Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Visst har inget land varit en jävla ö, likväl har i alla tider 98% av Sveriges befolkning alltid varit födda i Sverige förrän sisådär 60 år sedan. Att relativisera kring vad som är skillnader mellan svensk eller dansk är inte samma sak som att relativisera kring ifall det finns skillnader mellan somalier och svenskar, är det så jävla svårt att förstå?
Ett folk ska bo i ett land, sa grabben och det är vad jag dissekerar. Hur ska det funka i denna globala, krympande värld där alla påverkas av alla hela tiden? Ska vi relativisera tiden då folk får vistas innanför våra gränser eller hur har ni tänkt er det hela? Ju längre bort ifrån de är, desto kortare tid får de vara här, kanske? Sydamerikas södra spets, oj, ni får nästan vända om redan på flygplatsen tamefan. New York-bor, ja OK, några timmar går väl bra MEN SEN FÅR NI ALLT GE ER AV!
Och ska svenskar få vistas utomlands eller inte, mer än några timmar alltså? Vem ska sitta och försöka hålla ordning på oss allihopa, tro?
Jag hoppas på en liten, liten reality-check men det är nog förgäves, eller hur?
Citat:
Det är ju en jävla skillnad att ta in invandrare som har kompetens som svenskar saknar från att ta in folk som saknar all typ av väsentlig kompetens för informationssamhället.
Skilj på invandring med högre utbildade än värdlanded och invandring med lägre utbildning än värdlandet.
Det ena förbättrar landet och gör det mer civilsierat, det andra försämrar landet och gör den mindre civiliserad, förstår du konceptet?
Man behöver inte vara någon jävla nationalist för att fatta skillnaden, det är inte undra på att det tex inte finns nationalistiska partier i Kanada där invandrare i snitt har högre utbildning än värdfolket.
Du menar att om flyktingarna som kommer hit visade sig ha högre utbildning än svenskar, allt annat likadant, så skulle den enorma missunsamheten och avundsjukan för att de får någon hjälp att överleva överhuvudtaget inte existera? Jag önskar att jag hade din barnatro, men tyvärr, jag tror att det är mer komplicerat än så.
Citat:
Gör dig inte dum på riktigt, det är folkvandring som just sker mot länder med generös asylpolitik och generös välfärd. Inte fan är det på måfå alla kom till just Sverige och Tyskland som öppnade famnen och spärrade benen för alla dessa män.
Låt oss inte heller kalla det folkvandring, lika lite som det var folkvandring när portugissiska pirater strövade omkring i Sydamerikas kuster.
Folkvandringar brukar ju ha med kvinnor och barn fattar du väl?
Det är folkvandring i en modern värld och det verkar ni inte begripa. När folkvandringar var folkvandringar med betoning på vandring, fanns det just inga andra sätt att ta sig runt på klotet vi delar. Men när man började kunna bygga båtar som tog sig över Atlanten inom rimlig tid och till rimliga kostnader för passagerare, vad hände då? Ja, just det. Folk tog sig till Amerika med båt, förstås. De vandrade inte dit de heller.
När man verkligen vandrade, och således antagligen sa adjö för alltid till den som lämnades kvar, är det väl klart att kvinnor och barn som var kapabla att följa med gjorde det. Annars sågs de ju aldrig mer. Men redan på amerikabåtarnas tid kunde folk ge sig av ensamma och resa både dit och hem igen flera gånger. Och det var precis vad många gjorde också - brorsan åkte över och fixade jobb och någonstans att bo, sen kom syrran efter. Eller hustru och barn. Kontakt kunde man ju ha under tiden ändå, det kunde man inte förr.
Det är en enorm mängd människor ute och rör på sig. En ENORM.
Citat:
Sluta kasta flosker omkring dig som om du talar med en gäng skitnödiga hipsters som inte vågar påvisa hur du helt saknar logik i dina påståenden.
Du fattar väl att Japan kommer fortsätta vara Världens näst största exportland utan att ta in en endaste afghan eller somalier eller whatever?
Sluta låtsas vara dummare än vad du är.
Ah, du tror att Sverige = Japan? Ack och ve! Jaja, från din mun till guds öra! som det heter. Förutom tsunamis och kärnkraftsverkshaverier då, förstås. Själv tror jag nog att vi har en jävla bit kvar innan vi är ens i närheten!