Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
4 dagar nu LKVN, men gripna igår alltså. Lyssna inte på mig mer, jag kan ju fan inte räkna - Missar kommande häktningsförhandling-deadline med två jävla dagar

Jag hade faktiskt inte räknat med någon saklig jackpot, men man verkar ha gjort just en jackpot i den tegelröda VW-bilen.
Ang If-materialet tänker jag att det måste finnas anledning att Polisen inte fick del av det förrän slutet av förra veckan V34.
Enda rimliga anledningarna jag hittar är att åklagarmyndigheten antingen inväntat If, och/eller inväntat att grova brott-avd städat upp i hörnen och tätat läckor.
Att If själva varit ute i nutid (förra veckan) och påtalat att man ämnat visa mer "nytt" av sin utredning, och även då att man i Måndags på åklagarmyndigheten verkar ha "parat ihop" ärendena utan vidare betänketid.
Anar därmed If kompletterat sitt egna ärende
efter 3/8-mord/mordförsök (Möller-föräldrarna), och om den aningen stämmer vågar jag lova att If´s utredning är rätt heavy.
Touchdown av Fahlander här nu, när han verkar fått laget med sig.
Nu är det nog bara att vänta åtal.
Samt en tredje filur att hämta in, kanske?
Damn you're good
Nu känns det som det börjar hända saker på riktigt, sannorlika skäl så mycket bättre än skäligen
misstänkta och man bör minnas att paret varit anhållna nyligen så visst finns det substan bakom detta. Givet. Men vad ?.Bilen är ju självklar och förmodligen mer än hjulspår som säkrats
som nämdes i artiklarna igår. Troligtvis har man även säkrat något ifrån insidan med.
Vad man också kan se så här via en snabb koll på lunchen i det mediala så inser man att
polis/ÅK haft mer koll på läget än vad media förmedlat. Media har lekt bort fallet i jakten
på klick och skapat extraordinära rubriker så som "försvunna afgahner" o s v. Jag tror och
har även tidigare påtalat att Fahlander egentligen aldrig läckt utan känns lugn, saklig och
lagom. Inte varit direkt tillgänglig när media hängt på luren, ytterst få mediala uttalanden
har mannen gjort. Jag tror han är skärptare och haft mer kontroll än vad dom mediala
artiklarna uppvinglat till och med det sagt bör jag definitivt påtala att jag
inte är
en åklagar-kramare utan helt tvärtom.
Nu skall vi se om det blir tal om yppandeförbud snarast möjligt här, må Hikes hinna uttala
sig innan dess för gissningsvis kommer hon inte få den möjligheten inom en snar framtid . . .