Bilen har bevisligen var på plats, däckspårs bevis tyder på att det är Johanna M,s företagsbil.
Bilföraren har kört dit men haft sällskap av mopedåkande kumpan.
Bilföraren har guidat och visat mopedåkaren vägen fram till rätt stuga, låst upp och mopedåkaren har utfört brottet.
Bevis finns att bilen varit på plats, men i övrigt kan nog inga bevis spåras inne i bilen, då mopedåkaren inte varit inne i bilen.
Så Johanna nekar - så klart -hon har inte begått detta illdåd, inte heller 18 åringen är skyldig till mordet, någon annan har utfört mordet.
/.../ Om den efter polisens granskning visar sig med säkerhet vara förfalskad så kommer JM med stor sannolikhet åtalas och fällas för grovt försäkringsbedrägeri. Vem annan än förmånstagaren skulle göra det? Däremot svårt att fälla för mord där beviskraven är många grader högre.
Säker på det? Jag har nog trott att ställt "utom/bortom rimligt tvivel" är ett beviskrav som är generellt tillämpbart i brottmål.
Men du menar att det i praktiken ser annorlunda ut?
Däckspåren kommer nog inte hålla som bevisning.
Om däcken är de som satt på vid leverans är det lika däck på alla andra likadana bilar i Sverige.
Nu är färgen på bilen lite mindre vanlig, men det kan inte uteslutas att det till trots varit en annan bil.
Om de nu inte säkrat färgskavningar på träd eller liknande som matchar repor på bilen.
I början, första dagarna efter att mordet skett, rapporterades om mopedister, grannar eller något vittne lämnade sådant tips till polisen. Det skrevs i media, att mopedist hade vistats där i närheten, där mordet skett. Eftersom Johanna och hennes unge-sven, nekar så dristade jag mig till att dra slutsatsen att de faktiskt båda är oskyldiga till utförandet av mordet.
(Därav min teori. EN/två bilburna person har kört dit i sällskap med med en/två personer som kört moped.)
Media, visserligen dåligt insatta i hur all händig juridisk procedur går till men du har fått till
en häktning direkt via anhållandet ifrån gårdagskvällen. OK.
Vad gav alla dessa 24:8 förhör då som hölls idag på förmiddagen ?
Häktning direkt efter avslutatade 24:8 förhör.
Källa brukar idioterna skrika, jag nöjer mig däremot med en förklaring från dig.
Räcker lång det serru, har haft dåligt med tid att följa utvecklingen under dagen.
Antingen krossas du eller så berättar du något vi andra inte vet eller hunnit med eller varför inte begriper oss på.
Nej de är, som du så utstuderat arrogant och otrevligt påkallar, inte häktade däremot anhållna på sannolika skäl. Vilket i princip är en häktning.
Är du fortfarande arg för att jag gjorde bort dig tidigare?
Senast redigerad av vallero 2016-08-31 kl. 20:43.
Säcken håller på att knytas ihop Nu ser det ändå ut som om Hinseberg blir nästa semestemål för JM. Det återstår naturligtvis mycket med utredning, åtal, rättegång, dom
och att domen vinner laga kraft innan mordet på Göran kan anses
uppklarat, men efter dagens gripande kommer i alla fall jag att
sova lite bättre.
Eller inte?
Straffrabatt och att man bortser från småbrott har man ju hört talas
om. Jag hoppas att de övriga utredningarna inte försvinner helt i
skuggan bakom processen runt mordet på Göran och mordförsöket
på Anki.
De brott som jag också hoppas kommer att utredas ordentligt är:
– Den förfalskade livförsäkringen.
– Förgiftningen som troligen var ett mordförsök.
– Hoten om att mörda både maken och föräldrarna.
– Mordet på exmaken.
– Start och drift av hem för ensamkommande utan tillstånd.
– Att ha tilltvingat sig sex med ensamkommande pojkar under hot.
– Grov misshandel av pojkarna som anmälde och övergrepp i rättssak.
Jag har säkert glömt några brott, men det här är väl en början...
De här brotten vidgar ju utredningarna till att omfatta fler personer
än JM och 25-åringen i hennes/deras omgivning.
Ja, nu lär man ha ordentligt på fötterna vid det här gripandet till skillnad från förra gången
och det kan mycket väl vara som LGWP säger idag: – En kniv ska till exempel ha använts i samband med mordet, det räcker med att den har fått med sig blod till bilen eller något liknande för att man ska ha något starkt att gå på, säger han.
Enligt Leif GW Persson tyder de bådas agerande också på att polisen nu har något starkt att gå på.
– De här personerna verkar inte ha för avsikt att erkänna, de ska i stället konfronteras med så starka bevis att de förstår att det inte lönar sig att neka. Det vet polisen, och därför måste det vara stark teknisk bevisning som polisen har fått fram, säger han. http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-maste-finnas-ny-teknisk-bevisning/
Inte alldeles förtjust i att citera etablissemangslakejen Cantwell på aftonbladet men låt det
ske för detta som avslutar hans krönika idag kan ju inte annat än vara rätt: Vi vet inte hur denna närmast osannolika historia kommer att sluta, men det kan
onekligen bli ett av de mest uppmärksammade kriminalfallen någonsin i Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23435446.ab
Förra året var det ju det bestialiska lustmordet på Lisa Holm som var det i särklass mest
uppmärksammade och i år kunde man tro att det som hände uppe i Dalarna med mordet
på könsbytaren med en helvetes massa folk misstänkta för inblandning, skulle bli det
"största" på mordfronten men så nu på sensommaren så kommer alltså den här sanslösa
historien med en kvinnlig fullblodspsykopat med förmodligen minst två mord på sitt
samvete. Asylbaronessa som man kunde tro hade berikat sig tillräckligt på den minst sagt
lukrativa flyktingindustrin utan att behöva kassera in stålar via knivmord på föräldrarna.
Men tydligen inte. Det är en dam som aldrig kan få för mycket flis uppenbarligen.
Hur som haver: nu är det nog färdiglekt för psykopathonan och hennes arabiske lille loverboy.
Nu blir det att stanna där man är.
Jag kan föreställa mig madamens krypande oro nu för att den lejde knivmördaren ska falla till
föga under de pressande förhören och berätta hela stinkande sanningen om vad som
hänt och vem som fick honom att göra det han gjort.
Nu om någonsin behöver sexbarnsmamman sin "psykmedicin".
Däckspåren kommer nog inte hålla som bevisning.
Om däcken är de som satt på vid leverans är det lika däck på alla andra likadana bilar i Sverige.
Nu är färgen på bilen lite mindre vanlig, men det kan inte uteslutas att det till trots varit en annan bil.
Om de nu inte säkrat färgskavningar på träd eller liknande som matchar repor på bilen.
Däckspår kan lämna specifika spårbevis, typ däck-skador som bara kan hittas på just denna bils,däck. . hur hård däcket är osv. Så antar att de funnit bevis för att just denna bil varit på plats morddygnet.
Men mördaren kanske inte åkte med i denna bil, så söker man blodspår eller andra bevis i bilen så kammar man noll. Men polis-teknikerna har säkerligen starka bevis för att just denna bil är den rätta.
Om det är bilen och dess bilspår det handlar om så har väl JM förnekat att bilen öht varit på plats vid stugan!Bilen bör ju ha knutits till platsen det kan vi nog vara säkra på.Något annat har väl inte kommit fram?
Ja, nu lär man ha ordentligt på fötterna vid det här gripandet till skillnad från förra gången
och det kan mycket väl vara som LGWP säger idag: – En kniv ska till exempel ha använts i samband med mordet, det räcker med att den har fått med sig blod till bilen eller något liknande för att man ska ha något starkt att gå på, säger han.
Enligt Leif GW Persson tyder de bådas agerande också på att polisen nu har något starkt att gå på.
– De här personerna verkar inte ha för avsikt att erkänna, de ska i stället konfronteras med så starka bevis att de förstår att det inte lönar sig att neka. Det vet polisen, och därför måste det vara stark teknisk bevisning som polisen har fått fram, säger han. http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-maste-finnas-ny-teknisk-bevisning/
Inte alldeles förtjust i att citera etablissemangslakejen Cantwell på aftonbladet men låt det
ske för detta som avslutar hans krönika idag kan ju inte annat än vara rätt: Vi vet inte hur denna närmast osannolika historia kommer att sluta, men det kan
onekligen bli ett av de mest uppmärksammade kriminalfallen någonsin i Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article23435446.ab
Förra året var det ju det bestialiska lustmordet på Lisa Holm som var det i särklass mest
uppmärksammade och i år kunde man tro att det som hände uppe i Dalarna med mordet
på könsbytaren med en helvetes massa folk misstänkta för inblandning, skulle bli det
"största" på mordfronten men så nu på sensommaren så kommer alltså den här sanslösa
historien med en kvinnlig fullblodspsykopat med förmodligen minst två mord på sitt
samvete. Asylbaronessa som man kunde tro hade berikat sig tillräckligt på den minst sagt
lukrativa flyktingindustrin utan att behöva kassera in stålar via knivmord på föräldrarna.
Men tydligen inte. Det är en dam som aldrig kan få för mycket flis uppenbarligen.
Hur som haver: nu är det nog färdiglekt för psykopathonan och hennes arabiske lille loverboy.
Nu blir det att stanna där man är.
Jag kan föreställa mig madamens krypande oro nu för att den lejde knivmördaren ska falla till
föga under de pressande förhören och berätta hela stinkande sanningen om vad som
hänt och vem som fick honom att göra det han gjort.
Nu om någonsin behöver sexbarnsmamman sin "psykmedicin".
Tänk då om man man tagit de sex-utnyttjade pojkarnas berättelse på allvar från början, då hade utgången inte slutat så här.
Följde den tråden om sex-utnyttjandet av de två pojkarna, och man blir skärrad över hur skrivarna
uttryckte sig om de två pojkarna. Då framträdde verkligen folks oförmåga att förstå Johannas olämpliga/bisarra beteende. En man i mask framträdde på Youtube och höll sitt försvars-tal,bla.