2016-08-31, 22:12
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Går väldigt snabbt att klargöra om man har drunknat eller om man placerats i vattnet efter att ha dött genom att se om det finns vatten i lungorna.

Nu är jag inte helt uppdaterad och vet inte om fallet undersöktes(?!) men det borde väl vara rutin.
Ja, man måste väl ha konstaterat att han dött av drunkning på grund av att han hade vatten i lungorna, efter det mönster som jag föreslog tidigare - att han var så drogad att han inte kunde resa sig efter att ha knuffats från bryggan ner i det endast en meter djupa vattnet, men att han fortfarande andades när han föll och försökte dra några andetag under vattnet= vatten i lungorna.

Att polisen inte kunde föreställa sig mordscenariet visar väl att de planerade nedskurna kompetenskraven redan trätt i kraft. Mannen var ju enligt uppgift vältränad, frisk och hade endast lite alkohol i blodet. Man skulle genast obducerat och undersökt maginnehållet, där hade man nog hittat hela sömnmedelsburken.
Citera
2016-08-31, 22:13
Medlem
shbous avatar
Arabspolingen lär bryta vid förhör. Long way from home.
Citera
2016-08-31, 22:13
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nu har du nog fått en virre för mycket.
Vad menar du? Någon sa att alla tror ungefär samma sak och har inte påstått motsatsen. Du hävdar att JH plus medhjälpare är motsatsen.
Citera
2016-08-31, 22:14
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Hon var i Thailand 9 dgr,, behövde väl inte bättra på solbrännan mer, märkligt att man lämnar solen så fort,, jag undrar vad 18-åringen har som hon så desperat behöver? varför göra en de-tour om Thailand för att landa i Norge? Kostar ju ändå att flyga och flänga jorden runt

Jo, visst kostar kalaset men vad gör det då du och jag betalar till Pangelius genomruttna affärsmodell ? Kan så vara att JM:s engagemang nu avtar men LI kommer göra vad hon kan för att undvika näringsförbud. Förhoppningsvis gräver SVT:s Uppdrag Granskning eller annan aktör inom kort fram så mycket osammanhängande handlingar och underlag att även denna del av historien går till åtal.
Citera
2016-08-31, 22:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4230173-mordmisstankta-anhallna-kvar-i-vasteras

Vart tog på sannolika skäl misstänkta vägen?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/tva-personer-har-gripits-for-sommarstugemordet

Que, vad menar du, de är anhållna på sannolika skäl, häktningsförhandling kommer, vad är ditt problem?
Citera
2016-08-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Om man nu antar att det var afghanen eller medhjälpare till honom som var den som var inne i huset samt höll i kniven, kan han då kanske fått stora skälvan när han skulle döda mamman och backat ur knivattacken i tid innan hon dog. Trots allt är det ju lättare att ge sig på en man än en kvinna. Kan möjligen vara anledningen till att hon överlevde attacken.
Logiskt tänkt - för OM du har rätt- då är gärningsmannen inte en helt kallhamrad mördare, som mördar i farten, kvittar vem och hur många, han tvekar och lyckas inte när offret är kvinna.
Citera
2016-08-31, 22:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Que, vad menar du, de är anhållna på sannolika skäl, häktningsförhandling kommer, vad är ditt problem?

LVT artikeln skriver skäligen misstänkta- Vilket måste vara fel.
Åklagarmyndigheten har i ett pressmeddelande skrivit på sannolika skäl.
Citera
2016-08-31, 22:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Åklagarmyndigheten har i ett pressmeddelande skrivit på sannolika skäl.

Nej, de är anhållna på den högre graden "sannolika", vi får se vad förhandlingen ger, jag tror de blir häktade, vad tror du?
Citera
2016-08-31, 22:20
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Japp, så varför länka dit?
Citera
2016-08-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Troligt senario är att när den Penning/afgan kåta 41 åringens inte fick 2,5 miljoner på försäkringen för sin döde man så vart hon desperat efter pengar, pappan som sålt sitt företag för miljoner vart hennes lösning på penning problemet, hon skickar sin afgan med ev medhjälpare till stugan i Arboga, afghanen hittar dit, han var ju där och dränkte hennes man för ett år sen. Sen mördas Göran men de misslyckas med mamman som överlever.

Hennes plan spricker och miljonarvet försvinner, hon väljer lämna landet, men grips på Arlanda, släpps och åker iväg. Hennes loveboy får order lämna Sverige ifall att, han sticker till Norge där båda sedan grips.

Hennes girighet blir troligen hennes fall, hon borde väl insett att tre dödsfall på samma tomt och där det handlar om miljontals kronor till henne borde väcka misstanke, att man sedan rätt nyligen var på tapeten i en sex härva med afgan barn gör inte att ens trovärdighet ligger på topp.

Hoppas de hittat så pass starka bevis så att afganpojken och 41 åringen spärras in riktigt länge, hon verkar vara ett totalt känslokallt monster, fy fan!

Man kan tänka sig många motiv. Pappan kan ha ha haft ett testamente som ger mycket klirr i kassan. Pappan kan ha gjort med hennes företag vad han gjort med systerns, dvs investerat. Nu kan han ha krävt pengarna tillbaka. Alternativt kan han ha haft majoriteten av aktierna i bolaget och krävt avveckling. Det kan ha funnits ett avtal mellan bolagsägarna vad som ska ske med aktierna vid dödsfall. Han kan ha haft en pensionsförsäkring med JM som förmånstagare. Etc.
Citera
2016-08-31, 22:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, de är anhållna på den högre graden "sannolika", vi får se vad förhandlingen ger, jag tror de blir häktade, vad tror du?
Jag säger så här häktas dom på sannolika skäl är det godnatt.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Japp, så varför länka dit?

För att uppmärksamma ett grovt fel. Det är nämligen stor skillnad på misstankegraderna.

Expressen och hennes advokat.
Citat:
Vad är hennes inställning till misstankarna?
– Hon förnekar brott.
Nu har misstankeläget skruvats upp till sannolika skäl, har du fått veta varför?
– Nej, vi har inte fått veta det.

Dom ändrade nu i artikeln efter jag påpekat det.
Citera
2016-08-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Hon var i Thailand 9 dgr,, behövde väl inte bättra på solbrännan mer, märkligt att man lämnar solen så fort,, jag undrar vad 18-åringen har som hon så desperat behöver? varför göra en de-tour om Thailand för att landa i Norge? Kostar ju ändå att flyga och flänga jorden runt

Kan det ha varit så att hon hyrt huset en viss tid, betalt i förskott, och nu for ner och utnyttjade huset kvarvarande tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in