2016-08-31, 19:53
Medlem
atjoprosits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
R.E?
Kom igen, tala om vad du vet! Vilken ort?
Citera
2016-08-31, 20:30
Medlem
Dom jobbar ju inte samtidigt alla 45:

Saxat ur NSD:

"Det låter jättemycket, men det är fem personer som har gripits på fem olika platser. Det går åt två poliser som griper och transporterar, sedan går det åt ett varierande antal på varje ställe för att göra husrannsakan och säkra bevis, sedan ett varierande antal som ska ta emot och hålla förhör, säger Christer B Jarlås."
Citera
2016-08-31, 21:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjoprosit
Kom igen, tala om vad du vet! Vilken ort?

Det handlar om fem olika orter enligt lokaltidningarna.
Citera
2016-08-31, 21:44
Medlem
En ska sitta i viltförvaltningsdelegationen Norrbotten. Borde vara en av dessa således:

http://jagareforbundet.se/globalasse...er-2015-18.pdf
Citera
2016-08-31, 21:50
Medlem
45 poliser och polishelikopter låter ju annars som om polisen har tittat för mycket på filmeserien "Jägarna".

Med tanke på att poliser många gånger inte ens skickar en patrull och tar upp vittnesmål efter våldtäkter numera så tycker jag att detta polisuppbåd ändå är anmärkningsvärt.
Citera
2016-08-31, 21:51
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Bra jobbat! Undrar hur bevisningen av såna här brott går till
Citera
2016-08-31, 21:52
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
45 poliser och polishelikopter låter ju annars som om polisen har tittat för mycket på filmeserien "Jägarna".

Med tanke på att poliser många gånger inte ens skickar en patrull och tar upp vittnesmål efter våldtäkter numera så tycker jag att detta polisuppbåd ändå är anmärkningsvärt.
Varför tycker du att 45 poliser är för mycket?

Vilken av poliserna tycker du man borde ha struntat i? Jag förväntar mig att du läst tråden.

Utöver det som nämnts i tråden så kan det ju vara läge att påtala att jägare tenderar att vara beväpnade (därför blir jag förvånad att endast 2 poliser ska ha använts för gripandet, men jag antar att de övriga 3 också hade kunnat assistera om det uppstod problem).

Och att det säkert är ett par steg att söka igenom Norrlands skogar (därför är det ingen dum idé att använda helikopter)

En sak är säker: Genomsnittsanvändaren på Flashback borde inte leda polisoperationer!
Senast redigerad av FlashbackImprover 2016-08-31 kl. 21:58.
Citera
2016-08-31, 22:11
Medlem
Hjalmars avatar
Klockren insats, vad gnäller ni om era töntar? Bara att se fram emot fällande domar och lång tid i finkan.
Citera
2016-08-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marst060
En ska sitta i viltförvaltningsdelegationen Norrbotten. Borde vara en av dessa således:

http://jagareforbundet.se/globalasse...er-2015-18.pdf

Inte så svårt att lista ut vem som avses. Vilka har störst anledning att skjuta bort järv och björn?
Det rör sig inte om några vanliga jägare som utfört detta.

Om det är den personen så kommer det bli ett djävla liv.
Senast redigerad av totalyawesome 2016-08-31 kl. 23:02.
Citera
2016-09-01, 01:40
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Inte så svårt att lista ut vem som avses. Vilka har störst anledning att skjuta bort järv och björn?
Det rör sig inte om några vanliga jägare som utfört detta.

Om det är den personen så kommer det bli ett djävla liv.

Det finns väl möjligen två att välja på i så fall? Men känner man folk som jagat ihop med denna grupp och har hört snacket är man väl mest förvånad att inte järven är helt utrotad... Fast björnen skjuter de väl helst på våren när den går ur idet, lättast så...
Citera
2016-09-01, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det finns väl möjligen två att välja på i så fall? Men känner man folk som jagat ihop med denna grupp och har hört snacket är man väl mest förvånad att inte järven är helt utrotad... Fast björnen skjuter de väl helst på våren när den går ur idet, lättast så...

Järvantalet har ökat markant under det senaste decenniet. Det har t.o.m observerats järv i södra Dalarna. Orsaken beror troligen delvis på att systemet med rovdjursersättningen till samebyarna har förändrats.

Nu får de betalt per nyfödd järvunge i.st.f per riven ren. En järvhona kan således vara värdefull för en sameby.
Citera
2016-09-01, 03:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Järvantalet har ökat markant under det senaste decenniet. Det har t.o.m observerats järv i södra Dalarna. Orsaken beror troligen delvis på att systemet med rovdjursersättningen till samebyarna har förändrats.

Nu får de betalt per nyfödd järvunge i.st.f per riven ren. En järvhona kan således vara värdefull för en sameby.

Intressant, där hade jag inte följt med i utvecklingen. Låter som ett mycket bra system som bygger på realism och inte några ängsliga ojanden där man inte vågar se var problemen finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in