2016-08-31, 22:25
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
För att uppmärksamma ett grovt fel.
Det kvittade ju för oss som redan hade citerat källor med korrekta uppgifter.
Tipsa tidningen direkt istället...
Citera
2016-08-31, 22:25
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag har försökt läsa ikapp tråden men jag ber om ursäkt om jag missat detta:

Denna JM har alltså levt laglydigt fram tills hon mördade exmaken förra året och sen utbröt sexskandalen i våras och nu föräldramordet?

Vad hände i hennes huvud?
"Laglydig" betyder bara att man inte åkt fast för någonting. Det kan finnas hur mycket som helst på den här damen som hon kommit undan med. Att döma av lokalpolisens snabba konstaterande att den friske maken i sina bästa år plötsligt drunknat av olyckshändelse efter att han skrivit under en livförsäkring som skulle tillfalla henne, att det inte anade något lurt där alls, tyder på att de inte är särskilt klyftiga.
Det är ju jobbigt också för dem med misstankar, mycket skönare att bara lägga ner och ta en kaka till
Men tydligen ansåg försäkringsbolaget att det var något lurt med makens namnteckning.
Citera
2016-08-31, 22:27
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Ja, men då ska det vara väldigt gynnsam mark spåren satts i, om man ska skönja ev skador i däcken.
Ingenting är omöjligt förstås, men markerna kring stugan ser inte riktigt ut att kunna bjuda på det underlaget

Kan du avgöra det med så stor trovärdighet att polisen kan avföra sina "bevis"?
Citera
2016-08-31, 22:27
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Allt tyder på att den 18-årige afghanen är en manlig variant av Sara i Knutby-fallet. Skör, ung och omdömeslös, och i en utsatt situation.

I det läget har han oturen att stöta på psykopaten JM, en kvinnlig variant av pastor Fossmo.

JM manipulerar 18-åringen med "kärlek" och sex. När han är fast börjar den stora utpressningen. Om du inte ... så är det slut med allt. Säkert hot om utvisning också. (JM har gjort så tidigare)

Med tanke på omständigheterna förväntar jag mig att han så småningom får ungefär samma påföljd som Sara fick.

Beträffande JM bör hon få samma påföljd som Fossmo fick. Då är rättvisa skipad.

Ovanstående bygger på antagandet att båda personerna kommer att dömas som skyldiga framöver.

Nej han är en kriminell missbrukare
Citera
2016-08-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det har varit en del prat om barnen här i tråden men det barn som detta måste vara absolut värst för
bör vara 13-åringen.
Tillräckligt gammal för att förstå hemskheterna och i en sån känslig ålder - fy fan, stackars barn!

Hoppas han har stöd av en klok pappa.
Citera
2016-08-31, 22:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag säger så här häktas dom på sannolika skäl är det godnatt.

För att uppmärksamma ett grovt fel. Det är nämligen stor skillnad på misstankegraderna.

Expressen och hennes advokat.

Dom ändrade nu i artikeln efter jag påpekat det.

Eller hur?

De är nog rökta nu.
Citera
2016-08-31, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Är det ens möjligt? Morsan hennes låg ju på sjukan efter mordet. Sen efter operationen och det så verkade det ju på målsägarbiträdet hennes att hon var inne på samma spår som polisen.

Man kan dock bli kryssad även med en personlighetsstörning. Just anti-social personlighetsstörning hör väl i och för sig inte till de diagnoser som brukar rendera i fängelseförbud. Att JM blir förklarad som frisk nog för kåken får väl under alla förhållanden betraktas som hyfsat säkert.

Ja, man får knulla på Hinsan. Det finns till och med en särskild övernattningslägenhet som de intagna kan få bo i en helg med sin älskade. Det är dock möjligt att denna lägenhet (som finns innanför murarna) endast lånas ut till de som är gifta eller de som har barn. Minns faktiskt inte riktigt. Har för mig att lång resväg för den anhörige som ska hälsa på också kan utgöra grund för att man får disponera boendet en helg. Annars kan man ju fjucka i ett vanligt besöksrum.

Angående facebookvänner: hon kan ha haft en väntande förfrågan från mamman sen långt tillbaka, som hon accepterade då, kanske för att det skulle se ut att relationen var bättre!
Men nån skrev att de var vänner tidigare, vet inte vilket som stämmer, men OM de blev vänner då, så är det en förklaring!
Citera
2016-08-31, 22:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag tippar att afghanen snart börjar prata.
Han är bara en pojke och är antagligen inte psykopat som matte är, snart klarar han inte att hålla tyst.
Om han är narkotikaberoende (?) påskyndas processen- inget pulver i häktet.
Sen brakar förhoppningsvis allt samman.
Citera
2016-08-31, 22:36
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Nej nu jävlar måste jag svära lite.
För i helvete - läs igenom tråden INNAN ni börjar skriva massa jävla dumheter.
Nu när fulkärringen och hennes älskling är gripna på sannolika skäl så är det precis som om det kryper fram massa idioter som legat och tryckt under stenar i skogen.
Ni har noll koll på vad som framkommit och vad som dementerats.
Kommer dragandes med så dumma frågor att man undrar ifall det inte är dags stt öppna Vipeholm igen.
SÄTT ER IN I FALLET INNAN NI KOMMER MED ERA SNILLEBLIXTAR!

För att inte vara allt för OT,
Hur tog älskling sig till Norge?

Vipeholm? Är det där Lund ligger?
Citera
2016-08-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan det ha varit så att hon hyrt huset en viss tid, betalt i förskott, och nu for ner och utnyttjade huset kvarvarande tid?

kanske? man kan bara spekulera, men tolkningen jag gör är att hon vet om att polisen varit henne på spåren, blivit desperat och handlat ännu mer irrationellt, men vad man har förstått i tråden här är

"hon är inte riktigt klok"
Citera
2016-08-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hoppas han har stöd av en klok pappa.

Pappan gick väl bort under mystiska omständigheter. Såvida hon inte har fått barn med fler män.
Citera
2016-08-31, 22:41
Medlem
Hennes pappa var mördad,mamman svårt skadad och vad gör hon,jo åker till thailand,jag hade aldrig kunnat åka nånstans om detta hänt mig,jag hade legat och gråtit,,,,stackars mamman som har en sån galen dotter,,hoppas hon har människor som kan stötta henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in