2016-08-31, 21:41
Medlem
Reimers avatar
Alhelm spekulerar lite.

Citat:
Alhem: "Finns antagligen ny teknisk och muntlig bevisning"

Misstankarna har stärkts mot den 41-åriga kvinnan och hennes 18-årige sambo.

En orsak är antagligen de däckspår på brottsplatsen som kan kopplas samman med en bil som kvinnan förfogar över.

– Sannolikt finns det också ny muntlig bevisning, säger rättsexperten Sven-Erik Alhem.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23437354.ab

Tror nog att det mest rör sig om teknisk bevisning, fynd i bilen troligen.

Har svårt att tro att de hittat vittnen, men osvuret är bäst.
Citera
2016-08-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Ser inte ut att vara ett lyxhotell Brattöra i Trondheim.
https://no.hotels.com/ho412492/p-hotels-bratt-ra-trondheim-norge/

Hon var i Thailand 9 dgr,, behövde väl inte bättra på solbrännan mer, märkligt att man lämnar solen så fort,, jag undrar vad 18-åringen har som hon så desperat behöver? varför göra en de-tour om Thailand för att landa i Norge? Kostar ju ändå att flyga och flänga jorden runt
Citera
2016-08-31, 21:47
Medlem
Jo jag vet att sociala myndigheter inte står särdeles högt i kurs här, men den som ändå har viss insikt vet ju att de lyckas också, ibland! Själv har jag två kompisar som båda, "hade det för jävligt" under de första barnaåren. Soc.myndigheter ingrep, det blev förflyttning långa sträcker och helt nytt liv och nya föräldrar som var stabila och gav trygghet. Båda dessa vänner menar idag när vi snackar om livet att detta var deras stora räddning. Det måste inte gå illa för att man hade oturen att födas med stolpskott vid vaggan.
Citera
2016-08-31, 21:54
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
I Sverige klassas inte psykopati rättsligt som en mental sjukdom så även om hon är urtypen som sådan så lär det bli Hinseberg om hon fälls. Lär bli glest med blattekuk på Hinsan eller får dom ta emot besök?
Jag hoppas inte det. Enligt tidigare uppgift planerade paret att gifta sig för att afghanen skulle få permanent uppehållstillstånd. Om hon får ta emot besök av honom (om han skulle klara sig från fängelse för mordet/morden) blir det barn - man har ju samlagsrum ? och då är det svenska medborgarskapet ordnat för honom.
Citera
2016-08-31, 21:56
Medlem
boqpods avatar
Nej nu jävlar måste jag svära lite.
För i helvete - läs igenom tråden INNAN ni börjar skriva massa jävla dumheter.
Nu när fulkärringen och hennes älskling är gripna på sannolika skäl så är det precis som om det kryper fram massa idioter som legat och tryckt under stenar i skogen.
Ni har noll koll på vad som framkommit och vad som dementerats.
Kommer dragandes med så dumma frågor att man undrar ifall det inte är dags stt öppna Vipeholm igen.
SÄTT ER IN I FALLET INNAN NI KOMMER MED ERA SNILLEBLIXTAR!

För att inte vara allt för OT,
Hur tog älskling sig till Norge?
Citera
2016-08-31, 22:01
Medlem
Allt tyder på att den 18-årige afghanen är en manlig variant av Sara i Knutby-fallet. Skör, ung och omdömeslös, och i en utsatt situation.

I det läget har han oturen att stöta på psykopaten JM, en kvinnlig variant av pastor Fossmo.

JM manipulerar 18-åringen med "kärlek" och sex. När han är fast börjar den stora utpressningen. Om du inte ... så är det slut med allt. Säkert hot om utvisning också. (JM har gjort så tidigare)

Med tanke på omständigheterna förväntar jag mig att han så småningom får ungefär samma påföljd som Sara fick.

Beträffande JM bör hon få samma påföljd som Fossmo fick. Då är rättvisa skipad.

Ovanstående bygger på antagandet att båda personerna kommer att dömas som skyldiga framöver.
Citera
2016-08-31, 22:02
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Skrev innan att hon blev vän med sin mamma på Fb efter mordet, vilket får mig att fundera över hur stor roll har egentligen mamman i detta här? Tycker fortfarande det finns många frågeställningar kring mammans agerande vid sin makes död?
Som mamma själv veti katten om jag hade velat "kännas" vid om mina barn hade haft hela den här soppan i bagaget.
Är det ens möjligt? Morsan hennes låg ju på sjukan efter mordet. Sen efter operationen och det så verkade det ju på målsägarbiträdet hennes att hon var inne på samma spår som polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
I Sverige klassas inte psykopati rättsligt som en mental sjukdom så även om hon är urtypen som sådan så lär det bli Hinseberg om hon fälls. Lär bli glest med blattekuk på Hinsan eller får dom ta emot besök?
Man kan dock bli kryssad även med en personlighetsstörning. Just anti-social personlighetsstörning hör väl i och för sig inte till de diagnoser som brukar rendera i fängelseförbud. Att JM blir förklarad som frisk nog för kåken får väl under alla förhållanden betraktas som hyfsat säkert.

Ja, man får knulla på Hinsan. Det finns till och med en särskild övernattningslägenhet som de intagna kan få bo i en helg med sin älskade. Det är dock möjligt att denna lägenhet (som finns innanför murarna) endast lånas ut till de som är gifta eller de som har barn. Minns faktiskt inte riktigt. Har för mig att lång resväg för den anhörige som ska hälsa på också kan utgöra grund för att man får disponera boendet en helg. Annars kan man ju fjucka i ett vanligt besöksrum.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-08-31 kl. 22:09.
Citera
2016-08-31, 22:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
41-åriga kvinnan och 18-åriga mannen anlände till Västerås polishus runt 20-tiden på onsdagskvällen. Båda är anhållna skäligen misstänkta för mord och försök till mord.
http://vlt.se/nyheter/arboga/1.4230173-mordmisstankta-anhallna-kvar-i-vasteras

Vart tog på sannolika skäl misstänkta vägen?

Citat:
Misstankarna mot 41-åringen och hennes 18-årige pojkvän har stärkts och de är nu på sannolika skäl misstänkta för brotten den tredje augusti vid en sommarstuga utanför Arboga.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/tva-personer-har-gripits-for-sommarstugemordet
Citera
2016-08-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Alternativ 2 är vad tråden mer eller mindre handlar om. Och har noll och intet med dina funderingar att göra.

Nu har du nog fått en virre för mycket.
Citera
2016-08-31, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag hoppas inte det. Enligt tidigare uppgift planerade paret att gifta sig för att afghanen skulle få permanent uppehållstillstånd. Om hon får ta emot besök av honom (om han skulle klara sig från fängelse för mordet/morden) blir det barn - man har ju samlagsrum ? och då är det svenska medborgarskapet ordnat för honom.

Hon kommer att försöka hålla honom lugn men hon är också sin egen värsta fiende. Förr eller senare kommer en ny man att framstå som en ny möjlighet. Då kommer afghanen att brista ut i solosång. För henne väntar överklaganden, frigivningar, permissioner och män. För honom väntar utvisning till skitland efter avtjänat straff.
Citera
2016-08-31, 22:09
Medlem
Om man nu antar att det var afghanen eller medhjälpare till honom som var den som var inne i huset samt höll i kniven, kan han då kanske fått stora skälvan när han skulle döda mamman och backat ur knivattacken i tid innan hon dog. Trots allt är det ju lättare att ge sig på en man än en kvinna. Kan möjligen vara anledningen till att hon överlevde attacken.
Citera
2016-08-31, 22:11
Medlem
habets avatar
Det har varit en del prat om barnen här i tråden men det barn som detta måste vara absolut värst för
bör vara 13-åringen.
Tillräckligt gammal för att förstå hemskheterna och i en sån känslig ålder - fy fan, stackars barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in