2016-08-31, 12:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
VAD man hittat vet vi väl inte men man kan ju anta att det är något som binder dem vid bilen, samtidigt som bilen kan bindas till brottsplatsen vid tidpunkten för mordet. Att både bil och de misstänkta kan ha figurerat vid torpet kan ju ha skett tidigare men antagligen kan man ringa in tiden för det här.

Eftersom deras anhållande numera är uppgraderat till sannolika skäl så tror jag att de har hittat mer än bilens position på mordkvällen, de borde ha hittat spår i bilen som inte kan bortförklaras med andra besök på platsen, t.ex blod efter offren.

Om inte så är det lite väl tunt för att ta in dem på sannolika skäl.
Citera
2016-08-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eftersom deras anhållande numera är uppgraderat till sannolika skäl så tror jag att de har hittat mer än bilens position på mordkvällen, de borde ha hittat spår i bilen som inte kan bortförklaras med andra besök på platsen, t.ex blod efter offren.

Ja så tänker jag också.
Citera
2016-08-31, 12:17
Medlem
lasternassummas avatar
VG i Norge
VG i Norge är i full färd med att komplettera JMs CV.
Först var det bara mordet på pappa Göran och mordförsöket på mamma Anki.
Nu har även utredningen om mordet på exmaken kommit med.
Väntar med spänning...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kvinne-41-og-samboer-18-paagrepet-i-trondheim-for-sommerstuga-drapet/a/23780659/

Citera
2016-08-31, 12:19
Medlem
valleros avatar
Citat:
De är bara anhållna för mordet på JMs pappa. Mordet på ex-maken är långt ifrån färdigutrett.
Rent straffrättsligt tror jag inte att det spelar någon roll. Hon kommer dömas till livstid för pappan och mordförsök på mamman (som anstiftare eller GM återstår att se) ändå.
Citera
2016-08-31, 12:20
Medlem
panzertaxs avatar
Hade bilen blivit tvättad/städad av J?

Mycket intressant om de har hittat e.x. blodspår i bilen, som man sedan har försökt tvätta bort utan att lyckas med helt. Det skulle ju kunna räcka för att höja misstankegraden då det är svårt att hitta en rimlig och trovärdig förklaring till det om man är oskyldig. Känns fortfarande dock som om huvudmålet baseras på indicier, men hoppas onekligen att teknikerna lyckats säkra riktigt bra bevis.
Citera
2016-08-31, 12:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja så tänker jag också.

För annars så lär vilken advokat som helst kunna förklara bort bilens närvaro, det känns som om de har något tyngre material att lägga fram den här gången.
Citera
2016-08-31, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det du skriver understryker bara vikten av att det tilltvingade sexet
under hot utreds ordentligt.

Tillsammans med den grova misshandeln som också var övergrepp i rättssak.

Det måste tas upp och utredas av någon som inte har kopplingar till
vare sig polis eller socialtjänst i Eskilstuna.

Det är ju snarast så att dom också måste utredas.

Jag skulle vilja påstå att detta är relativt vanligt överallt i samhället (om än inte i lika allvarlig omfattning) men sällan kommer upp till ytan då psykopaterna i toppen är väldigt intelligenta. Just därför så orsakar dessa mest skada på samhället imo och vem som helst kan bli lurade eller manipulerade av dom utan att veta om det. Svårt läge.
Citera
2016-08-31, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det du skriver understryker bara vikten av att det tilltvingade sexet
under hot utreds ordentligt.

Tillsammans med den grova misshandeln som också var övergrepp i rättssak.

Det måste tas upp och utredas av någon som inte har kopplingar till
vare sig polis eller socialtjänst i Eskilstuna.

Det är ju snarast så att dom också måste utredas.

Absolut!
Tyvärr går Sveriges poliser på knäna.
Uppenbara brott som mord utreds inte ens när tredje part utfört en komplett utredning, läs IF.
Och att någon annan myndighet någon annanstans i landet skulle lägga tid och resurser på att utreda myndighets personer och peka finger utan någon som helst vinning finner jag föga troligt.
Dessutom ser det ut som att skurkarna får sona sitt straff ändå så varför inte bara lägga locket på tills allt lugnar ner sig.
Senast redigerad av PlattaPelle 2016-08-31 kl. 12:29.
Citera
2016-08-31, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
4 dagar nu LKVN, men gripna igår alltså. Lyssna inte på mig mer, jag kan ju fan inte räkna - Missar kommande häktningsförhandling-deadline med två jävla dagar
Jag hade faktiskt inte räknat med någon saklig jackpot, men man verkar ha gjort just en jackpot i den tegelröda VW-bilen.

Ang If-materialet tänker jag att det måste finnas anledning att Polisen inte fick del av det förrän slutet av förra veckan V34.
Enda rimliga anledningarna jag hittar är att åklagarmyndigheten antingen inväntat If, och/eller inväntat att grova brott-avd städat upp i hörnen och tätat läckor.
Att If själva varit ute i nutid (förra veckan) och påtalat att man ämnat visa mer "nytt" av sin utredning, och även då att man i Måndags på åklagarmyndigheten verkar ha "parat ihop" ärendena utan vidare betänketid.

Anar därmed If kompletterat sitt egna ärende efter 3/8-mord/mordförsök (Möller-föräldrarna), och om den aningen stämmer vågar jag lova att If´s utredning är rätt heavy.

Touchdown av Fahlander här nu, när han verkar fått laget med sig.
Nu är det nog bara att vänta åtal.
Samt en tredje filur att hämta in, kanske?

Damn you're good

Nu känns det som det börjar hända saker på riktigt, sannorlika skäl så mycket bättre än skäligen
misstänkta och man bör minnas att paret varit anhållna nyligen så visst finns det substan bakom detta. Givet. Men vad ?.Bilen är ju självklar och förmodligen mer än hjulspår som säkrats
som nämdes i artiklarna igår. Troligtvis har man även säkrat något ifrån insidan med.

Vad man också kan se så här via en snabb koll på lunchen i det mediala så inser man att
polis/ÅK haft mer koll på läget än vad media förmedlat. Media har lekt bort fallet i jakten
på klick och skapat extraordinära rubriker så som "försvunna afgahner" o s v. Jag tror och
har även tidigare påtalat att Fahlander egentligen aldrig läckt utan känns lugn, saklig och
lagom. Inte varit direkt tillgänglig när media hängt på luren, ytterst få mediala uttalanden
har mannen gjort. Jag tror han är skärptare och haft mer kontroll än vad dom mediala
artiklarna uppvinglat till och med det sagt bör jag definitivt påtala att jag inte är
en åklagar-kramare utan helt tvärtom.

Nu skall vi se om det blir tal om yppandeförbud snarast möjligt här, må Hikes hinna uttala
sig innan dess för gissningsvis kommer hon inte få den möjligheten inom en snar framtid . . .
Citera
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Eller spår efter bilen. Man kan tydligen påvisa hjulspår efter den tegelröda bilen och om dessa ligger "överst" bland andra hjulspår, t ex efter Göran och Ankis bil, så kan man hyfsat bevisa tidpunkt för närvaron.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Ursäkta. Men vart tog den där sexfilmen vägen som nån la ut? Har letat som en tokig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Rent straffrättsligt tror jag inte att det spelar någon roll. Hon kommer dömas till livstid för pappan och mordförsök på mamman (som anstiftare eller GM återstår att se) ändå.
Nej såtillvida håller jag helt med. Jag vill bara påminna om att det som händer nu tyvärr kan utmynna i att vi, trots allt, inte kommer att få klarhet i hur det står till med ex-makens död.

Exhumering och förnyade provtagningar med efterföljande analyser kommer kanske inte att kunna knyta någon till illdådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in