2016-08-31, 17:24
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Visst är det ju så att de flesta som dör avlider av naturliga orsaker.

Det är ju sådana här kombinationer, som t.ex.:
– Giftermål
– Livförsäkring uttagen i annans namn och signerad med falsk namnteckning
– Förgiftningsförsök
– Död i mystisk drunkningsolycka
allt i snabb takt,
som får en att lyfta på ögonbrynen, högt över det vanliga...

Stämmer uppgiften att MG begärt, krävt, omedelbar kremering av den drunknade maken ? Men att hans anhöriga bestämt motsatt sig detta eftersom de vetat att inte ville kremeras.
Det verkar som om hon förgiftat honom och sen låtit något afghanskt barn knuffa honom i vattnet..
Hur kan man resa omkring på semester i Thailand och Norge efter att ens far nyligen omkommit på ett fruktansvärt sätt och ens mor blivit allvarligt skadad ? Ställer man inte in sin resa då?

För mig är saken klar.
Väldigt skrämmande bara att polisen avskrev misstanken mot henne efter "drunkningsolyckan", skamligt. Ibland är pengar jätteviktiga, försäkringsbolaget vill inte dela ut miljoner till denna skumma dam utan att man grävt vidare.
Citera
2016-08-31, 17:26
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hon ser kanske ännu mer ut som Lotta Engberg.

Märkligt att hon återvände till Norden när hon hade möjligheter att fly till exempelvis Laos. Men, det är jobbigt för en ovan att vara på flykt, med eller utan personlighetsstörning.
Lotta Engberg är ju fan mitt i prick
Citera
2016-08-31, 17:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Tack för allt grävande och intressant läsning. Om du skriver ihop en summering på svenska kan jag översätta den till engelska.

Och jag kan ta den till tyska direkt. Allt för att underlätta spridningen .....
Senast redigerad av Solglittret 2016-08-31 kl. 17:29.
Citera
2016-08-31, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Finns ingen hovnarr inblandat här utan gruppchefen Polismyndighet region Öst
Brottsoffer och personsäkerhetsenheten.
Aktbil har anlänt till Svea Hovrätt.

Kärt barn har många namn.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Skulle helt klart tro att det är dom små barnen som landat i Trondheim med JM i Måndags. Hittar nämligen inga möjliga alternativ?

Nu verkar oskulds-förklaring framlagts genom Hikes, och det var väl väntat. Får väl se om det kommer fram mer.

Till sist måste jag lägga upp det viktiga signalvärdet i följande pressmeddelande från Åklagarmyndigheten:
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?id=28&newsId=4563439D4EA54C0A

Det är alltså drunkningsärendet´s FU-ledare Wenna som uttrycker sig om Fahlander´s mord/mordförsök-ärende.
Lägger på en smiley för det så länge
Förhoppning om rättvisa och även upprättelse.

Såg uttalandet av både Hikes och Jähresten i o m att ett 24:8 förhör gått av stapeln idag.
Fortsättning följer alltså imorrn.

Inget nytt att dom arbetat intensivt det har betonats åtskilliga gånger i media men
uttalandet kommer denna gång ifrån Jessica Wenna som gärna uttalar sig när frågan ställs
har hon visat prov på sedan i Måndags. Verkar vara en pratsam ÅK detta till skillnad mot Fahlander
hon är nästan ikapp honom redan i uttalanden. Bra eller dåligt återstår dock att se.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-31 kl. 18:05.
Citera
2016-08-31, 17:28
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
De sociala myndigheterna i Norge har tagit hand om psykopatkvinnans barn. Vad jag nu undrar är, kommer barnen bli kvar i Norge eller kommer de skickas till sociala myndigheter i Sverige?

Stackars barn. Morsan har troligen varit mer skumm än någonsin efter att allt börjat klarna och att hon snart ska få sona sina brott.

Och nu plötsligt får de inte träffa henne och är i ett land där de för dem pratar lustig svenska (norska).

Kvinnan, om hon är skyldig, borde även få straff för allt det lidande dessa barn har och kommer få gå igenom.
Citera
2016-08-31, 17:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svabberkasta
Vilket inläggsnummer?

Här finns den (J*lias dom, m.m.):
https://minfil.org/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-31 kl. 17:57.
Citera
2016-08-31, 17:31
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Stämmer uppgiften att MG begärt, krävt, omedelbar kremering av den drunknade maken ? Men att hans anhöriga bestämt motsatt sig detta eftersom de vetat att inte ville kremeras.
Det verkar som om hon förgiftat honom och sen låtit något afghanskt barn knuffa honom i vattnet..
Hur kan man resa omkring på semester i Thailand och Norge efter att ens far nyligen omkommit på ett fruktansvärt sätt och ens mor blivit allvarligt skadad ? Ställer man inte in sin resa då?

För mig är saken klar.
Väldigt skrämmande bara att polisen avskrev misstanken mot henne efter "drunkningsolyckan", skamligt. Ibland är pengar jätteviktiga, försäkringsbolaget vill inte dela ut miljoner till denna skumma dam utan att man grävt vidare.

Går väldigt snabbt att klargöra om man har drunknat eller om man placerats i vattnet efter att ha dött genom att se om det finns vatten i lungorna.

Nu är jag inte helt uppdaterad och vet inte om fallet undersöktes(?!) men det borde väl vara rutin.
Citera
2016-08-31, 17:32
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

För mig är saken klar.

Det är uppgifter från tidning/tidningar som refererat till anhöriga
till den döde maken.
Ja, man undrar varför, om syftet inte var att förstöra bevis.

Citera
2016-08-31, 17:34
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Helt klart. Schürrer var/är 100% mentalsjuk och sitter i finkan. JM är klassisk psykopat.
Det enda som inte stämmer helt med diagnosen psykopat är väl att hon handlat ganska korkat och korttänkt. Psykopater är oftast kallt och intelligent kalkylerande. Men kanske gäller detta mest manliga psykopater.
Jag undrar hur många av "barnen" på boendet som är inblandade, i drunkningen och i knivmordet.

Kanske knuffade hon själv ner den drogade maken i vattnet, men knivandet sköttes nog av några muskulösa unga vänner som inte har den minsta känslomässiga koppling till det äldre paret, och som såg framför sig en tillvaro badande i pengar och med gratis h**a.
Citera
2016-08-31, 17:41
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Fy fan vilken vidrig kärring.

Knullar runt med blattar och sedan mördar sin egen far.

Nackskott.

Antagligen inte bara sin far, antagligen mördades maken förra året också. Jävligt synd dock, jag orkar helt ärligt inte betala för afghanens hotellvistelse, jag menar fängelset...Fängelset erbjuder honom gratis mat, gratis boende och värme livet ut. Precis som han ville innan han for till Sverige.
Citera
2016-08-31, 17:42
Medlem
valleros avatar
Citat:
Det enda som inte stämmer helt med diagnosen psykopat är väl att hon handlat ganska korkat och korttänkt. Psykopater är oftast kallt och intelligent kalkylerande. Men kanske gäller detta mest manliga psykopater.
Jag undrar hur många av "barnen" på boendet som är inblandade, i drunkningen och i knivmordet.

Kanske knuffade hon själv ner den drogade maken i vattnet, men knivandet sköttes nog av några muskulösa unga vänner som inte har den minsta känslomässiga koppling till det äldre paret, och som såg framför sig en tillvaro badande i pengar och med gratis h**a.
Psykopater är inte alltid skärpta även om det är vanligt.
Citera
2016-08-31, 17:43
Medlem
Jag är riktigt riktigt nyfiken på vad som gjorde det hela till "sannolika skäl" - det måste ha skett ett stort tekniskt genombrott. Åklagaren tronar på mäktiga tekniska bevis? Som inte fanns igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in