2016-08-31, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Förlåt en fråga som möjligtvis har besvarats men jag finner det inte. Har inte mamma Möllberg givit några signalement på mördaren? Hon borde väl känt igen sin egen dotter, maskerad eller ej? Eller är teorin att hon inte gjort skitgörat själv?

Hon blev knivhuggen medans hon sov, och minns därför knappt själva händelsen.

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4295055-knivhuggna-kvinnans-larmsamtal-jag-har-hal-i-kroppen
Senast redigerad av HalfRunar 2016-08-31 kl. 15:03.
Citera
2016-08-31, 15:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, tråkigt nog tror jag inte att Anki har kunnat peka ut någon alls, i så fall hade de inte blivit släppta i första omgången.
Chock och mörker gör nog att uppfattningen av vad som händer och av vilka blir diffus.
Men vi får se, Anki,s begäran av Massi-Fritz pekar åt ett visst håll.

Vi kan ju lägga till att det inte tog lång tid efter att Anki
kunde höras innan blickarna riktades mot "en 41-åring
som nyligen figurerat i media i en annan uppmärksammad
utredning".

Det var nog inte bara vara en slump...

Om sedan förklaringen var att polisen fick veta mer om motiv
eller om det var observationer på brottsplatsen, eller något
annat, det får vi nog vänta ett tag innan vi får mer
information om.

Citera
2016-08-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Inte tillhandahåller väl polisen arresterade heroinister heroin eller substitutionspreparat? Korkat i så fall för jag har med egna ögon sett heroinister klara av att tända av utan det minsta läkemedel - inte värre än en influensa eller förkylning.

Heroinister har avlidit i häktet pga den kraftiga avtändning som kroppen regerar med vid omedelbar och total brist på drogen.
Dessa personer får många gånger medecinering eller sjukhusvård för att klara sig.
Självklart ger inte häktespersonalen dom en sked tändare och kabbe.

Poängen var att dom skiter i Johannas "vårdbehov" som är ringa jämfört med tex en heroinist eller diabetiker. På så sätt sätter man press på den misstänkta.
Citera
2016-08-31, 15:08
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Skulle förvåna mig om hon inte så småningom blir "worldwide". Hennes CV bör ju både räcka och bli över.
Ja, alla ingredienser finns. Snaskigt tvångssex, misshandel, mord av förälder och make, pengar, grovt bedrägeri och korruption. Allt utfört av en psykopatisk småbarnsmamma.
Citera
2016-08-31, 15:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vi kan ju lägga till att det inte tog lång tid efter att Anki
kunde höras innan blickarna riktades mot "en 41-åring
som nyligen figurerat i media i en annan uppmärksammad
utredning".

Det var nog inte bara vara en slump...

Om sedan förklaringen var att polisen fick veta mer om motiv
eller om det var observationer på brottsplatsen, eller något
annat, det får vi nog vänta ett tag innan vi får mer
information om.

Jag var ju övertygad om att A hade pekat ut JM eller "toyboy" när de greps första gången men fick ju backa från det när de släpptes, så om A hade kunnat peka ut någon av de två så tror jag inte att åklagare hade släppt dem utan förhandling i rätten om saken.
Citera
2016-08-31, 15:10
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ja, alla ingredienser finns. Snaskigt tvångssex, misshandel, mord av förälder och make, pengar, grovt bedrägeri och korruption. Allt utfört av en psykopatisk småbarnsmamma.
Mormor, t.o.m.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-08-31 kl. 15:13.
Citera
2016-08-31, 15:12
Medlem
Hur var det nu - Var kvinnan ihop med en polis eller inte? Är det därför man aldrig utredde första dödsfallet (maken i sjön)?
Citera
2016-08-31, 15:13
Medlem
Det värsta i allt att det finns barn inblandade, vars mamma sannolikt mördat deras tidigare styvpappa samt barnens morfar och gravt knivskadat mormodern. Dessutom verkar barnen släpats med runt jorden med en mamma som verkar helt skruvad, ihop med en 18åring, tveksamt, samt sex med random flyktingpojkar...

Var finns pappan?
Citera
2016-08-31, 15:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Heroinister har avlidit i häktet pga den kraftiga avtändning som kroppen regerar med vid omedelbar och total brist på drogen.
Dessa personer får många gånger medecinering eller sjukhusvård för att klara sig.
Självklart ger inte häktespersonalen dom en sked tändare och kabbe.

Poängen var att dom skiter i Johannas "vårdbehov" som är ringa jämfört med tex en heroinist eller diabetiker. På så sätt sätter man press på den misstänkta.
Dokumenterat svårt beroende får nog det som behövs för att minska risken för delirium tremens, krampanfall och liknande. Lite Benso under några dar.
Citera
2016-08-31, 15:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Får jag lägga till två mordförsök, förgiftning av maken och knivattacken
mot mamman samt övergrepp i rättssak?
Flyktinghanteringen finns ju också med i dramat.

Historien överträffar IMO t.ex. Knutby.
När det gäller svenska media tycker jag att dom hittills varit lite
försiktiga med att sätta samman hela bilden. Det kan ju delvis
bero på att, som många konstaterat här, det är svårt att hänga
med i alla turer.
När det gäller utländska medier så är ju språket en barriär.
Kan man lägga upp en "english summary" på Flashback?

Citera
2016-08-31, 15:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Hur var det nu - Var kvinnan ihop med en polis eller inte? Är det därför man aldrig utredde första dödsfallet (maken i sjön)?
Av någon anledning så tror vissa i tråden att en ex-pojkvän från länge sen som råkar vara polis har ensam lagt locket på utredningen av makens död. Han var inte ens inblandad vad jag vet. Ett villospår av många som finns i tråden...
Citera
2016-08-31, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar
Det värsta i allt att det finns barn inblandade, vars mamma sannolikt mördat deras tidigare styvpappa samt barnens morfar och gravt knivskadat mormodern. Dessutom verkar barnen släpats med runt jorden med en mamma som verkar helt skruvad, ihop med en 18åring, tveksamt, samt sex med random flyktingpojkar...

Var finns pappan?
Mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in