2016-08-31, 20:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Däckspår kan lämna specifika spårbevis, typ däck-skador som bara kan hittas på just denna bils,däck. . hur hård däcket är osv. Så antar att de funnit bevis för att just denna bil varit på plats morddygnet.
Men mördaren kanske inte åkte med i denna bil, så söker man blodspår eller andra bevis i bilen så kammar man noll. Men polis-teknikerna har säkerligen starka bevis för att just denna bil är den rätta.
Jag tror de har mer än så. Det vore ju rätt märkligt annars. Men jag vet inte mer än någon annan.
De anhöll först under tvång. Men hade inte tillräckliga bevis för häktning. Lät JM åka till Thailand och anhåller igen, denna gång på sannolika skäl.
Det bör vara mer än ett däckspår (plus alla andra indicier). Vi lär snart få veta.
Citera
2016-08-31, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tänk då om man man tagit de sex-utnyttjade pojkarnas berättelse på allvar från början, då hade utgången inte slutat så här.
Följde den tråden om sex-utnyttjandet av de två pojkarna, och man blir skärrad över hur skrivarna
uttryckte sig om de två pojkarna. Då framträdde verkligen folks oförmåga att förstå Johannas olämpliga/bisarra beteende. En man i mask framträdde på Youtube och höll sitt försvars-tal,bla.
En man i mask?Har du nån länk man kan se av detta?
Citera
2016-08-31, 20:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
I praktiken, ja. Speciellt i mordfall.

Ok, jag köper det - och har inga moraliska invändningar därvidlag.
Citera
2016-08-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Eller så kanske det blir Ystadsanstalten så får hon umgås med en annan ökänd fadermördare
som också lät någon annan sköta själva det smutsiga dödandet.
Motivet var pengar här också och lustigt nog hette vederbörandes pappa också Göran
i förnamn. http://omni.se/ungt-par-doms-for-mord-pa-63-aring-i-kalmar/a/6d0f2632-1041-4258-b0c4-4997378d2e86
http://www.expressen.se/kvallsposten/sa-lever-domda-sara-lundblad-i-fangelset/

Ja, nu lär man ha ordentligt på fötterna vid det här gripandet till skillnad från förra gången
och det kan mycket väl vara som LGWP säger idag:
– En kniv ska till exempel ha använts i samband med mordet, det räcker med att den har fått med sig blod till bilen eller något liknande för att man ska ha något starkt att gå på, säger han.

Enligt Leif GW Persson tyder de bådas agerande också på att polisen nu har något starkt att gå på.
– De här personerna verkar inte ha för avsikt att erkänna, de ska i stället konfronteras med så starka bevis att de förstår att det inte lönar sig att neka. Det vet polisen, och därför måste det vara stark teknisk bevisning som polisen har fått fram, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-maste-finnas-ny-teknisk-bevisning/
Inte alldeles förtjust i att citera etablissemangslakejen Cantwell på aftonbladet men låt det
ske för detta som avslutar hans krönika idag kan ju inte annat än vara rätt:
Vi vet inte hur denna närmast osannolika historia kommer att sluta, men det kan
onekligen bli ett av de mest uppmärksammade kriminalfallen någonsin i Sverige
.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23435446.ab

Förra året var det ju det bestialiska lustmordet på Lisa Holm som var det i särklass mest
uppmärksammade och i år kunde man tro att det som hände uppe i Dalarna med mordet
på könsbytaren med en helvetes massa folk misstänkta för inblandning, skulle bli det
"största" på mordfronten men så nu på sensommaren så kommer alltså den här sanslösa
historien med en kvinnlig fullblodspsykopat med förmodligen minst två mord på sitt
samvete. Asylbaronessa som man kunde tro hade berikat sig tillräckligt på den minst sagt
lukrativa flyktingindustrin utan att behöva kassera in stålar via knivmord på föräldrarna.
Men tydligen inte. Det är en dam som aldrig kan få för mycket flis uppenbarligen.

Hur som haver: nu är det nog färdiglekt för psykopathonan och hennes arabiske lille loverboy.
Nu blir det att stanna där man är.
Jag kan föreställa mig madamens krypande oro nu för att den lejde knivmördaren ska falla till
föga under de pressande förhören och berätta hela stinkande sanningen om vad som
hänt och vem som fick honom att göra det han gjort.
Nu om någonsin behöver sexbarnsmamman sin "psykmedicin".
Riktigt sjuka mord dessa tre, pengar verkar vara gemensamt motiv.Mördarna gör sig av med sina välgörare!!
Citera
2016-08-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
En man i mask?Har du nån länk man kan se av detta?
Gå in i den andra tråden, el försök på Youtube. rubrik- mannen i mask. En kille snackar uppstyltad svenska.
Orkar inte gå in och kolla själv om den finns kvar på youtube -du får ursäkta.
Citera
2016-08-31, 20:53
Medlem
Zisselas avatar
Jag har försökt läsa ikapp tråden men jag ber om ursäkt om jag missat detta:

Denna JM har alltså levt laglydigt fram tills hon mördade exmaken förra året och sen utbröt sexskandalen i våras och nu föräldramordet?

Vad hände i hennes huvud?
Citera
2016-08-31, 20:53
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Eller så kanske det blir Ystadsanstalten så får hon umgås med en annan ökänd fadermördare
som också lät någon annan sköta själva det smutsiga dödandet.
Motivet var pengar här också och lustigt nog hette vederbörandes pappa också Göran
i förnamn. http://omni.se/ungt-par-doms-for-mord-pa-63-aring-i-kalmar/a/6d0f2632-1041-4258-b0c4-4997378d2e86
http://www.expressen.se/kvallsposten/sa-lever-domda-sara-lundblad-i-fangelset/

Ja, nu lär man ha ordentligt på fötterna vid det här gripandet till skillnad från förra gången
och det kan mycket väl vara som LGWP säger idag:
– En kniv ska till exempel ha använts i samband med mordet, det räcker med att den har fått med sig blod till bilen eller något liknande för att man ska ha något starkt att gå på, säger han.

Enligt Leif GW Persson tyder de bådas agerande också på att polisen nu har något starkt att gå på.
– De här personerna verkar inte ha för avsikt att erkänna, de ska i stället konfronteras med så starka bevis att de förstår att det inte lönar sig att neka. Det vet polisen, och därför måste det vara stark teknisk bevisning som polisen har fått fram, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-maste-finnas-ny-teknisk-bevisning/
Inte alldeles förtjust i att citera etablissemangslakejen Cantwell på aftonbladet men låt det
ske för detta som avslutar hans krönika idag kan ju inte annat än vara rätt:
Vi vet inte hur denna närmast osannolika historia kommer att sluta, men det kan
onekligen bli ett av de mest uppmärksammade kriminalfallen någonsin i Sverige
.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23435446.ab

Förra året var det ju det bestialiska lustmordet på Lisa Holm som var det i särklass mest
uppmärksammade och i år kunde man tro att det som hände uppe i Dalarna med mordet
på könsbytaren med en helvetes massa folk misstänkta för inblandning, skulle bli det
"största" på mordfronten men så nu på sensommaren så kommer alltså den här sanslösa
historien med en kvinnlig fullblodspsykopat med förmodligen minst två mord på sitt
samvete. Asylbaronessa som man kunde tro hade berikat sig tillräckligt på den minst sagt
lukrativa flyktingindustrin utan att behöva kassera in stålar via knivmord på föräldrarna.
Men tydligen inte. Det är en dam som aldrig kan få för mycket flis uppenbarligen.

Hur som haver: nu är det nog färdiglekt för psykopathonan och hennes arabiske lille loverboy.
Nu blir det att stanna där man är.
Jag kan föreställa mig madamens krypande oro nu för att den lejde knivmördaren ska falla till
föga under de pressande förhören och berätta hela stinkande sanningen om vad som
hänt och vem som fick honom att göra det han gjort.

Nu om någonsin behöver sexbarnsmamman sin "psykmedicin".
Jag är övertygad om att hon fyllt hans skalle med "håll bara käften så kommer du undan" snack.
Bara det att när hon inte längre är där och dessutom ser ut att avslöjas så kommer han snacka.
Det blir hennes fall.
Citera
2016-08-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Däckspåren kommer nog inte hålla som bevisning.
Om däcken är de som satt på vid leverans är det lika däck på alla andra likadana bilar i Sverige.
Nu är färgen på bilen lite mindre vanlig, men det kan inte uteslutas att det till trots varit en annan bil.
Om de nu inte säkrat färgskavningar på träd eller liknande som matchar repor på bilen.

Däckspår kan vara unika och ha lika stort bevisvärde som fingeravtryck.
Citera
2016-08-31, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej de är som du så utstuderat arrogant och otrevligt påkallar inte häktade däremot anhållna på sannolika skäl. Vilket i princip är en häktning.
Är du fortfarande arg för att jag gjorde bort dig tidigare?

Häktade idag

På vilket vis gjordes jag bort av dig, länka gärna citaten där du tror dig "gjort bort mig" ?

Jag är inte arrogant, kunnig däremot, söt och vacker tillkommer på det.

Såklart paret inte kan vara häktade i o m typen av förhör som skedde idag på förmiddagen.
Visst kan man som du nu i skammen påtalar att det är synonymt med häktning men stor skillnad
ändå på att anhålla och häkta. Det vet du med.

Att anhållningsförhöra är lite speciellt serru, just ett sådant förhör har skett idag.
Imorgon tas detta vidare för att sist och slutligen komma till dag tre. Häktningsframställan
brukar vara diskret och i värsta fall även för försvaret för "ässen" brukar hållas "interna"
varpå försvaret måste kämpa för att i vissa fall få ut handlingarna dom med.
"Kan störa utredningen" är kortet som brukas dras ifrån ÅK.

Du ser ÅK har oändligt med resurser men inte tack och lov så många du trodde att
dessa hade med din snedsegling. Häktade innan ens anhållan löpt ut typ var din tro.

Du är förlåten för din okunnighet, ingen fara. Se så skicka nu kommunikationen vidare till
mig där du äger ut mig.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-31 kl. 21:11.
Citera
2016-08-31, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Denna JM har alltså levt laglydigt fram tills hon mördade exmaken förra året och sen utbröt sexskandalen i våras och nu föräldramordet?

Hur vet du att hon levt laglydigt tidigare? Jag tar det inte för troligt. Det mest troliga är att psykopatkvinnan ägnat sig åt allt möjligt genom hela sitt liv. När hon märker att hon kommer undan så går hon vidare till grövre brottslighet. Hon har känt sig grandios och onåbar eftersom hon kommit undan med all annan skit hon ägnat sig åt. Finns nog en hel del att hitta för den som gräver. Risken att någon skulle bli gravt kriminell från en dag till en annan är nog högst minimal.
Citera
2016-08-31, 21:01
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Det gick ju bra första gången. Varför skulle det inte lyckas en gång till. Antar att något sådant snurrade i hennes huvud. Oavsett vilket så gissar jag att hon haft psykopatiska drag en längre tid om inte hela livet. Därifrån till mord är vägen lång men när gränsen väl är överträdd så brister oftast alla eventuella hämningar.
Citera
2016-08-31, 21:06
Medlem
Hunden007s avatar
Är hon en Sugarmummi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in