2016-08-31, 23:59
Medlem
Tinos sommarprat för den som är intresserad; https://sommartravpratarna.wordpress.com/2014/07/13/tino-arling/
Citera
2016-09-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
På vilka vis då? PMa gärna om du inte vill skriva det här

Inte bra med djur, Resten följer.
Citera
2016-09-01, 01:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Varför kallar du en redig hästkarl för svin? Hästen har varit vår bästa vän i hundratals år. Inte en chans att han skulle plåga hästen. Ge er på grisfösarmannen istället.

Snälla! Har det undgått dig att han erkänt tre misshandelsfall utav flickvännen? Tror säkerligen bilder kommer komma fram på hur han misshandlat hästarna! Lika lite som jag kan vara 100% säker på mina utsagor kan du vara det. Hur kan du veta att han ej plågat hästarna? Varför tar du honom i försvar?
Citera
2016-09-01, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Snälla! Har det undgått dig att han erkänt tre misshandelsfall utav flickvännen? Tror säkerligen bilder kommer komma fram på hur han misshandlat hästarna! Lika lite som jag kan vara 100% säker på mina utsagor kan du vara det. Hur kan du veta att han ej plågat hästarna? Varför tar du honom i försvar?

Snart blir ham kickad hoppas jag ingen vill ha en kvinno misshandlar i stallet förstör för stallet. Hoppas han blir dömd sitta på kåken o bli röv knullad
Citera
2016-09-01, 08:35
Medlem
Från handlingarna (https://minfil.org/Vd08o4bdb1/zigenartino.pdf), SMS som slöddret Tino har skickat:
"Om du bara knullat och höll käften tänk på din mamma o syrra"

"Jag ska döda dig och hela din familj du har skämt ut mig ditt svenska jävla hora"

"Ja vet vart du än gömmer dig ja vet alla dina vänner var dom bor"

"Du är helt ensam ingen skyddar dig ingen vågar mot mig"
SMS skickat 23:28 på kvällen. Det låter som om Tino tar sig ett par stänkare på kvällen och sedan roar sig med lite dirty SMS. Ränderna går aldrig ur en zebra. Det går inte att integrera zigenare i samhället.
Citera
2016-09-01, 09:35
Medlem
Charmas avatar
Tjej med sådär självkänsla faller för snygg lärling som har status och självförtroende.
Han vill ligga och kopplar på charmen, lurar i henne att de kommer bli ett lyckligt par och att hans äktenskap med frun är över.
De har sex men när hon börjar vilja ha mer av en kärleksrelation så märker hon att han inte är inne på samma spår som henne. Hon märker också hans kontrollerande drag och skitiga beteende.

Han i sin tur börjar se ner på henne. Tycker att hon betett sig horaktigt för att hon legat med honom (fast han är den otrogne som bara söker tillfälliga sexkickar). Börjar klanka ner på henne över hennes klädsel, och bete sig allmänt illa mot henne. Allt detta är en projektion, han har egentligen problem med sitt eget mående/beteende/samvete. Känner att det han gjort/gör inte är bra, men klarar inte inse att det är sig själv han måste förändra, så han tar ut det på henne.

Hon försöker göra honom svartsjuk (på klubben) då hon fortfarande har känslor för honom. Alternativt förtränga att hon haft känslor för honom och gå vidare. Han blir svartsjuk och föraktar henne ännu mer då han inte kan kontrollera henne som han vill.

Tränaren har koll på situationen. Har sympati för båda. Den blåögda tjejen som fallit för svinet och som utsätts för saker som inte alls är okej. Och för killen som han förstår inte mår bra.
Han är också lite feg och skulle gärna vilja ha en anmälan av tjejen och en dom att luta sig mot innan han tar ett beslut om att sparka killen. För att med säkerhet ha ryggen fri. När tjejen slutade vart det lätt att bara behålla killen, stoppa huvudet i sanden och tänka att konflikten nog blåst över (också fegt). Plus att om han säger upp någon som ändå har en stor roll arbetet i stall/på tävlingsbana så ska denne ersättas.
Citera
2016-09-01, 09:52
Medlem
Det kan nog tänkas vara en bra sammanfattning. Att inte Roger gör något är pinsamt men tydligen är även han ett praktarsle. Roger kanske ser det som en merit att ha en kvinnomisshandlare i stallet?

Vi tar fram en annan godbit om Roger och zigenarslöddret Tino ur handlingarna. Timo pratar ju om att göra tjejen till en "riktig kvinna". Sedan misshandlar han henne inför sin 4-åriga dotter. Det verkar vara receptet för en få fram en riktig zigenarkvinna. Och förstås att hon har på sig en stor tjuverikjol som får plats med mycket varor.

"Men att stå upp för mig själv inför Tino och ge svar på tal resulterade i att jag blev slagen och hotad i ännu större utstrackning, och efter att han misshandlat mig med ett körspö på 1.10 m inför sin 4-åriga dotter bestämde jag mig för att gå till min arbetsgivare och be om hjälp, Roger Walmann.

Och det gjorde jag för att jag insåg att jag antingen fick tåla att bli misshandlad, hotad och kränkt med jämna mellanrum och vara tyst om det både till Tino och till omgivningen eller så skulle han bli ännu värre och farligare. Roger Walmann kallade in Tino på möte och skällde ut Tino, han sa åt honom att sluta kalla mig för saker som hora och att det inte var OK att slå tjejer. 5 min efter det mötet nar jag och Tino var ensamma sa han att han inte forstår vad Roger menar, då jag faktiskt är en hora."
Citera
2016-09-01, 10:51
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det kan nog tänkas vara en bra sammanfattning. Att inte Roger gör något är pinsamt men tydligen är även han ett praktarsle. Roger kanske ser det som en merit att ha en kvinnomisshandlare i stallet?

Det tror jag visserligen inte Roger tycker. Men jag har jobbat i travstall och även haft zigenare som hästägare. Ibland har de försvunnit under en period då de måstat hålla sig bort pga interna hämduppgör. Vissa av dem har varit inblandade i mycket tveksamma saker, tex dömda (suttit inlåsta) för misshandel/dråpförsök osv.

Men man får inte glömma att den dåliga sidan inte är deras enda sida. De kan ha humor, vara trevliga, jobba bra (som anställd) osv osv. Och så länge man inte har något otalt med dem kanske man inte har något problem med dem öht. Tills sånt här uppdagas.

Och säkert vet inte Roger hela vidden av det. Han har hört tjejens förklaring och han har hört TÄ:s förklaring. Och tänkt att "sanningen kanske är nånstans där emellan" och "vad kan jag göra" (mer med en axelryckning) "det där får de lösa med hjälp av lag och rätt" (läs:blanda inte in mig, jag vill inte ha hela klanen emot mig om jag sparkar honom).

Jag anser att man kan vara feg utan att man "ser det som en merit att ha en kvinnomisshandlare i stallet" som du uttrycker det.
Citera
2016-09-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69

Vi tar fram en annan godbit om Roger och zigenarslöddret Tino ur handlingarna. Timo pratar ju om att göra tjejen till en "riktig kvinna". Sedan misshandlar han henne inför sin 4-åriga dotter. Det verkar vara receptet för en få fram en riktig zigenarkvinna. Och förstås att hon har på sig en stor tjuverikjol som får plats med mycket varor.

"Men att stå upp för mig själv inför Tino och ge svar på tal resulterade i att jag blev slagen och hotad i ännu större utstrackning, och efter att han misshandlat mig med ett körspö på 1.10 m inför sin 4-åriga dotter bestämde jag mig för att gå till min arbetsgivare och be om hjälp, Roger Walmann.

Och det gjorde jag för att jag insåg att jag antingen fick tåla att bli misshandlad, hotad och kränkt med jämna mellanrum och vara tyst om det både till Tino och till omgivningen eller så skulle han bli ännu värre och farligare. Roger Walmann kallade in Tino på möte och skällde ut Tino, han sa åt honom att sluta kalla mig för saker som hora och att det inte var OK att slå tjejer. 5 min efter det mötet nar jag och Tino var ensamma sa han att han inte forstår vad Roger menar, då jag faktiskt är en hora."
Obehaglig typ!
Citera
2016-09-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Det tror jag visserligen inte Roger tycker. Men jag har jobbat i travstall och även haft zigenare som hästägare. Ibland har de försvunnit under en period då de måstat hålla sig bort pga interna hämduppgör. Vissa av dem har varit inblandade i mycket tveksamma saker, tex dömda (suttit inlåsta) för misshandel/dråpförsök osv.

Men man får inte glömma att den dåliga sidan inte är deras enda sida. De kan ha humor, vara trevliga, jobba bra (som anställd) osv osv. Och så länge man inte har något otalt med dem kanske man inte har något problem med dem öht. Tills sånt här uppdagas.

Och säkert vet inte Roger hela vidden av det. Han har hört tjejens förklaring och han har hört TÄ:s förklaring. Och tänkt att "sanningen kanske är nånstans där emellan" och "vad kan jag göra" (mer med en axelryckning) "det där får de lösa med hjälp av lag och rätt" (läs:blanda inte in mig, jag vill inte ha hela klanen emot mig om jag sparkar honom).

Jag anser att man kan vara feg utan att man "ser det som en merit att ha en kvinnomisshandlare i stallet" som du uttrycker det.
Det stämmer förstås att alla har goda sidor. En seriemördare är säkert snäll när han sover:-) Roger kanske bara är allmänt feg som du säger eller så vill han inte göra något innan han absolut måste. Roger har nu tagit del av alla dokument i fallet och är underrättad om alla fakta.

Roger är arbetsgivare och då anser jag subjektivt att man har ett stort ansvar. Att ha anställda som misshandlar, hotar och trakasserar andra är inte bara otrevligt men även en stor risk för företaget. Att inte kraftigt markera att detta beteende inte är acceptabelt skapar andra problem på arbetsplatsen/stallet. De andra tjejerna tycker väl knappast det är trevligt att träffa Tino med tanke på hans svinaktiga bakgrund. Inte kul att vara rädd på jobbet.

Ur handlingarna:

"Tino har försökt manipulera mitt huvudvittne Ellen XXXXX, och det har jag sms från henne där hon skrivit att hon ar rädd för att han ska göra samma sak mot henne som han gjorde mot mig. Jag har även en fd kollega som sett Ellen bryta ihop fdr att hon känner sig pressad av Tino då han efter jag sagt upp mig och flyttat frågat henne om vad jag gör och var. Jag bifogar meddelande från Ellen XXXXX angående Tino Ärling och hans beteende".
Citera
2016-09-01, 11:25
Medlem
Att han misshandlar sina hästar som han tränar borde ju gå att anmäla till djurskydd anonymt? Om dom sedan hittar något om dom åker dit kan det kanske bli fart på stallchefen och särskilt han som äger allt då det lätt kommer kunna spridas ut i media och travsportförbundet med risk för avstängning. Det skulle i sin tur vara förödande för en person inom travsporten.
Citera
2016-09-01, 11:59
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag skriver ut skötarens mess till Tino vad gäller hur han hanterar hästarna.

Citat:
Du måste sluta vara så jävla dum på hästarna nu, Tino!

Rhapsody kunde inte ens äta nu när jag fodrade, han har ju öppna sår i munnen efter idag!! Han är helt jävla svullen också, jag har ställt en vaseline burk utanför hans Box och du måste smörja han med den 3 ggr om dan nu.

Jag börjar få nog nu, det går inte en dag utan att nån häst kommer in blödande ur munnen, eller har piskränder över rumpan! Och som du slog caddie i huvudet var bland det värsta jag sätt. Jag kommer att berätta för Roger och slutar det inte så kommer jag att anmäla dig. Och det spelar ingen roll hur mycket du slår MIG och hotar mig jag tänker inte backa på det. Detta är djurplågeri

Tinos svar:

Citat:
Din jävla råtthora, du ska håla din jävla käft bara

Jag har jobbat åt Roger i 8 år o ja gör vad fan ja vill me mina hästar dom har nog tjänar sina pengar ändå och är inte bortskämda kräk som dina mina vet var deras plats är som du borde lära dig också

En gång slog jag en häst så jävla hårt i huvud så den vinglade när den gick från hagen, ska du anmäla de också, eller?

Vet hästarnas ägare vad Tino utsätter dem för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in