganska pojkar verkar ju ha kommit igång efter att hennes firma började jobba med flyktingboende. Hon började med detta under hösten 2015 -dvs efter makens mystiska drunkning. Hur många afganska pojkar kände hon då i aug 2015?

Tips till polisen: de placerade pojkarnas namn finns i IVO-utredningen. Hör dem?
Citera
2016-09-02, 12:54
Medlem
Duston91s avatar
Är det någon som vet när häktningsförhandlingarna börjar? Kan man läsa eller få information om det någonstans? Tanken var att försöka bege mig dit och spana lite.
Citera
2016-09-02, 12:56
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Är det någon som vet när häktningsförhandlingarna börjar? Kan man läsa eller få information om det någonstans? Tanken var att försöka bege mig dit och spana lite.
Inom de närmaste dagarna säger åklagaren. Kan bli i dag - kan bli i helgen.

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4233718-mordmisstankt-par-begars-haktat
Senast redigerad av Starback 2016-09-02 kl. 12:58.
Citera
2016-09-02, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Inom de närmaste dagarna säger åklagaren. Kan bli i dag - kan bli i helgen.

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4233718-mordmisstankt-par-begars-haktat
Åklagaren har 72 timmar på sig från det att de blev gripna.Man kan endast sitta anhållen 72 timmar sen måste åklagaren släppa dom eller begära häktning!
Citera
2016-09-02, 13:04
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91

vlt har nedräkning fram till klockan 14,00
Citera
2016-09-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Mohammad fanns inte ens i Sverige när Johannas ex hittades död. Hur många ggr ska man behöva upprepa det?

Och hur vet du det? Källa?

Om man tittade på Uppdrag granskning häromdagen så vet man att de s k barnen ljuger dels om ålder, dels om namn.

Hur vet vi med säkerhet att han bara är 18 år? Skulle kunna vara några år äldre.
Hur vet vi vad han heter? Kan vara ett alias.
Har polisen ålderstestat honom? Har de kollat hans fingeravtryck internationellt?

Många frågor uppstår, skulle jag vilja påstå.

Någon som har koll på den andra tjejen Bl*msterlund i Lexbase?
Citera
2016-09-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det där är väl en typiskt sossig inställning? En massa folk har arbetskamrater, gamla klasskompisar, diverse föreningsvänner från idrottsklubbar, grannar etc som vänner på facebook utan att de känner varandra närmare och inte har särskilt mycket insyn i varandras liv. Det är väl inte mer "pinsamt" än att en granne eller arbetskamrat blir misstänkt för något. Men sossar är väl typiskt av uppfattningen att det är andra som är ansvariga för någons handlingar och då är det väl logiskt att tycka det är "pinsamt" för något någon annan gjort.

Döms hon till fängelse får hon inte ha dator.
Skulle det bli RPV däremot så får hon ha dator.
Citera
2016-09-02, 13:11
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
fotografer står och väntar vid en av grindarna som används för att leverera folk.
http://forumbilder.se/FB134/20160902-124157

Jävla mediacircus detta kommer bli.

Tack för att du bidrar med direktrapportering!

Jag tycker det här fallet innehåller så mycket så att det förtjänar
all uppmärksamhet det kan få!

När säcken knutits ihop, dvs. de skyldiga har dömts, domarna vunnit
laga kraft och de skyldiga sitter i fängelse, så hoppas jag att det kommer
att ges utrymme för efteranalys.
Jag tänker då med början i den roll som politik och myndigheters
agerande har i hur det här fallet kunnat fått de förvecklingar som det fått.
Kanske finns det omständigheter i JMs "bagage" som ännu inte kommit
fram och som, om det kommer fram, också kan hjälpa oss att förstå vad
som satte igång en sekvens av händelser som kulminerade med flera mord,
men jag bedömer att det har underordnad betydelse i jämförelse.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in