Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Allt är inte alltid vad det synes vara.. Det kan finnas goda skäl till att det läcks information / desinformation. Det är inte idioter som hanterar en sån här mordutredningen. Räkna med att radarn är låst på målet / målen.
Jag köper inte detta med att man läckt strategiskt i fallet, absolut inte om det är vad du antyder.
Gissningsvis då du svärtar desinformation men det är tydligt och klart media som inte haft koll på
läget.
Större delen som media rapporterat är skvaller, borttrollade afgahner, brottsplatsundersökningar
som ej gjorts, dörrknackningar på HVB-hem, fönstertittande och vaktande i trapphus efter bortsprungna asylungar o s v ja listan går att göra milslång men jag har så många ggr
påtalat virrevarret i media så jag drar inte det igen.
Det som visat sig stämma är det poliskällorna läckt endast. Ett anhållande var nära på en
41-åring och spåren i VW:en kommer säkert visa sig ha bäring. Dessa två uttalanden
kommer från poliskällor och som jag sagt tidigare. Poliskällor är oftast synonymt men
sanningen. Men då skall polis vara före källa och när media använder sig av dessa ord
ihop är det oftast av värde. Ingen strategi utan det är vad
det synes vara,
en läcka och inget annat som media betalar för och bjuder på i utbyte mot klick.
Du är självklart fri att tycka annat men jag står till hudra fast vid att polis inte arbetat
via media i detta fall för att nå resultat i sitt utredningsarbete. Handlar inte om någonsorts
medial provokatiopn här, enligt mig.