2016-08-31, 12:00
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Är det inte märkligt att Hällgren började med cannabis om han var idrottare-amfetamin hade varit något annat än röka som man bara blir slö och trög av?
För att återgå till topic , så är det tragiskt att Josef genomförde de vägval han gjorde, som i slutändan via droger och kriminalitet ledde till ett f.n. utdömt 14-årigt fängelsestraff.

När hans frustration ledde till att börja med droger, och den kompispåverkan man kan tänka sig rådde, så är det väl knappast märkligt att han startade med något som många uppfattar som "enklare" t.ex. cannabis.
Han trodde knappast att saker och ting skulle utvecklas som de gjorde i början, och om man är ung och idrottsintresserad, så är nog amfetamin knappast något personen funderar att dra igång på.

Jag känner ju inte Josef, men tror knappast att han hade en tanke på att riskera att bli "slö och trög".
Dina inlägg däremot tycker jag ibland verkar dra lite udda slutsatser.
Citera
2016-08-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
För att återgå till topic , så är det tragiskt att Josef genomförde de vägval han gjorde, som i slutändan via droger och kriminalitet ledde till ett f.n. utdömt 14-årigt fängelsestraff.

När hans frustration ledde till att börja med droger, och den kompispåverkan man kan tänka sig rådde, så är det väl knappast märkligt att han startade med något som många uppfattar som "enklare" t.ex. cannabis.
Han trodde knappast att saker och ting skulle utvecklas som de gjorde i början, och om man är ung och idrottsintresserad, så är nog amfetamin knappast något personen funderar att dra igång på.

Jag känner ju inte Josef, men tror knappast att han hade en tanke på att riskera att bli "slö och trög".
Dina inlägg däremot tycker jag ibland verkar dra lite udda slutsatser.
Men det måste han ju märkt redan första gången han tog det-därmed kan man säga att han var lite oseriös
Citera
2016-08-31, 16:54
Medlem
Bulletzs avatar
Verkar hända grejer nu i biskop.
Citera
2016-08-31, 17:26
Medlem
DoktorDurangos avatar
"Biskopsgården är en förlorad stadsdel" uppger mycket riktigt Muhammed Hällgren i artikeln. Jag är dock benägen att konstatera att det redan på 90-talet började gå totalt utför för stadsdelen, åtminstone enligt båda mina föräldrar (Flyttade därifrån till Mölnlycke när jag var 6 år gammal 1999)

Ska tydligen ha varit vanligt att de utländska barnen "gick på svennarna" för att dessa blondhåriga gossar besatt rikedomar i form av mobiltelefoner och mopeder. Problem med finska pundare, potentiella ingenjörs- och advokatungar som kastade smällare på gamlingar samt nyinflyttade albaner som härjade runt. Brooklyn-gangsterkulturen hade börjat få sitt fäste, och många äldre killar i kvarteren tuggade på gårdarna och skapade ett jävla liv. Har vaga minnesbilder av betydligt äldre turkbarn som mejade sand i min lillebrorsas ansikte i lekparken också.

I övrigt var skadegörelsen den mest framträdande problematiken i stadsdelen. Förfärligt, men inte i närheten lika brutalt som de galenskaper som sker idag. Gällande att skydda och lyfta fram sin stadsdel har Biskopsgårdsborna i regel varit notoriska på den fronten. Väldigt många som bestämt hävdar att problemen är uppblåsta, och att det i förorten minst sagt finns en gemenskap som den vinklade median och svennarna inte kan se. Något som enligt dessa predikare totalt skiner över den pestepidemi av mord, skadegörelse och misär som lagt sig över stadsdelen.

Tragiskt att man i slutändan ska behöva skämmas över sin stadsdel, men bra att Muhammed lämnat den skara som förnekar att Biskopsgården inte skulle vara bortom all räddning.
Senast redigerad av DoktorDurango 2016-08-31 kl. 17:31.
Citera
2016-08-31, 18:52
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletz
Verkar hända grejer nu i biskop.

ja uppdatera oss istället för att sitta och debattera hur bra josefs fotbollstalanger var, TOTALT ointressant.
Citera
2016-08-31, 18:58
Medlem
[quote=allegrageller|58318450]
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag skrev att hade JAG stått ensam med 4 söner så hade jag nog också snattat. Ingen poäng med att inte försöka förstå desperationen hos en ensamstående morsa.

Det blir komiskt när många skribenter här på fb fördömer andra människor i tron om att de själva är oklanderliga.

Edit: citatfunktionen på forumet har verkligen ballat ur, kanske ngn mod kan kolla på det!?

Fuckin bullshit, jag har vuxit upp med ensamstående mamma och flera syskon, jag har känt stressen även om mamma aldrig sa något.
området jag växte upp i är ett såkallad no-go zone med 85% invandrare.

Dom månaderna pengarna inte räckte(min mamma jobbade heltid) till klev socialen in.

Ingen går hungrig i Sverige idag om du inte är missbrukare lr dylikt.

desperation my ass
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-31 kl. 19:02.
Citera
2016-08-31, 19:49
Medlem
Är man en sån nolla att man skaffar barn på barn och inte har råd att bo nån annanstans än Biskop får man skylla sig själv. Snacket om alla problem i orten och samhällets ansvar osv kan jag köpa till viss del. Men det största ansvaret ligger på föräldrarna. Har familjen dåligt med deg varför skaffar man fler barn?
Samma med dom i Länsman som fick handgranaten. Är man så dum att man fyller lägenheten med barn när en familjemedlem har folk som kommer hämnas efter sig ska man inte ha barn öht.
Citera
2016-08-31, 20:28
Medlem
[quote=Moderatorernasuger|58341790]
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Fuckin bullshit, jag har vuxit upp med ensamstående mamma och flera syskon, jag har känt stressen även om mamma aldrig sa något.

Dom månaderna pengarna inte räckte(min mamma jobbade heltid) till klev socialen in.

desperation my ass
Exakt.

Dådet i sig är extremt amatörmässigt upplagt och utfört. Har läst igenom en del av utredningen och intervjuerna. Att planera och utföra på samma dag, att inte ha alibin, att ha telefoner som kan spåras är ju nybörjarmisstag. Dessutom bor de i närheten. En sån här sak ska planeras år i förvag och i detalj.
Citera
2016-08-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjewr
Exakt.

Dådet i sig är extremt amatörmässigt upplagt och utfört. Har läst igenom en del av utredningen och intervjuerna. Att planera och utföra på samma dag, att inte ha alibin, att ha telefoner som kan spåras är ju nybörjarmisstag. Dessutom bor de i närheten. En sån här sak ska planeras år i förvag och i detalj.

Fast dådet var planerat, dom fick modifiera planen när polisen bogserade bort bilen dom tänkte använda, därför dom köpte flyktbil samma dag.

Men om dom bränt ut den röda xantian på mordnatten ihop med vapen och kläder hade dom till 100% klarat sig.

Hela målet har sin uppbyggnad när nån random snut hittar flyktbilen på parkeringen.
Citera
2016-08-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Fast dådet var planerat, dom fick modifiera planen när polisen bogserade bort bilen dom tänkte använda, därför dom köpte flyktbil samma dag.

Ok det är nytt för mig. Varför bogserade polisen bort den? Och när hände det i relation till när dådet inträffade?

Citat:
Men om dom bränt ut den röda xantian på mordnatten ihop med vapen och kläder hade dom till 100% klarat sig.

Vad jag läst hittils så är mobilspåren och mastuppkopplingarna det starkaste bevisen till fällningarna. Så även om de bränt upp skiten så hade dem ändå blivit spårade. Eller?

Citat:
Hela målet har sin uppbyggnad när nån random snut hittar flyktbilen på parkeringen.
Har sin uppbyggnad? Varför agerar snuten på just den bilen då? Och när?
Citera
2016-08-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag skrev att hade JAG stått ensam med 4 söner så hade jag nog också snattat. Ingen poäng med att inte försöka förstå desperationen hos en ensamstående morsa.

Det blir komiskt när många skribenter här på fb fördömer andra människor i tron om att de själva är oklanderliga.

Edit: citatfunktionen på forumet har verkligen ballat ur, kanske ngn mod kan kolla på det!?

desperation my ass
Senast redigerad av Moderatorernasuger Idag kl. 19:02.

Ursäkta, men det var verkligen inte jag som skrev det citerade inlägget. Det är tvärtom ett inlägg som jag svarade på. / IvrigeIvar
Citera
2016-09-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Ok det är nytt för mig. Varför bogserade polisen bort den? Och när hände det i relation till när dådet inträffade?

Den bogserades dagen innan tror jag, eller samma dag. Den bogserades bort för att den va falskskyltad/stulen.

Snuten hade span på krogen,både fram och baksidan mordkvällen. då kunde dom identifiera bilmodell.

Citat:
Vad jag läst hittils så är mobilspåren och mastuppkopplingarna det starkaste bevisen till fällningarna. Så även om de bränt upp skiten så hade dem ändå blivit spårade. Eller?

Nej inte alls, telespaningen kopplar dom till lotsgatan och rundradiogatan och omfattande narkotikaförsäljning,men inte mord.
Och på rundradiogatan gjordes många slagningar på både Hussein och Berat.

Det som knullade dom främst var mordvapnen samt krutspår på div ställen, och framförallt dom 2 kulorna och två hylsorna som hittades i lägenheten på lotsgatan[/quote]

Citat:
Har sin uppbyggnad? Varför agerar snuten på just den bilen då? Och när?

Hallå läs fupen för i helvete
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-09-01 kl. 02:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in