Citat:
Ursprungligen postat av
pref69
Det kan nog tänkas vara en bra sammanfattning. Att inte Roger gör något är pinsamt men tydligen är även han ett praktarsle. Roger kanske ser det som en merit att ha en kvinnomisshandlare i stallet?
Det tror jag visserligen inte Roger tycker. Men jag har jobbat i travstall och även haft zigenare som hästägare. Ibland har de försvunnit under en period då de måstat hålla sig bort pga interna hämduppgör. Vissa av dem har varit inblandade i mycket tveksamma saker, tex dömda (suttit inlåsta) för misshandel/dråpförsök osv.
Men man får inte glömma att den dåliga sidan inte är deras enda sida. De kan ha humor, vara trevliga, jobba bra (som anställd) osv osv. Och så länge man inte har något otalt med dem kanske man inte har något problem med dem öht. Tills sånt här uppdagas.
Och säkert vet inte Roger hela vidden av det. Han har hört tjejens förklaring och han har hört TÄ:s förklaring. Och tänkt att "sanningen kanske är nånstans där emellan" och "vad kan jag göra" (mer med en axelryckning) "det där får de lösa med hjälp av lag och rätt" (läs:blanda inte in mig, jag vill inte ha hela klanen emot mig om jag sparkar honom).
Jag anser att man kan vara feg utan att man "ser det som en merit att ha en kvinnomisshandlare i stallet" som du uttrycker det.