2016-09-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Nej inte alls, telespaningen kopplar dom till lotsgatan och rundradiogatan och omfattande narkotikaförsäljning,men inte mord.
Och på rundradiogatan gjordes många slagningar på både Hussein och Berat.

Säker?

Utdrag ur s.917

Citat:
Vi kan se att detta nummer befinner sig på brottsplatsen vid brottstiden, kan det stämma?
Josef: Det kan vara så att jag inte själv använde telefonen då, men i övrigt ingen kommentar.
Citera
2016-09-01, 15:55
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Säker?

Utdrag ur s.917

Som jag förstått det lyckades polisen knyta deras personliga telefoner samt deras narkotika försäljnings telefoner.
Dom såkallade brottstelefonerna kunde inte knytas till någon enskild person utan gruppen i helhet samt lägenheterna för att sedan göra kvalificierade gissningar tex som att Jonis hade hyrt volvon (jsf eller vad den hette) och då borde det varit han som gled runt i den(man ser den på kamera från gångtunneln) när Anas ringer och ger grönt ljus.

Utan flyktbilen samt vapnen hade polisen säkert kunna sniffa rätt på dom här men ett åtal hade blivit väldigt svårt att styrka tror jag.
Ja,förutom skotthålen och patronerna på lotsagatan men med ett par dagar mer i frihet så hade patronerna försvunnit dom med får man anta.

Så utan snuten som satt på baksidan i det där kommunala kontoret så skulle det nog blivit svårt.
Citera
2016-09-01, 22:14
Medlem
Dr.Buses avatar
Citat:
Utan flyktbilen samt vapnen hade polisen säkert kunna sniffa rätt på dom här men ett åtal hade blivit väldigt svårt att styrka tror jag.
Ja,förutom skotthålen och patronerna på lotsagatan men med ett par dagar mer i frihet så hade patronerna försvunnit dom med får man anta.

Så utan snuten som satt på baksidan i det där kommunala kontoret så skulle det nog blivit svårt.

Instämmer! Hade inte polisen hittat flyktbilen hade grabbarna nog klarat sig från livstid..
Man får förutsätta att grabbarna tänkt göra sig av med vapen, telefoner bilen mm men iom att de blev gripna så snabbt så hade polisen mycket att gå på då allt fanns kvar.. Hade de hunnit gå en längre tid hade ju t.ex inte lotsgatan funnits kvar (i den aspekten)

Å andra sidan skulle jag fan inte bli förvånad om grabbarna tänkt behålla bilen och vapnen.
De behöll ju vapnet efter skotten på jeagerdorffsplatsen
Citera
2016-09-01, 22:20
Medlem
Dr.Buses avatar
Syns Anas nåt nu?

Tänker att folket måste hata honom lika mycket som Joset och Warsame, o de har ju fått granater riktade mot sej
Citera
2016-09-02, 23:46
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Buse
Instämmer! Hade inte polisen hittat flyktbilen hade grabbarna nog klarat sig från livstid..
Man får förutsätta att grabbarna tänkt göra sig av med vapen, telefoner bilen mm men iom att de blev gripna så snabbt så hade polisen mycket att gå på då allt fanns kvar.. Hade de hunnit gå en längre tid hade ju t.ex inte lotsgatan funnits kvar (i den aspekten)

Å andra sidan skulle jag fan inte bli förvånad om grabbarna tänkt behålla bilen och vapnen.
De behöll ju vapnet efter skotten på jeagerdorffsplatsen

1. Fast dom lyckades göra sig av med kläderna/skorna/maskerna och brottstelefonerna...endast en handske med tändstatspartiklar hittades i den hyrda volvon(tror det va den ialf)

2. Jag tror som du att dom tänkte behålla vapnena,men varför inte elda ut bilen samma natt?
Citera
2016-09-03, 00:17
Medlem
Gnuees avatar
Citat:
2. Jag tror som du att dom tänkte behålla vapnena,men varför inte elda ut bilen samma natt?

Dom skulle säkert behålla bilen. Amatörerna är ju så sjukt snåla, titta bara på Jonis som suttit och tjatat i TR och nu i sin HR överklagan om sina 2 jävla skyddsvästar som staten beslagtagit och han prompt ska ha tillbaka
Citera
2016-09-04, 07:13
Medlem
Sommarsemesterns avatar
GW Persson sa i TV för något år sedan att den som begår en skjutning senare sannolikt blir beskjuten själv. Houssein Chit var det uppenbara målet. Kan man dra slutsatsen att han själv begått någon skjutning eller anstiftan en skjutning på någon från motståndarlaget?
Citera
2016-09-04, 17:35
Medlem
Kan dom inte få längre än bara 14 år?
Citera
2016-09-05, 00:39
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
GW Persson sa i TV för något år sedan att den som begår en skjutning senare sannolikt blir beskjuten själv. Houssein Chit var det uppenbara målet. Kan man dra slutsatsen att han själv begått någon skjutning eller anstiftan en skjutning på någon från motståndarlaget?

fan vad tröttsamma ni är, läs tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

nej, o man är under 21 år gammal så kan man ej dömas till mer än maxstraff.
Citera
2016-09-05, 00:44
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

För vad misshandel?

mordbrand?
medhjälp till mord?
mord?

Vad fan snackar du om? precisera vem och vilken åtalspunkt du tycker är felaktig. tack.
Citera
2016-09-05, 13:48
Medlem
DoktorDurangos avatar
Haha, Onur Corap och Jonis Adan vinner ett par Skullcandy-hörlurar i en tävling på Kunskapspendeln - en mässa för arbetssökande och studerande i Göteborg. Detta drygt ett år innan dödsskjutningen.

https://www.facebook.com/kunskapspendeln/photos/a.570369839715599.1073741825.349793898439862/587987454620504/?type=3&theater

Befinner mig i ett chocktillstånd gällande hur denna inspirerande vernissage inte direkt ledde till att dessa samhällsbärare fick ett fast heltidsjobb. Och om dom dessutom är kapabla till att vinna Skullcandyhörlurar på en arbetsmarknadsmässa måste man väl ändå inse att gränslöst potential finns i gossarna?

Samhället gjorde helt enkelt inte sitt, och nu ser vi hur gossarna mot sitt nekande, drygt 2 ½ år efter att bilden togs, blivit inspärrade bakom lås och bom i 14 år.
Senast redigerad av DoktorDurango 2016-09-05 kl. 13:52.
Citera
2016-09-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
För vad misshandel?

mordbrand?
medhjälp till mord?
mord?

Vad fan snackar du om? precisera vem och vilken åtalspunkt du tycker är felaktig. tack.
Vad fan tror du?! För det dom dömdes för naturligtvis! Jag trodde att det gick att få 18 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in