2016-08-31, 22:45
Medlem
I tråden har tidigare påpekats att JM utseendemässigt skulle påminna endel om sångerskan Lotta Engberg. Jag delar inte den uppfattningen. Visst, det är två snygga kvinnor båda två, förvånansvärt fräscha med tanke på åldern. Vid 40 brukar det synas att man "levt". Men inte är det någon slående likhet mellan dem. Man kan dock förstå att JM haft gott om karlar, med sitt självsäkra sätt (och det utseendet) är hon säkert ganska framgångsrik krogen. Men klassiskt snygg skulle jag inte vilja kalla henne, fräsch möjligen.
Citera
2016-08-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jodå, jag. Har sett flera alternativ från början som så småningom krympt ihop till två:
1) Någon i JMs krets av flyktingkontakter som blivit blåst eller misshandlad genom hennes försorg, tex vänner till de som blev misshandlade eller de som misshandlade och som senare kanske lämnades i sticket utan utlovad ersättning.
2) JM och hennes kompisar.

Tycker bägge är möjliga men om nu polisen hittat bra bevis i bilen så verkar det vara alternativ 2 som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Alternativ 2 är vad tråden mer eller mindre handlar om. Och har noll och intet med dina funderingar att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vad menar du? Någon sa att alla tror ungefär samma sak och har inte påstått motsatsen. Du hävdar att JH plus medhjälpare är motsatsen.

Nej, jag säger att jag hållit öppet för ett flertal möjligheter. Nu finns bara två med högre sannolikhet kvar, varav ett är det som nu verkar mest troligt. Tråden har handlat om modet på JMs far och mordförsöket/misshandeln av modern. JM har förvisso varit huvudspår och alternativen har utretts på tok för dåligt. Vi vet exempelvis i stort inget om den drunknade maken. Var han tablettmissbrukare kommer ju drunkningen i ett annat läge. Hur som helst, i dagsläget är JM helt klart huvudspåret. Ber om ursäkt för mitt utfall, vi hade nog bara missförstått varandra.
Citera
2016-08-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Pappan gick väl bort under mystiska omständigheter. Såvida hon inte har fått barn med fler män.

Sex barn. Två vardera per man.
Citera
2016-08-31, 22:51
Medlem
Såg en bild på en j m med en kristallkrona snett bakom,är det hon son näms här i tråden
Citera
2016-08-31, 22:52
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, jag säger att jag hållit öppet för ett flertal möjligheter. Nu finns bara två med högre sannolikhet kvar, varav ett är det som nu verkar mest troligt. Tråden har handlat om modet på JMs far och mordförsöket/misshandeln av modern. JM har förvisso varit huvudspår och alternativen har utretts på tok för dåligt. Vi vet exempelvis i stort inget om den drunknade maken. Var han tablettmissbrukare kommer ju drunkningen i ett annat läge. Hur som helst, i dagsläget är JM helt klart huvudspåret. Ber om ursäkt för mitt utfall, vi hade nog bara missförstått varandra.
Helt ok. Ett missförstånd.
Edit: Detta med att han möjligen var alkad och/eller tablettmissbrukare är inte helt fel tanke. Kan förklara polisens ointresse av att utreda.
Senast redigerad av vallero 2016-08-31 kl. 22:57.
Citera
2016-08-31, 22:53
Medlem
Så hon hade 6 barn ,hoppas dom kan finnas där för mormor
Citera
2016-08-31, 22:53
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man undrar hur hon har kunnat leva ett normalt liv i 41 år. Finns det något tidigare på henne i brottsregistret? Har hennes personlighet förändrats eller har detta bara legat latent hela tiden och plötsligt utlösts när det var dags för skilsmässa och hon såg en chans att tjäna storkovan.
Jag tror tösen helt enkelt har "asylerats" efterhand och därmed också kriminaliserats. Otaliga är våra kvinnor som mer eller mindre drabbas av en slags mammakänslor för "våra" utifrån tillströmmande. Det är inte asylbarnen runt henne som är offren utan det är tragiskt nog Johanna själv och hennes två döttrar. Ja hon är bara en i mängden och det sker hela tiden i vårt land
Citera
2016-08-31, 22:54
Medlem
zurfarns avatar
Kanske lite sen, men ändå:

Det ställe som JM och barn bott på i Thailand känner jag väldigt bra. Kan konstaera av bilderna att jag har rätt.

Safir Village. Beläget en liten bit österut från Ban Phe. Ett muromgärdat litet paradis för svenska pensionärer. Många, väldigt många, från norra Sverige. Kanske därför att "ägaren" kommer från Sundsvall. Uppskattningsvis ett 20-tal villor med hög standard, med 2 stora pooler. De flesta hyrs ut till och från. Egen restaurant, helt ok, på området. Liten diversehandel strax utanför där du kan köpa öl och sprit.

På vägen ner till havet, taskig grusväg, ser du den absoluta thailändska fattigdomen på nära håll, folk som bor i plåthyddor. Stranden nedanför är inte rekommendabel för bad. Istället viftar du när "grisbilen" kör förbi på stora vägen och sitter på flaket och hoppar av vid Kims Beach, exempelvis. Rätt bra.

Där har JM bott. Det har snackats om att hon hyrde 2 månader....2 veckor osv. Skitsamma. Hon var där, och Sundsvallsparet som hyrt ut villan känner nog sig lite lurade. Eller obekväma kanske är rätt ord.

Behöver jag säga att jag aldrig kommer att resa tillbaka till Thailand? Men så är det.

Ursäkta OffT.
Citera
2016-08-31, 22:55
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Angående facebookvänner: hon kan ha haft en väntande förfrågan från mamman sen långt tillbaka, som hon accepterade då, kanske för att det skulle se ut att relationen var bättre!
Men nån skrev att de var vänner tidigare, vet inte vilket som stämmer, men OM de blev vänner då, så är det en förklaring!
Jo, precis. Mycket, mycket möjligt att hon klickade "Ja" på förfrågan efter att dom blivit knivade. Som en del av showen gentemot omgivningen för att verka grön. Om det var så är hon jäkligt pantad ty snuten kan ju naturligtvis se i hennes och morsans datorer att accepteringen skedde efter mordet. Hon kanske dock bara gjorde det för typ Flashbacks skull, så att vi skulle tro att de var vänner.

Att hon accepterade morsans förfrågan efter dådet kan ju i och för sig polisen knappast använda mot henne direkt, hon kan ju bara säga att hon blev så upprörd av dådet och att hon accepterade förfrågan i ren kärlek till sin mor. Eftersom det dock är uppenbart att allt som ormen JM gör har en baktanke så hajar man ju att när hon gör något, vad det än är, så är det högst troligen något jäkelskap på gång. Agerar hon så agerar hon i egenskap av psykopat.

Nu är det slut på lyxlivet för ett tag i alla fall. Hon lär knappast få nypressad apelsinjuice i cellen i morgon. Om hon fortsätter att neka så lär det bli torftigt på häktet också. Det är först när man erkänt man kan få lite lättnader på häktet. Då får man vara i allrummet och spela tv-spel samt lite annat roligt.
Citera
2016-08-31, 22:57
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
"Laglydig" betyder bara att man inte åkt fast för någonting. Det kan finnas hur mycket som helst på den här damen som hon kommit undan med. Att döma av lokalpolisens snabba konstaterande att den friske maken i sina bästa år plötsligt drunknat av olyckshändelse efter att han skrivit under en livförsäkring som skulle tillfalla henne, att det inte anade något lurt där alls, tyder på att de inte är särskilt klyftiga.
Det är ju jobbigt också för dem med misstankar, mycket skönare att bara lägga ner och ta en kaka till
Men tydligen ansåg försäkringsbolaget att det var något lurt med makens namnteckning.

Det var väl kanske lite det jag antydde. Nån måste ju ha skit på henne från hennes tidigare 40 år...
Citera
2016-08-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Pappan gick väl bort under mystiska omständigheter. Såvida hon inte har fått barn med fler män.

Ja men den pappsen ju inte pappa till 13-åringen utan bara till småflickorna. Hon har barn med 3 män. Minst.
Citera
2016-08-31, 22:59
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sex barn. Två vardera per man.

Inte ens det blev rätt. De första tre, två döttrar och en son, med samma man. Nästa son med en rektor och de senaste barnen, tvillingarna, med mannen som drunknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in