2016-09-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmunstycke
Fan snackar du om? Sverige har näst flest våldtäkter i världen per capita.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12417039.ab

Läste du ens din egen länk?

Ja vår statistik har skyhöga siffror jämfört med andra länder och vet du varför?

jo

1) Svenska kvinnor anmäler i avsevärt högre grad än andra nationers kvinnor. En Saudiarabisk kvinna ex. har liksom otroligt lite incitament för att anmäla våldtäkt, hon riskerar straff själv via att anmäla om inte annat.

2) Svensk definition av våldtäkt/ sexbrott är annolrunda och bredare än andra länders. ex. har vi lagar emot våldtäkt i äktenskapet, detta har inte en del andra länder, där är det fult lagligt att med våld tvinga sig på sin fru närhelst äkte mannen behagar.

3) Svensk våldtäktsstatistik räknar varje våldtäkt som 1 brott, andra länder sätter 1 GM som 1 streck i statistisken. Dvs GM som våldtagit 10 ggr. blir i Sverige noterad 10 ggr men någon annanstans bara som 1.

Att jämföra olika länders statistik säger därför inte speciellt mycket, utan ska du ha någon användning för detta måste datan "behandlas" för att överhuvudtaget bli jämförbar.
Citera
2016-09-01, 15:34
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jahopplalala valloner mummelmummel. Jahopplalala legosoldater. Jahopplalala vikingatåg och jobba lite i Turkiet åt ottomanen himself. Jahopplalala Silvia brasilianska, kungen fransos och små blandade prinsar och prinsessor som ynglar av sig no end. Jahopplalala korståg mm.

Skåningar, är de danskar eller svenskar? De vill ju vara danskar, de förrädarna, vi skär väl bort Skåne eller vad säger du? Ska man få åka och jobba i Norge, tro? Bara över dagen, eller får man sova över utomlands fast man är svensk? Får norrmännen sova över här, bo här, eller ska de drivas ut direkt? Finlandsfärjorna kommer att gå i konkurs!

Förr var det kungar som förespråkade mångkultur när de tog hit valloner och tyskar och annat löst folk för att lära svensken bli lite mer civiliserad och kunnig. Idag är det regeringen som bestämmer. So cry me a fucking river.

Du sitter som en liten bubbelpojke och fattar inte att du existerar under något som det kommer att gå att läsa om i historieböckerna som Den Stora Folkvandringens Tid. Det är inte den svenska regeringen som har beslutat detta, tro det eller ej. Inte heller jag som feminist har bestämt att det ska vara så och fått halva världen att dansa efter min pipa. Lika lite som någon bestämde att nu ska vi ha lite digerdöd över världen, I, II och III!

Detta måste vi förhålla oss till på ett vettigt sätt samtidigt som vi måste bibehålla goda relationer med resten av världen för du, Sverige klarar sig faktiskt inte ensamt. Har du fattat det?

Du tystas inte, alla håller bara inte med dig utan säger emot och det tål du inte.

Konstigt att Island, Irland, Tjeckien, Finland, Japan, Australien m.fl klarar sig med sina egna befolkningar alldeles utmärkt ?
Citera
2016-09-01, 15:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Läste du ens din egen länk?

Ja vår statistik har skyhöga siffror jämfört med andra länder och vet du varför?

jo

1) Svenska kvinnor anmäler i avsevärt högre grad än andra nationers kvinnor. En Saudiarabisk kvinna ex. har liksom otroligt lite incitament för att anmäla våldtäkt, hon riskerar straff själv via att anmäla om inte annat.

2) Svensk definition av våldtäkt/ sexbrott är annolrunda och bredare än andra länders. ex. har vi lagar emot våldtäkt i äktenskapet, detta har inte en del andra länder, där är det fult lagligt att med våld tvinga sig på sin fru närhelst äkte mannen behagar.

3) Svensk våldtäktsstatistik räknar varje våldtäkt som 1 brott, andra länder sätter 1 GM som 1 streck i statistisken. Dvs GM som våldtagit 10 ggr. blir i Sverige noterad 10 ggr men någon annanstans bara som 1.

Att jämföra olika länders statistik säger därför inte speciellt mycket, utan ska du ha någon användning för detta måste datan "behandlas" för att överhuvudtaget bli jämförbar.

Våldtäkterna har ökat konstant genom alla år, en kontinuerlig kurva som inte går att förklaras med någon speciellt lag som infördes någon gång.

Det är bara att du hellre vill behålla din rosafärgade bild på mångkultur än erkänna åt svenska kvinnor vad mångkultur innebär.

I bästa fall skulle vi kunna komma överrens om att våldtäktsstatistik från olika länder är svåra att jämföra, men att förneka att gruppvåldtäkter och överfallsvåldtäkter ökat något enormt de senaste decennierna i Sverige är ju makabert.

Sluta sätt invandrare förre kvinnor så kanske du förtjänar kallas för en riktig feminist.

Eller just det svenska kvinnor måste dela med sig våldtäkt med tredje världens kvinnor, du är allt märklig....
Senast redigerad av Naknekejsaren 2016-09-01 kl. 15:40.
Citera
2016-09-01, 15:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Hur många rena skittrådar i detta ämne ska det startas i detta forum?

Det som kvinnor behöver "skyddas" ifrån är män (eller sorry pojken i detta fallet) av TS sort med åsikten att just kvinnor ska "skyddas" och män och "manligt beteende" ska man bara ignorera och låta vara. Boys are boys.

Kvinnor skyddas, i sin egen rätt, fan så mycket mer i världen av just feminism än vad de någonsin "skyddats" av gruppen män.

Jag har ju redan frågat vad ni har för åtgärder mot handgripligheter.

Ni har ju inga, men när polisen inte kommer så får vi väl ringa F! då.

Bra ide faktiskt.

edit - synd att de inte ens har ett telefonnummer för ickemedlemmar
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-01 kl. 15:58.
Citera
2016-09-01, 15:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vem skyddar muslimska kvinnor? för deras egen skull och inte bara för deras fitta?
Du? Muslimska män?
Deras fäder och bröder, och andra släktingar, i övrigt beror det lite på vilket land de bor.

Jag tycker du ska titta på det här ikväll

http://www.axess.se/tv/program.aspx?id=4726

Citat:
Mm, sitt här du och mjäääääka på om vem som är syndabocken som det får du är, medan vi andra sköter allt som måste skötas på allvar och ler lite överseende och medlidande åt såna som dig. Jag ska nog se till att försvara dig också, lille vän, medan du leker vidare på internettet. Vackert-vädervänner är inte till någon nytta i alla fall förstår du så gräv på i sandlådan.

Hur ska du fixa det i länken undrar jag ?

Citat:
Axess TV är en svensk tv-kanal tillhörande Axess Publishing AB som ägs av Nordstjernan Holding AB och stöds av Axel och Margaret Ax:son Johnsons stiftelse för allmännyttiga ändamål. Kanalen inledde provsändningar den 27 maj 2006 och hade officiell lansering under hösten 2006. Kanalen sänder sju dagar i veckan och visar program som berör samhällsfrågor, kultur och vetenskap.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-01 kl. 15:54.
Citera
2016-09-01, 15:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Vad tänkte du försvara?

S V E R I G E!!! Hört talas om det?! Mitt kära fosterland som jag älskar men som du hatar.

Varför flyttar du inte förresten?!
Citera
2016-09-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Visst har inget land varit en jävla ö, likväl har i alla tider 98% av Sveriges befolkning alltid varit födda i Sverige förrän sisådär 60 år sedan. Att relativisera kring vad som är skillnader mellan svensk eller dansk är inte samma sak som att relativisera kring ifall det finns skillnader mellan somalier och svenskar, är det så jävla svårt att förstå?

Ett folk ska bo i ett land, sa grabben och det är vad jag dissekerar. Hur ska det funka i denna globala, krympande värld där alla påverkas av alla hela tiden? Ska vi relativisera tiden då folk får vistas innanför våra gränser eller hur har ni tänkt er det hela? Ju längre bort ifrån de är, desto kortare tid får de vara här, kanske? Sydamerikas södra spets, oj, ni får nästan vända om redan på flygplatsen tamefan. New York-bor, ja OK, några timmar går väl bra MEN SEN FÅR NI ALLT GE ER AV!

Och ska svenskar få vistas utomlands eller inte, mer än några timmar alltså? Vem ska sitta och försöka hålla ordning på oss allihopa, tro?

Jag hoppas på en liten, liten reality-check men det är nog förgäves, eller hur?

Citat:
Det är ju en jävla skillnad att ta in invandrare som har kompetens som svenskar saknar från att ta in folk som saknar all typ av väsentlig kompetens för informationssamhället.

Skilj på invandring med högre utbildade än värdlanded och invandring med lägre utbildning än värdlandet.

Det ena förbättrar landet och gör det mer civilsierat, det andra försämrar landet och gör den mindre civiliserad, förstår du konceptet?

Man behöver inte vara någon jävla nationalist för att fatta skillnaden, det är inte undra på att det tex inte finns nationalistiska partier i Kanada där invandrare i snitt har högre utbildning än värdfolket.

Du menar att om flyktingarna som kommer hit visade sig ha högre utbildning än svenskar, allt annat likadant, så skulle den enorma missunsamheten och avundsjukan för att de får någon hjälp att överleva överhuvudtaget inte existera? Jag önskar att jag hade din barnatro, men tyvärr, jag tror att det är mer komplicerat än så.

Citat:
Gör dig inte dum på riktigt, det är folkvandring som just sker mot länder med generös asylpolitik och generös välfärd. Inte fan är det på måfå alla kom till just Sverige och Tyskland som öppnade famnen och spärrade benen för alla dessa män.

Låt oss inte heller kalla det folkvandring, lika lite som det var folkvandring när portugissiska pirater strövade omkring i Sydamerikas kuster.

Folkvandringar brukar ju ha med kvinnor och barn fattar du väl?

Det är folkvandring i en modern värld och det verkar ni inte begripa. När folkvandringar var folkvandringar med betoning på vandring, fanns det just inga andra sätt att ta sig runt på klotet vi delar. Men när man började kunna bygga båtar som tog sig över Atlanten inom rimlig tid och till rimliga kostnader för passagerare, vad hände då? Ja, just det. Folk tog sig till Amerika med båt, förstås. De vandrade inte dit de heller.

När man verkligen vandrade, och således antagligen sa adjö för alltid till den som lämnades kvar, är det väl klart att kvinnor och barn som var kapabla att följa med gjorde det. Annars sågs de ju aldrig mer. Men redan på amerikabåtarnas tid kunde folk ge sig av ensamma och resa både dit och hem igen flera gånger. Och det var precis vad många gjorde också - brorsan åkte över och fixade jobb och någonstans att bo, sen kom syrran efter. Eller hustru och barn. Kontakt kunde man ju ha under tiden ändå, det kunde man inte förr.

Det är en enorm mängd människor ute och rör på sig. En ENORM.

Citat:
Sluta kasta flosker omkring dig som om du talar med en gäng skitnödiga hipsters som inte vågar påvisa hur du helt saknar logik i dina påståenden.

Du fattar väl att Japan kommer fortsätta vara Världens näst största exportland utan att ta in en endaste afghan eller somalier eller whatever?

Sluta låtsas vara dummare än vad du är.

Ah, du tror att Sverige = Japan? Ack och ve! Jaja, från din mun till guds öra! som det heter. Förutom tsunamis och kärnkraftsverkshaverier då, förstås. Själv tror jag nog att vi har en jävla bit kvar innan vi är ens i närheten!
Citera
2016-09-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Förberedelserna för katastrofen är sent om sider redan igång inom vissa myndigheter. Alldeles för sent, alldeles för lite, och med fel metoder. Nu handlar det inte längre om att undvika katastrofen, nu gäller det att minska dess effekter och skadeverkningar. Det har jag erhållit säker information om eftersom jag själv ingår i krisberedskapskretsen.

Hur många fler sådana här vapenlager tror du finns runt om i Europa? Ingen anledning till oro?

http://www.express.co.uk/news/world/684623/Islamist-extremists-hide-huge-stockpile-of-weapons-near-German-mosque

Men sluta för fan. Ingen tror på att du skulle ingå i någon slags krisberedskapskrets, var inte pinsam nu.
Citera
2016-09-01, 16:02
Bannlyst
Haha så roligt med dessa 13 åriga paranoida småkillar som är livrädda för varje invandrare dom ser.. Typ 0.0000000001 procent av alla som kommer hit är ett hot mot Sverige, om ens det. Dessa har Säpo koll på rätt bra.

Kom ut ur pojkrummet och se verkligenheten.

För varje islamister som dödar en svensk kvinna går det 1000000 våldtäkter, misshandlar, osv av svenska män.

Åh nej, en invandrare, jag gör i byxan och måste hem till mamma å gråta. Haha, tragiskt. Om något skulle hända, säg 1000 terrorister börjar attackera Sverige, så har Sverige trots allt poliser med vapen.
Sen får vi hjälp av andra länder garanterat. Har svårt att se hur det ska gå till. Sverige har bra koll på dessa hot mot Sverige. Bara smuggla in vapen till var och en skulle va svårt
Och varför skulle dom attackera Sverige?
Citera
2016-09-01, 16:30
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Jahopplalala valloner mummelmummel. Jahopplalala legosoldater. Jahopplalala vikingatåg och jobba lite i Turkiet åt ottomanen himself. Jahopplalala Silvia brasilianska, kungen fransos och små blandade prinsar och prinsessor som ynglar av sig no end. Jahopplalala korståg mm.

Skåningar, är de danskar eller svenskar? De vill ju vara danskar, de förrädarna, vi skär väl bort Skåne eller vad säger du? Ska man få åka och jobba i Norge, tro? Bara över dagen, eller får man sova över utomlands fast man är svensk? Får norrmännen sova över här, bo här, eller ska de drivas ut direkt? Finlandsfärjorna kommer att gå i konkurs!

Förr var det kungar som förespråkade mångkultur när de tog hit valloner och tyskar och annat löst folk för att lära svensken bli lite mer civiliserad och kunnig. Idag är det regeringen som bestämmer. So cry me a fucking river.

Du sitter som en liten bubbelpojke och fattar inte att du existerar under något som det kommer att gå att läsa om i historieböckerna som Den Stora Folkvandringens Tid. Det är inte den svenska regeringen som har beslutat detta, tro det eller ej. Inte heller jag som feminist har bestämt att det ska vara så och fått halva världen att dansa efter min pipa. Lika lite som någon bestämde att nu ska vi ha lite digerdöd över världen, I, II och III!

Detta måste vi förhålla oss till på ett vettigt sätt samtidigt som vi måste bibehålla goda relationer med resten av världen för du, Sverige klarar sig faktiskt inte ensamt. Har du fattat det?

Du tystas inte, alla håller bara inte med dig utan säger emot och det tål du inte.
Att enstaka är utlänningar är inte jämförbart med det rena folkutbyte som utförs i dag. Gör dig inte dummare än du måste.

Vad gäller danskar, norrmän och svenskar så är vi alla germaner. Vi är av samma folk som tyskar, holländare, boer, engelsmän med flera. Att skilja mellan dem är egentligen meningslöst.

Ständigt detta tjat om valloner. De arbetade, våldtog sig inte runt i landet, och återvände faktiskt tillbaka. Inget av detta gör dagens ockupanter. Som sagt, gör dig inte dummare än du måste. Valloner är dessutom vita, och jag har mer överseende med vita immigranter än färgade ockupanter.

Nej, det är riktigt att det ligger globala makter bakom detta. Vilket folkslag de globalisterna är av vet vi båda, och vi vet också deras agenda. Har du någonsin funderat på varför massinvandring bara förekommer i väst, och inte i Japan? Har du någonsin undrat vilket folkslag som startade feminismen? Vilka som finansierar BLM-rörelsen i USA? Vilka som äger alla media i Sverige och väst? Vilka som ligger bakom Bilderberggruppen?

Jo, jag tystas. Jag kan bli åtalad för att uttrycka dessa åsikter.
Citat:
Fast det är ju du som är ansvarig, det är jag säker på. Du uppmuntrar till samhällets förstörelse och svenskarnas utrotning. Jajamensan, det är vad du strävar efter!

Mysig liten diskussion, det här. Eller hur? Så in i bomben vettig och givande, liksom. ("Bomb", höhö!)
Nu har det visst slagit runt helt i skallen på dig. Man måste visst vara lite korkad för att kunna försvara den politik som förs.
Citera
2016-09-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Återgå till topic och svara på frågan om de enorma vapenlager som myndigheterna hittat? Är detta det enda? Vilken planering finns bakom? Finns det risk att liknande finns i Sverige, som liksom Tyskland öst in kreti och pleti från tredje världen utan att ha koll på vilka de är? Man vet inte ens var tiotusentals människor som fått avslag på sina asylansökningar befinner sig. Polisen kan inte ens upprätthålla ordningen när ungdomar kastar sten... På vilket sätt är oron obefogad?

Svara på mina frågor nu.

Dina frågor har ingenting med topic att göra och du förtjänar inget svar för det du kommer med är trams.

Men jag påstår ingalunda att allt är oproblematiskt och bara rosor och violer, om du inbillar dig det. Jag bara konstaterar att fega kräk är fega kräk vilken nationalitet de än har.
Citera
2016-09-01, 16:38
Medlem
S.Kandals avatar
Jämställdhet är såklart bra men de svenska feministerna har totalt förlorat förståndet. De hatar sd, hatar vita medåldern män, hatar Sverige, älskar alla invandrare, älskar burkinin, älskar miljöpartiet.

Det finns överhuvudtaget ingen nyans i tyckandet, det är svart eller vitt. Mycket av det elände vi ser idag är ironisk nog feministerna verk. Att de gräver sin egen grav verkar inte bekymra dessa trångsynta individer alls. Det är oerhört svårt att förstå hur de tänker.... tänker de överhuvudtaget alls!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in