Citat:
Skulle också vilja höra från Hikes nu, men troligtvis kommer hon inte höras av förrän häktningsförhandling & vid det laget är det nog inga kommentarer?
Japp, och jag tror även att Fahlander fått ställa upp sina utredare på rad och örfilat upp vissa av dom tidigare. Tror inte han gillar läckor, och tror inte han gillar att man först gav If kalla handen.
Nåja, mest tror jag detta ärende fixas ut med metodiskt arbete nu bara. Blir heller inte förvånad om drunkningsärendet mer gifts samman med detta då man redan nu verkar ha sammankopplande omständigheter. Bevisat mord i slutändan, känns dock som låg möjlighet. Rubriceringen kan dock uppstå.
Japp, och jag tror även att Fahlander fått ställa upp sina utredare på rad och örfilat upp vissa av dom tidigare. Tror inte han gillar läckor, och tror inte han gillar att man först gav If kalla handen.
Nåja, mest tror jag detta ärende fixas ut med metodiskt arbete nu bara. Blir heller inte förvånad om drunkningsärendet mer gifts samman med detta då man redan nu verkar ha sammankopplande omständigheter. Bevisat mord i slutändan, känns dock som låg möjlighet. Rubriceringen kan dock uppstå.
Hon verkade strikt denna Hikes, inte pratglad med media alls men inget konstigt med
det JM har nog inte bett om några utsvängningar till media av henne, så lite som möjligt
var nog direktiven. Det i stort sett enda Hikes uttalat sig till media var när JM släpptes
med en par ord. JM var på den tiden fri att tala själv.
Men nu är läget annorlunda. Den enda kommunikationsvägen för JM är nu media
då hon givet sätts på restriktioner och för att nå ut till "vänner och familj" och
neka/rentvå sig behöver hon sin advokat. Johannas krets består nu endast av en cell,
polis, ÅK och advokat ett tag framöver.
Baserat på det konstaterandet tror jag Hikes kan vara pratgladare denna
gång men som sagt var redan, högst troligt begärs yppandeförbud här snarast
möjligt så kanske inget att ens vänta på.
Citat:
Med tanke på senaste dagarnas händelser med återupptagen fu i drunkningsärendet, och även rubriker om bilrelaterade fynd, kan man föreställa sig att hon kan varit lite stressad inför att närma sig Sverige direkt, och hotellbokning i Trondheim känns panikartat?
Tror inte hon räknat med detta. Hotell visar också lite grann att hon inte har haft någonstans att vända sig?
Vidare tror jag 18-åringen varit hos bekanta i Norge/när Norge tills nu, men mötts upp när hon landat med barnen i Trondheim.
Tror inte hon räknat med detta. Hotell visar också lite grann att hon inte har haft någonstans att vända sig?
Vidare tror jag 18-åringen varit hos bekanta i Norge/när Norge tills nu, men mötts upp när hon landat med barnen i Trondheim.
Hinner inte läsa in mig men en fråga hinns med. Kom alla hem från Thailand ?
Som du säger, pekade allt sammantaget mot psykopatkvinnan. I och med alla tips från allmänheten här i tråden, var det så uppenbart att vi hade att göra med en riktigt exceptionell person som samhället måste hålla ögonen på. Sen får vi även tacka IF som enträget påverkade polisen att ta upp fallet med drunkningen.