2016-09-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Det vet du inget om....
om du inte är ett av hennes gamla polisknulla?

Dessutom så läckte jag polisen lite diskret DU SOM KAN ALLT OCH FÖLJT TRÅDEN FRÅN BÖRJAN, IDIOT!
Citera
2016-09-01, 19:59
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mannen anmäldes ju försvunnen först tolv timmar efter det att han gick för att fiska om jag har förstått saken rätt, vid 21?

I så fall kan föräldrarna ha lämnat stugan innan 09 påföljande dag, fullt förståeligt om de inte orkade att vistas tillsammans med JM en längre tid i den där stugan.

Kanske var föräldrarna i stugan i syfte att passa barnen när JM och X:et skulle ut på ett försoningsfiske, de låg och sov när JM återkommer till stugan, hon ljuger om att mannen ligger och sover när föräldrarna ska lämna stället.

I efterhand förstår de att JM har ljugit, när dödsfallet blir känt, de konfronterar JM och har hela tiden förstått att JM har gjort något som hon inte borde ha gjort, detta vet JM och ser sig nödgad att eliminera föräldrarna?

En teori av många, jag vill dock bara visa på att det kan finnas logiska orsaker till att ha ihjäl sin familj, pengar och eliminering av vittnen.
Din teori är alltså att Johanna mördade sin man medan hennes föräldrar passade barnen och låg och sov? Frågan är bara om Johanna sköter grovjobbet själv? Om Johanna varit med i sommarstugan när fadern mördades borde hennes mamma pekat ut henne och hon hade häktats efter det förra anhållandet. Om Johanna varit med och misshandlat de två flyktingpojkarna som hon hade sex med borde de ha pekat ut henne. Mycket tyder på att hon anlitar andra, kanske mot betalning, för att utföra kriminella handlingar och jag tänker att så var nog även fallet när hennes man mördades. Jag tror inte att hon deltar aktivt i det själv. Det är en anledning till att hon klarat sig så här länge.
Citera
2016-09-01, 20:01
Medlem
JM:s mentala tillstånd och hennes beteende väcker vissa frågor. Psykopat har många ropat i tråden (inklusive mig).

Vid närmare eftertanke tycker jag inte att det verkar stämma. Snarare lutar det nog åt bipolär sjukdom där det händer saker snabbt i den maniska fasen och går åt h-e på vägen ner.

De många förhållandena och sexuella kontakterna passar in på en bipolär sjukdom. Det gör också det snabba tempot med bildandet av "asylbolag" och därpå följande sexuella eskapader med klienterna. JM ser bara möjligheter men inga konsekvenser.

Samma sak med livförsäkringen och det misstänkta mordet på maken. Troligen ett maniskt "genidrag" för att lösa ett problem. När inte det funkar har JM genast nya uppslag som att mörda föräldrarna.

Innan det första anhållandet är JM på väg till Thailand och efter några dygns uppehåll i häktet fortsätter hon sin resa dit - för att snart fortsätta till Trondheim.

Detta tempo, dessa ständiga uppbrott från personer och platser, dessa optimistiska dåligt genomtänkta kriminella planer leder mina tankar till en manodepressiv person.

Kanske handlar JM:s 15-åriga medicinering om att balansera en förödande bipolär sjukdom.

Kanske kan en del av JM:s känslokalla, psykopatiska beteende förklaras av känslomässig förflackning med grund i medicineringen.

Notera att dottern J-a verkar ha en liknande problematik som hon löser med självmedicinering.

Naturligtvis är allt ovanstående ren spekulation. Men någon diagnos har vi nog att göra med.
Senast redigerad av fillmansbo-olle 2016-09-01 kl. 20:05.
Citera
2016-09-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Dessutom så läckte jag polisen lite diskret DU SOM KAN ALLT OCH FÖLJT TRÅDEN FRÅN BÖRJAN, IDIOT!

Mår du bra?
folk ljuger stup i kvarten så jag tar allt med en nypa salt.

Stackare!
Citera
2016-09-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Men du är ju bra djävla korkad!
Jag åkte precis förbi och bilen står inte kvar FATTAR DU?

Åhh.. förlåt.. missade det, då vet du om bilen är omhändertagen av polisen eller inte mao?
Men jag ska genast gå och ta livet av mig så du får diskutera ensammen i tråden *s*
Citera
2016-09-01, 20:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
ÄLSKLING hade tagit sig till Norge utan att behöva visa identitetshandling framgick av polisens PR. Han hade även försökt den 23/8 men kom inte in. Det innebär väl? att för att han skall kunna resa vidare blir det via obevakad gränsövergång, på falskt pass, (är det Schengen så Norge accepterar EU leg eller hur är det vid utresa?) eller kanske har han flera identiteter?

Daktas man när man anhålls i Sverige så de har kollat om EU och Interpol nu om han finns registrerad i annat land för brott? För övrigt finns det väl inget sätt att se huruvida han varit i andra EU länder och sökt asyl under andra namn, dvs om det inte fins brott begångna.

Givetvis befann sig 100 000-tal flyktingar utan att sökt asyl eller registeras på resa genom Europa, hur nådde de annars Sverige/Tyskland.

CITERAR MIG SJÄLV, pga ev tankevurpa, - VARFÖR SKULLE DE GIFTA SIG för att han skulle få stanna? ÄLSKLING kom till Sverige som 17åring, borde få asyl. Redan sökt asyl i annat EU land å skulle sändas tillbaka?
Senast redigerad av Pandalina4 2016-09-01 kl. 20:13.
Citera
2016-09-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Din teori är alltså att Johanna mördade sin man medan hennes föräldrar passade barnen och låg och sov? Frågan är bara om Johanna sköter grovjobbet själv? Om Johanna varit med i sommarstugan när fadern mördades borde hennes mamma pekat ut henne och hon hade häktats efter det förra anhållandet. Om Johanna varit med och misshandlat de två flyktingpojkarna som hon hade sex med borde de ha pekat ut henne. Mycket tyder på att hon anlitar andra, kanske mot betalning, för att utföra kriminella handlingar och jag tänker att så var nog även fallet när hennes man mördades. Jag tror inte att hon deltar aktivt i det själv. Det är en anledning till att hon klarat sig så här länge.

Jag tror inte heller hon är dum, det kan bli svårknäckt detta om de bara kan hålla käften. Mitt tips är dock som från tidigt, afghanen/erna är den svaga länken i kedjan.
Citera
2016-09-01, 20:16
Medlem
MeMajks avatar
Något som jag inte kan få rätsida på är: varför Norge ?
Varför skickade hon sin toyboy till Trondheim av alla ställen?
Om jag fattar det rätt så får han börja om och söka asyl ånyo nu, kan det varit så att de skulle /hann med att snabbvigas på konsulatet. Det hade bara varit att traska rakt över bron

https://www.google.se/maps/dir/Fosenkaia+7,+Trondheim,+Norge/Jan+Kaare+Tapper+Sveriges+konsulat,+Olav+Tryggvaso ns+gate+24,+7011+Trondheim,+Norge/@63.4346163,10.3962303,17z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x466d319cfb59a1 e1:0xdd90d2aa617383a8!2m2!1d10.3966108!2d63.435959 5!1m5!1m1!1s0x466d319c78bfc5dd:0x81f8744d75dcc61!2 m2!1d10.3978636!2d63.4336065
Citera
2016-09-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Åhh.. förlåt.. missade det, då vet du om bilen är omhändertagen av polisen eller inte mao?
Men jag ska genast gå och ta livet av mig så du får diskutera ensammen i tråden *s*

Nej klart den inte är omhändertagen polisen åker så klart omkring och spanar på den dygnet runt för att kontrollera alla som kommer i kontakt med chauffören
Citera
2016-09-01, 20:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Kort inhopp.

Min femma är sen tidigare lagd på föräldrarna Möller. Behåller kvar min femma där.
Tror nämligen If ansträngt sig långt utöver i detta ärende, och att samvetet hos Möller-föräldrarna var påväg att släppa ut JM hemligheter.
Jag har ALDRIG, hört om en försäkringsbolag´s - utredning som står som ensam bärande i orsak till att åklagarmyndigheten parar ihop två kammaråklagare på varsitt mål & där man går i varandra till den graden att man uttalar sig om varandras förundersökningar.

Som sagt - Pappa Möller verkade ju inte helt obenägen att göra affärer med sina egna barn.
Larmet var på väg att gå. JM kände tvånget att tysta larmet som laddade upp?
Det är väldigt tight i tid mellan If´s avslag & även begäran om överprövning, och mord/mordförsök.
Därav 3/8...

Här lägger jag min andra femma på Polisen. Tyvärr.
Man har på något vis inte levererat till den mer objektivitetsbundne åklagaren (då), och tillslut förpassas ärenden som inte skrider åt endera håll.
Antingen genom "legitim" resursbrist, eller också genom smutsjobb inom kåren.
Med tanke på hur läckor/pladder sett ut nu, samt hur försäkringsbolaget If avfyrat stora kanoner mot Polisen/Åklagare sedan förra året och fryst 2.5milj, är jag tyvärr (igen) tvungen att undra över smutsjobb?
Undrar även spekulativt hur allt blivit om Fahlander fått JM på sitt bord redan vid drunkningsärendet?

Nja, det där tycker i alla fall jag låter djävligt osannolikt, att föräldrarna Möller på något sätt skulle ha varit inblandade i JM,s eventuella dränkning av sin exman, då borde Anki ha kvittrat som en kanariefågel efter mordet på Göran och mordförsöket på henne, då skulle ju hon (Anki) verkligen fattat att JM saknar vissa spärrar och det enda sättet att få lugn och ro vore att dottern är bakom lås och bom.

Vad bygger du din teori eller känsla på?

Ett plötsligt uppvaknande samvete ser det ut som men det verkar djävligt tunt.
Citera
2016-09-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
JM:s mentala tillstånd och hennes beteende väcker vissa frågor. Psykopat har många ropat i tråden (inklusive mig).

Vid närmare eftertanke tycker jag inte att det verkar stämma. Snarare lutar det nog åt bipolär sjukdom där det händer saker snabbt i den maniska fasen och går åt h-e på vägen ner.

De många förhållandena och sexuella kontakterna passar in på en bipolär sjukdom. Det gör också det snabba tempot med bildandet av "asylbolag" och därpå följande sexuella eskapader med klienterna. JM ser bara möjligheter men inga konsekvenser.

Samma sak med livförsäkringen och det misstänkta mordet på maken. Troligen ett maniskt "genidrag" för att lösa ett problem. När inte det funkar har JM genast nya uppslag som att mörda föräldrarna.

Innan det första anhållandet är JM på väg till Thailand och efter några dygns uppehåll i häktet fortsätter hon sin resa dit - för att snart fortsätta till Trondheim.

Detta tempo, dessa ständiga uppbrott från personer och platser, dessa optimistiska dåligt genomtänkta kriminella planer leder mina tankar till en manodepressiv person.

Kanske handlar JM:s 15-åriga medicinering om att balansera en förödande bipolär sjukdom.

Kanske kan en del av JM:s känslokalla, psykopatiska beteende förklaras av känslomässig förflackning med grund i medicineringen.

Notera att dottern J-a verkar ha en liknande problematik som hon löser med självmedicinering.

Naturligtvis är allt ovanstående ren spekulation. Men någon diagnos har vi nog att göra med.

Som jag tidigare nämnt är hela detta fall ett nutidsdokument över en pågående systemkollaps. I framtiden kommer man skratta åt alla förklarings/sjukdomsmodeller för oacceptabelt beteende. Jag tycker i mångt och mycket det är trams! Skiter i vilken jävla diagnos som ställs på folk. Lagför skiten!
Citera
2016-09-01, 20:20
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Man undrar ju, med tanke på allt som framkommit om JM, om hon tumlat runt i sänghalmen med döttrarnas pojkvänner och skaffat sig hållhakar på dem...

Jag vet inte hur mycket sådana här spekulationer kan tillföra, men
jag delar ändå en tanke i den riktningen som slagit mig några gånger
när jag följt den här tråden och som är lite i linje med dina tankar.

Styra med snoppen
Jag hörde en kvinna säga en gång:
– Alla män kan styras med snoppen.

Jag delar inte hennes övertygelse, men jag kan omvänt se att om en
kvinna är riktigt duktig på det, dvs. kombinationen av att vara manipulativ
och att utnyttja sin sexuella attraktionskraft för att uppnå sina syften, så
kan hon förmodligen komma en god bit på väg och styra många av de
män hon önskar styra. Jag tror att JM har den här förmågan, långt
mer än de flesta.

Det finns ju också flera tecken på att moraliska spärrar inte bromsar JM.

Sexet med flyktingpojkarna eller att ta hem en flyktingpojke visar IMO
lite på brist på sådana spärrar som skulle stoppat de allra flesta i
samma situation.

Visst känns det lite märkligt om JM skulle förföra döttrarnas pojkvänner
för att kunna få kontroll över dom. Men om JM skulle visat sig ha gjort
det skulle jag ändå inte bli totalt överrskad.

Jag betraktar ändå detta som en spekulation utan grund, tills vidare…

Narcissism
En annan egenskap som jag tror att JM har är något som ibland beskrivs
som fartblindhet eller tro på oövervinnelighet. Jag tror att narcissism är ett
ganska bra ord. Hon är, i sina egna ögon, så bra så att hon aldrig kommer
att åka dit. Jag tror att uppvaknandet från den drömmen är nära.
Sömnen är redan störd...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in