2016-08-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror på exhumering och att det utreds klart. Skulle någonting dyka upp som pekar på att han mördats så kommer de möjligen åtala med tror inte att de kan binda henne till detta. Alla kommer ändå tro att det var hon så kanske hon erkänner (hon ju har inget att förlora).
Men tvivlar på det.
Ja. Jag, personligen, vill så gärna veta hur det gått till mer i detalj bara.

(Jag är inte nyfiken bara jag får reda på´t. <-- (snott från galenskaparna))
Citera
2016-08-31, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna kvinna är verkligen outgrundlig. Vad gjorde de i Trondheim helt plötsligt? Norge kan ju inte vara det idealiska alternativet om man vill försvinna.

Hon verkar agera helt irrationellt. Om det nu är så att polisen har hittat blodspår i bilen dessutom så är det ju löjligt korkat. Hon måste ju ha fattat att hon skulle bli misstänkt.

Hon ville väl ha lite snabel av den 18-åriga gulleplutten? Han kunde ju inte åka med till Thailand.
Citera
2016-08-31, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ett djäkla vågspel i så fall enligt min mening, de har ju fått släppa dem en gång redan på grund av dåligt med bevis, något måste de väl ha lärt efter den fadäsen (polis och åklagare alltså).
Javisst. Det kan också vara så att utredarna ser så många indicier (betydligt mer än vad som avhandlats i media, alltså) att de är övertygade om hur provsvaren från NFC kommer att se ut. Vad vet jag . . . .
Citera
2016-08-31, 12:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Konstigt att dra till Norge. Sannolikt var det tänkt att de skulle bila ut i Europa. De stackars barnen var med vid gripandet vilket skulle peka på flykt, eller att pojkvännen (barnvakten?) inte orkat längre...
Citera
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze
Ja, obefintliga..

Går dagliga flyg från Trondheim till Thailand men via Oslo.

Citat:
Ursprungligen postat av erifik1
kan någon vara snäll o lägga upp sexfilmen på henne eller skicka den till länk i meddelanden så lägger jag upp den 😬

Det är väl bara den där lokalblaskan som har filmen och dom lär ju inte vara med och bidra. Patrask.

EDIT: Dom blev gripna på arlanda -> till stationen -> släppta -> gråter ut i AB -> Gripna igen när dom ska på planet i Trondheim ? Kom dom aldrig iväg till Thailand?

/B
Senast redigerad av Besudlaren 2016-08-31 kl. 12:42.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
VG i Norge
VG i Norge är i full färd med att komplettera JMs CV.
Först var det bara mordet på pappa Göran och mordförsöket på mamma Anki.
Nu har även utredningen om mordet på exmaken kommit med.
Väntar med spänning...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinne-41-og-samboer-18-paagrepet-i-trondheim-for-sommerstuga-drapet/a/23780659/

Hoppas bilden på älskling å JM VG har dyker upp oblurad inom kort. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinne-41-og-samboer-18-paagrepet-i-trondheim-for-sommerstuga-drapet/a/23780659/
Citera
2016-08-31, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ett djäkla vågspel i så fall enligt min mening, de har ju fått släppa dem en gång redan på grund av dåligt med bevis, något måste de väl ha lärt efter den fadäsen (polis och åklagare alltså).
Glöm inte att det var idioten till åklagare som släppte dom!Han begärde de aldrig häktade.
Obegripligt för det är inte svårt att få nån häktad i Sverige.
Citera
2016-08-31, 12:39
Medlem
valleros avatar
Citat:
Att de har tillräckligt för häkta dem på sannolika skäl räcker ett bra tag. Tänk på Lisa Holms mördare som blev omhäktad gång på gång tills alla prov och analyser var klara.
Citera
2016-08-31, 12:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst. Det kan också vara så att utredarna ser så många indicier (betydligt mer än vad som avhandlats i media, alltså) att de är övertygade om hur provsvaren från NFC kommer att se ut. Vad vet jag . . . .

Vi får hoppas på det och att locket läggs på ordentligt, inga djävla läckor till media nu tack!

Det blir ju till förfång för oss som hänger här men till gagn för utredningen om läckor om bevisläget minimeras.
Citera
2016-08-31, 12:42
Medlem
Citat:
Vi får hoppas på det och att locket läggs på ordentligt, inga djävla läckor till media nu tack!

Det blir ju till förfång för oss som hänger här men till gagn för utredningen om läckor om bevisläget minimeras.
Ja jag hoppas också verkligen att det blir lugn och ro för utredarna, utan någon parallellutredning i tabloiderna och andra media.
Citera
2016-08-31, 12:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Glöm inte att det var idioten till åklagare som släppte dom!Han begärde de aldrig häktade.
Obegripligt för det är inte svårt att få nån häktad i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att de har tillräckligt för häkta dem på sannolika skäl räcker ett bra tag. Tänk på Lisa Holms mördare som blev omhäktad gång på gång tills alla prov och analyser var klara.

Jo, har man väl häktats en gång så är det lätt att bli fortsatt häktad, det är ju slentrianmässigt med omhäktningsförfarandet i Sverige.

Idiot skulle inte jag kalla honom, de hade för bråttom helt enkelt, åklagaren hade inget att ta på därför måste de släppas den gången, nu verkar de ha lite mer substans i alla fall.
Senast redigerad av Reimer 2016-08-31 kl. 13:04.
Citera
2016-08-31, 12:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag hoppas också verkligen att det blir lugn och ro för utredarna, utan någon parallellutredning i tabloiderna och andra media.

Jag tror de har lärt sig läxan men vi får se, media lär ju inte lugna sig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in