2016-08-27, 17:10
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen. OT raderat, håll er till ämnet /mod
Senast redigerad av NewDeer 2016-08-27 kl. 17:13.
Citera
2016-08-29, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Åt den här korven som jag köpte av den väldigt otrevlige säljaren på Södermalmstorg i Stockholm.

Det är en jävla scam. Totalt oätligt. Korven i sig är inte stark, den är delad itu och fylld med diverse livsfarliga chilisar som gör att den är så extremt stark.

Harakirikorven är en bluff!

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Verkar faktiskt som att du har rätt, i det här klippet häller en medelålders kvinna av såsen och äter korven utan större problem. Sen att korvgubben är en fifflande pajas som kallar sina kunder för bögar, zigenare och fittor gör det hela än mer osmakligt och idiotiskt.

https://www.youtube.com/watch?v=NP_cYzu6h3Q
Det är ju ingen hemlighet att hettan kommer från såsen. Varför verkar alla tro att det är själva korven som är stark?
Citera
2016-08-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det är ju ingen hemlighet att hettan kommer från såsen. Varför verkar alla tro att det är själva korven som är stark?

För att den marknadsförs som världens starkaste korv
Citera
2016-08-29, 18:20
Bannlyst
vill ni förstöra era smaklökar bara för att vara macho i 10 min?
Citera
2016-08-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombichristarN
För att den marknadsförs som världens starkaste korv
Det är väl snarare rätten "varmkorv" som åsyftas, dvs korv med bröd plus tillbehör.
Citera
2016-08-29, 20:22
Medlem
butangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det är väl snarare rätten "varmkorv" som åsyftas, dvs korv med bröd plus tillbehör.

Står inget om sås eller liknande på hemsidan.

Till och med bilden på korven är en enkel korv på en gaffel.

Kod:
The Harakiri – The worlds hottest hot dog
The Harakiri is the worlds hottest hot dog. If you don’t believe us you are welcome to prove us wrong and come and test it for yourself…
If you eat it all in under five minutes you will win a t-shirt which you can wear proudly as proof that you are one of the few that have what it takes.

The Harakiri can only be had at our place in Old Town Stockholm and if you wish to accept the challenge the rules below apply:

The entire hot dog, including the bread, must be eaten within 5 minutes.
To much spillage or left over waste results in disqualification.
If anyone else touches your hot dog while you eat it you will be disqualified.
No beverages are allowed during the five minutes that the competition takes place.
Citera
2016-08-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Står inget om sås eller liknande på hemsidan.

Till och med bilden på korven är en enkel korv på en gaffel.

Kod:
The Harakiri – The worlds hottest hot dog
The Harakiri is the worlds hottest hot dog. If you don’t believe us you are welcome to prove us wrong and come and test it for yourself…
If you eat it all in under five minutes you will win a t-shirt which you can wear proudly as proof that you are one of the few that have what it takes.

The Harakiri can only be had at our place in Old Town Stockholm and if you wish to accept the challenge the rules below apply:

The entire hot dog, including the bread, must be eaten within 5 minutes.
To much spillage or left over waste results in disqualification.
If anyone else touches your hot dog while you eat it you will be disqualified.
No beverages are allowed during the five minutes that the competition takes place.
Hot dog är ju generellt korv med bröd, endast korv hade ju vart sausage.
Möjligtvis att det är lite missledande marknadsföring, men hur som helst lät det som att flera här blev förvånade att det är såsen och inte korven som är så stark.
Citera
2016-09-01, 02:18
Bannlyst
Har sett någon form av minivariant på min lokala Coop affär.
Citera
2016-09-19, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notropic
Har sett någon form av minivariant på min lokala Coop affär.
Ibland funderar jag på att ta mig ända vägen till Stockholmstad och besöka denna korvkiosk, bara för att äta någon av hans hamburgare eller korv med bröd.

Minivariant i din Cop affär säger du?

Vad heter de?
Harakiri-korv, eller något annat?

Han säljer ju också andra korvar, någonting som han kallar för Texas. Vart kan man köpa de andra korvarna, och vad heter de?

Tack på förhand!
Citera
2016-09-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Ibland funderar jag på att ta mig ända vägen till Stockholmstad och besöka denna korvkiosk, bara för att äta någon av hans hamburgare eller korv med bröd.

Minivariant i din Cop affär säger du?

Vad heter de?
Harakiri-korv, eller något annat?

Han säljer ju också andra korvar, någonting som han kallar för Texas. Vart kan man köpa de andra korvarna, och vad heter de?

Tack på förhand!
Hans övriga utbud är det inget speciellt med. Bor du långt ifrån är det abosolut inte värt ett besök annat än att prova "utmaningen".
Jag testade en av hans vanliga korvar, gissar att det var den i starkhet under harakirin. Gissningsvis är det samma korv, bara att harakiri har den starka såsen på sig.
Den smakade ungefär som vilken vanlig stark korv som helst, skulle kunna käka en sådan till lunch/middag utan problem.
Hamburgare visste jag inte ens att han hade. Möjligtvis hade han det inte då jag var där och de kommit på senare tid.
Citera
2016-09-23, 18:34
Bannlyst
köpte på ica.. fy satan vad det bränns edter en stund...............
Citera
2016-09-23, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
köpte på ica.. fy satan vad det bränns edter en stund...............
Vad heter den på ICA? Harakiri eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in