Det inlägg du citerar handlar om nåt annat.
Men jag har inga problem med om HR beviljar byte efter bedömning mot regelverket. Jag har problem med de som inte vill fatta att det finns ett regelverk och att det finns anledningar till det.
Det finns ingen mall att följa utan särskilda skäl ska anges för byte av försvarare/målsägarbiträde.
Så det är en tolkningsfråga vad som anses vara särskilda skäl.
Folk hintar i tråden att de sett sexfilmen, fram med den till flashback !!
Jag kan leva resten av mitt liv utan att ha sett Johanna i sängen med afghanerna.
Men snälla ni, gamlingar som jag som läser detta, alla vi som älskar våra vuxna barn och våra barnbarn, tänk efter.
Det är fel att curla sina barn om de är missbrukare.
Det är rent ut farligt. De kan slåihjäl dig och det är faktum.
Att ge dem pengar och mörka deras brott är inte kärlek.
Kärlek är att sätta gränser och stänga dörren.
Tyvärr.
De sociala myndigheterna i Norge har tagit hand om psykopatkvinnans barn. Vad jag nu undrar är, kommer barnen bli kvar i Norge eller kommer de skickas till sociala myndigheter i Sverige?
I de bästa av världar borde de stackars barnen få stanna kvar i det vackra Trondheim och slippa cirkusen i Arboga men dom överförs nog till korkade svenska socialtanter som vill göra en "insats".
Usch, jag lider nu med dessa barn, hoppas det går väl med dom i framtiden.
Mamman (brottsoffret) får använda vilken hovnarr(ar) hon vill till att dikta ihop ett överklagande.
Dock bör man komma ihåg att detta inte är första gången BO fått hlälp att hålla i pennan,
det har varit samma assistans sedan första överklagan. Nämligen "skyddande polis.
Ur Expressen den 24/8 :
Kuratorns roll i överklagan kan jag inte uttala mig om, personen nämns endast i en artikel i
en lokaltidning. Det är den skyddande polisen som tidningen/arna även denna gång citerars
av media.
Polisens roll i önskan om nytt biträde fick ingen betydelse i tingsrätten i denna överklagan
tar polisman dock ut svängarna ytterligare åt BO, får se om det ger respons med ord
som "förödande för kropp själ och utredningen".
Finns ingen hovnarr inblandat här utan gruppchefen Polismyndighet region Öst
Brottsoffer och personsäkerhetsenheten.
Aktbil har anlänt till Svea Hovrätt.
Hon verkade strikt denna Hikes, inte pratglad med media alls men inget konstigt med
det JM har nog inte bett om några utsvängningar till media av henne, så lite som möjligt
var nog direktiven. Det i stort sett enda Hikes uttalat sig till media var när JM släpptes
med en par ord. JM var på den tiden fri att tala själv.
Men nu är läget annorlunda. Den enda kommunikationsvägen för JM är nu media
då hon givet sätts på restriktioner och för att nå ut till "vänner och familj" och
neka/rentvå sig behöver hon sin advokat. Johannas krets består nu endast av en cell,
polis, ÅK och advokat ett tag framöver.
Baserat på det konstaterandet tror jag Hikes kan vara pratgladare denna
gång men som sagt var redan, högst troligt begärs yppandeförbud här snarast
möjligt så kanske inget att ens vänta på.
Hinner inte läsa in mig men en fråga hinns med. Kom alla hem från Thailand ?
Skulle helt klart tro att det är dom små barnen som landat i Trondheim med JM i Måndags. Hittar nämligen inga möjliga alternativ?
Nu verkar oskulds-förklaring framlagts genom Hikes, och det var väl väntat. Får väl se om det kommer fram mer.
- Utredningen av ärendet har fortsatt i full styrka efter det att de misstänkta släpptes på fri fot den 19 augusti. Utredningsarbetet har gett resultat och misstankegraden är numera sannolika skäl, säger förundersökningsledaren, kammaråklagare Jessica Wenna på Åklagarkammaren i Västerås.
Det är alltså drunkningsärendet´s FU-ledare Wenna som uttrycker sig om Fahlander´s mord/mordförsök-ärende.
Lägger på en smiley för det så länge
Förhoppning om rättvisa och även upprättelse.
Senast redigerad av rotesau 2016-08-31 kl. 16:03.
Detta kanske har tagits upp då jag slutade läsa tråden för ett tag sedan.
Men i intervju med Aftonbladet sa dottern att: det ska bli spännande att se vilken de plockar in härnäst.
Vem fan tänker ens i de banorna när föräldrarna är i den situationen dom de
Är i.
Klart som korvspad att psykbruden är skyldig.
Den 41-åriga kvinnan och hennes 18-årige sambo släpptes ut ur arresten i polishuset i Västerås klockan 10.56 och 10.57 den 19 augusti. Drygt en timme senare lämnade paret polishuset.
Samma dag träffade Aftonbladet dem när de drack kaffe och åt kex. 18-åringen är tystlåten under intervjun, men den 41-åriga kvinnan berättar om de senaste dagarna.
Hur har det varit under de här dagarna?
– Polisen har försökt att få fram något slags bevis. Men som jag och min advokat ser på det har de lyssnat på vad som skrivs på sociala medier, säger den 41-åriga kvinnan.
– Det är tragiskt att man gör det när man inte har något annat att gå på. Det har drabbat väldigt många.
Vad har polisen lagt fram för bevis?
– Inga. Det är enbart spekulationer, jag är ganska arg, säger hon.
Hur mår du efter att din pappa blivit brutalt mördad?
– Min pappa har blivit brutalt misshandlad och är avliden, jag mår inte så bra så klart, säger hon.
Har du pratat med resten av familjen?
– Ja, det har jag, de är så klart också jätteledsna, säger hon.
– Det ska bli spännande att se vem de plockar in här näst, de har ju inga bevis. De är ute och fiskar, de har ställt samma frågor till mig om och om igen.
Vad är det för frågor?
– Vad har du gjort måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Och igen. Sen ha de sagt ”är du verkligen säker på det klockslaget?", men nej, det är man ju inte, säger 41-åringen.
– Vi frågade polisen i fredags om vi fick lämna landet för att komma bort ett tag. ”Ja, det får ni”, svarade de. På tisdagen tar de oss på Arlanda. Mina barn frågade ”mamma, mamma, när går planet?”. En timme innan planet går tar de oss.
Satt ni vid gaten då?
– Ja. Så ja, jag vet inte vad man ska säga. De var tvungna att ta in någon, för att ha något att gå på. Men det finns inget att gå på.
När bokade ni den resan?
– Vi bokade i juni, vi hade hyrt ett hus i Thailand och skulle åka ner nu när vi fick det den 15:e. Vi skulle ha varit borta i två veckor.
Har de haft någon teknisk bevisning?
– Ja, de har mobiltelefoner som de har gått igenom, datorer...de har gått igenom bilar jag äger, min lägenhet. De har tagit hår, förstår du? För dna-test. Och så har de frågat samma frågor, om och om igen.
Vad gjorde ni den kvällen det hände?
– Vi var hemma, gjorde inget särskilt, säger hon.
– Jag tycker att det är så synd att de gör såhär, när de går på vad som skrivs på sociala medier. Men jag verkar vara en väldigt attraktiv person att skriva om i media. Jag kan ta det, men jag vill inte att mina barn ska drabbas.
Har du pratat med polisen under de här två veckorna?
– Ja, jag har varit på förhör två gånger och vi har inte varit misstänkta för något. De frågade samma saker.
– Nu spekuleras det på nätet om både det ena och de andra, jag tror att polisen har gått på det.
När var senaste förhöret?
– I dag. De frågade bara samma saker, ”vad gjorde du, kan du komma ihåg något annat”.
Hur mår din mamma?
– Jag vet inte, jag har inte fått prata med henne. Jag har inte fått prata med min syster heller.
Har det funnits något hotbild mot dina föräldrar?
– Nej, det tror jag inte. Det har ju spekulerats i att när det här med flyktinghistorien målades upp i somras kartlades hela vår familj och det målades upp att det finns mycket pengar i vår familj. Kanske någon trodde att det fanns mycket pengar där.
– Alla som känner mig och min pappa vet att vi hade en bra relation. Han är den enda som har stöttat mig, jämt. Och jag honom.
Hur har de här dagarna varit?
– De här 72 timmarna jag har varit inlåst har jag blivit behandlad som en mördare. Ingen har vågat att gå in i mitt rum, det är en väldigt stor erfarenhet måste jag säga som jag kommer att ta med mig. Jag äter också en medicin som jag har ätit i 15 år och det skötte de inte heller, de sket helt i det.
Vad ska ni göra nu?
– Jag vet inte. Vi kan inte vara på min hemort, eftersom det har skrivits så mycket. Vi kommer att åka någon annanstans, säger hon.
– Vi får se vad som händer, nya tag.
Kommer ni att åka utomlands?
– Nej, det kommer vi inte, men vart vi ska är lite ovisst, säger hon.
Fotnot: Efter intervjun med Aftonbladet reste den 41-åriga kvinnan till Thailand. Den 31 augusti greps hon och hennes 18-åriga sambo av norsk polis i Trondheim.
Är det den här intervjun du tänker på?
Hon är lite motsägelsefull
Citat:
Har du pratat med resten av familjen?
– Ja, det har jag, de är så klart också jätteledsna, säger hon.
och senare i samma intervju
Citat:
Hur mår din mamma?
– Jag vet inte, jag har inte fått prata med henne. Jag har inte fått prata med min syster heller.