2016-08-31, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Får jag lägga till två mordförsök, förgiftning av maken och knivattacken
mot mamman samt övergrepp i rättssak?
Flyktinghanteringen finns ju också med i dramat.

Historien överträffar IMO t.ex. Knutby.
När det gäller svenska media tycker jag att dom hittills varit lite
försiktiga med att sätta samman hela bilden. Det kan ju delvis
bero på att, som många konstaterat här, det är svårt att hänga
med i alla turer.
När det gäller utländska medier så är ju språket en barriär.
Kan man lägga upp en "english summary" på Flashback?

Tack för allt grävande och intressant läsning. Om du skriver ihop en summering på svenska kan jag översätta den till engelska.
Citera
2016-08-31, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Allt är inte alltid vad det synes vara.. Det kan finnas goda skäl till att det läcks information / desinformation. Det är inte idioter som hanterar en sån här mordutredningen. Räkna med att radarn är låst på målet / målen.

Jag köper inte detta med att man läckt strategiskt i fallet, absolut inte om det är vad du antyder.
Gissningsvis då du svärtar desinformation men det är tydligt och klart media som inte haft koll på
läget.

Större delen som media rapporterat är skvaller, borttrollade afgahner, brottsplatsundersökningar
som ej gjorts, dörrknackningar på HVB-hem, fönstertittande och vaktande i trapphus efter bortsprungna asylungar o s v ja listan går att göra milslång men jag har så många ggr
påtalat virrevarret i media så jag drar inte det igen.

Det som visat sig stämma är det poliskällorna läckt endast. Ett anhållande var nära på en
41-åring och spåren i VW:en kommer säkert visa sig ha bäring. Dessa två uttalanden
kommer från poliskällor och som jag sagt tidigare. Poliskällor är oftast synonymt men
sanningen. Men då skall polis vara före källa och när media använder sig av dessa ord
ihop är det oftast av värde. Ingen strategi utan det är vad det synes vara,
en läcka och inget annat som media betalar för och bjuder på i utbyte mot klick.

Du är självklart fri att tycka annat men jag står till hudra fast vid att polis inte arbetat
via media i detta fall för att nå resultat i sitt utredningsarbete. Handlar inte om någonsorts
medial provokatiopn här, enligt mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Det värsta i allt att det finns barn inblandade, vars mamma sannolikt mördat deras tidigare styvpappa samt barnens morfar och gravt knivskadat mormodern. Dessutom verkar barnen släpats med runt jorden med en mamma som verkar helt skruvad, ihop med en 18åring, tveksamt, samt sex med random flyktingpojkar...

Var finns pappan?

Om jag inte förstått saken fel så är det mannen som dog under mystiska omständigheter i vattnet som är pappan till dessa barn. Inte mycket han kan göra från graven tyvärr.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Mormor, t.o.m.

A killer grandma...

Det finns så mycket tragik i det här fallet, så jag är tvungen
att försöka blunda för den för att kunna behålla fokus på
den röda tråd av brott som "avrundades" med ett mord
och ett mordförsök.

Bland alla offer som finns i den här historien så finns t.ex.
JMs 3-åriga tvillingar. Mor får troligen livstidsstraff. Far
är mördad av mor. Morfar är mördad av mor. Mormor
har överlevt ett mordförsök av mor.
Jag har säkert missat något, men det här räcker väl
för att man intensivt måste önska att dom får ett
liv som vida överträffar prognosen, som den ser ut
nu.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-31 kl. 15:30.
Citera
2016-08-31, 15:30
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Tack för allt grävande och intressant läsning. Om du skriver ihop en summering på svenska kan jag översätta den till engelska.

Tack, men jag skriver IOFS lika gärna på engelska som på Svenska.
Jag har gjort en "kortis" på engelska, men jag kan inte bestämma
mig för om den hör hemma här...

Citera
2016-08-31, 15:30
Medlem
De sociala myndigheterna i Norge har tagit hand om psykopatkvinnans barn. Vad jag nu undrar är, kommer barnen bli kvar i Norge eller kommer de skickas till sociala myndigheter i Sverige?
Citera
2016-08-31, 15:31
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja. Det är ingen lustmördare vi talar om här inte. Hon har exakta motiv till varje mord och mordförsök och det motivet heter pengar.

Undrar om inte hennes umgänge med kriminella har renderat henne stora svarta lån från folk som ser med oblida ögon på dom som inte betalar på överenskommet datum. I regel ger såna människor sällan nåd, utan straffet blir ofta döden utan diskussion. Det skulle kunna förklara hennes törst efter likvida medel. Hennes missbruk kan ha gett henne skulder. Men också hennes kriminella liv.

Det stora Tramadolpartiet som beslagtogs av polisen fick väl ingen se röken av mer. Men grosshandlaren skulle ha betalt ändå. Eftersom JM inte kunde distribuera knarket på öppna marknaden så fick hon aldrig in motsvarande belopp och kunde alltså inte betala grosshandlaren i knark.

Därav hennes stora kontantsug. I sitt drogpåverkade tillstånd kunde hon ej se varför hon inte skulle kunna gå över lik för att tillgodose sin borgenärs krav. Det räckte den här gången inte att knulla av skulden. Annars hade hon nog gjort det.
Ungefär så var det nog. Sedan är hon ju 41år gammal. Varje år som hon blir äldre gör det alltmera omöjligt att betala skulder med sex. Unga tjejer kan betala med sex för droger och bli förlåtna för det mesta. Men vid 40 år fyllda så är det definitivt slut på sådana förmåner.
I den kriminella miljön så måste gamla kvinnor betala sitt missbruk med brott. Då gäller det att antingen lägga ner den kriminella livsstilen och dra sig tillbaka eller börja begå brott själv. Några klarar sig genom att haka på gubbar i missbrukssvängen som har pengar. Sådana finns det alltid. Men de herrarna är sällan snygga eller snälla. Tvärt om är de ofta oattraktiva och rent ut elaka. De ger inget gratis. Utom blåtiror och brutna ben.
Vår hjältinna Johanna ansåg att hon var både smart och fd vacker. Alltså kunde hon behålla räkmackan själv.
Tyvärr för henne så var hon lika dum som alla pundarbrudar i denna världen.
Citera
2016-08-31, 15:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Av någon anledning så tror vissa i tråden att en ex-pojkvän från länge sen som råkar vara polis har ensam lagt locket på utredningen av makens död. Han var inte ens inblandad vad jag vet. Ett villospår av många som finns i tråden...

Det vet inte helt säkert. Ännu.
Johannas f.d älskare och polisen Johan N(y)gren (biträdande länsvakthavande befäl vid polisen i Södermanland) jobbar i och omkring Eskilstuna eller åtminstone kommenterar händelser däromkring.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21858196.ab

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/brand-pa-malarsjukhuset-1

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.3592641-smitare-patraffades-av-polisen

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4203661-lastbil-hamnade-tvars-over-e-20-langa-koer

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/vardetransportran-i-eskilstuna
Citera
2016-08-31, 15:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Får jag lägga till två mordförsök, förgiftning av maken och knivattacken
mot mamman samt övergrepp i rättssak?
Flyktinghanteringen finns ju också med i dramat.

Historien överträffar IMO t.ex. Knutby.
När det gäller svenska media tycker jag att dom hittills varit lite
försiktiga med att sätta samman hela bilden. Det kan ju delvis
bero på att, som många konstaterat här, det är svårt att hänga
med i alla turer.
När det gäller utländska medier så är ju språket en barriär.
Kan man lägga upp en "english summary" på Flashback?

Historien är inte direkt mogen för utländsk press ännu. Mord i småländer som sverige - hur bestialiska och hemska de än är - tas normalt inte upp alls.
Men det här fallet har allt det som tabloider i USA och England älskar. De avvaktar nog utvecklingen ett tag innan de kör en exposé på "Swedish Killer Granny" eller "The Black Widow"!
Citera
2016-08-31, 15:34
Medlem
tarjaas avatar
Folk hintar i tråden att de sett sexfilmen, fram med den till flashback !!
Citera
2016-08-31, 15:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Historien är inte direkt mogen för utländsk press ännu. Mord i småländer som sverige - hur bestialiska och hemska de än är - tas normalt inte upp alls.
Men det här fallet har allt det som tabloider i USA och England älskar. De avvaktar nog utvecklingen ett tag innan de kör en exposé på "Swedish Killer Granny" eller "The Black Widow"!

Det är inte alltid så.
Washington Post t.ex., som jag har respekt för, har
tagit upp några mord i Sverige ganska detaljerat.
Ett par exempel.:
– Ikeamordet i Västerås.
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2015/09/29/in-swedens-ikea-attack-two-migrants-two-murders-and-rampant-fear-of-refugees/
– Mordet på asylboendet i Mölndal.
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2016/01/26/horrible-and-tragic-15-year-old-migrant-fatally-stabs-swedish-asylum-worker/

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-31 kl. 15:48.
Citera
2016-08-31, 15:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Om jag inte förstått saken fel så är det mannen som dog under mystiska omständigheter i vattnet som är pappan till dessa barn. Inte mycket han kan göra från graven tyvärr.

Precis fader till tvillingarna, men inte fader till den 18årig dottern som oxå var med i Thailand väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in