2016-08-30, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vem ska nu göra målen för dom?
Det är lugnt, Jeremejeff vinner skytteligan.

Nej, om vi inte vinner guldet nu kan man verkligen snacka om att ha sålt guldet.
2016-08-30, 20:40
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det är lugnt, Jeremejeff vinner skytteligan.

Nej, om vi inte vinner guldet nu kan man verkligen snacka om att ha sålt guldet.

Hoppas att DA har en långsiktig plan då jag är grovt kritisk till försäljningen av Örnen i just detta läget.
Hade vi legat runt 3-4lats hade det varit mer förståeligt, men i en tight guldstrid med en match kvar på bortaplan mot laget som flåsar oss i ryggen säljer man inte lagets målmaskin.
Att det enbart var ett strålande bud som gjorde att DA gick med på affären är trams.
Även om man går minus i år och vill lindra detta med en försäljning finns det redan gott om pengar på kontot, tappar man guldet kommer det nu bli ännu större förluster än 25 mille.

Hur ser det ut för gamla ex.MFFare i Europa?
Någon som kan vara på ingång?
2016-08-30, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hur ser det ut för gamla ex.MFFare i Europa?
Någon som kan vara på ingång?
Fönstret är stängt. Enbart kontraktslösa som kan vara aktuella.
2016-08-30, 21:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Fönstret är stängt. Enbart kontraktslösa som kan vara aktuella.

Gische har ju ett kontrakt året ut som sedan kan förlängas. Hur går det där borta i mångmiljonstaden Beijing?
Berisha är kontraktslös så varför inte ta en närmare titt på honom?
2016-08-30, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Gische har ju ett kontrakt året ut som sedan kan förlängas. Hur går det där borta i mångmiljonstaden Beijing?
Ja, och? Under kontrakt, inte aktuell för MFF. Ingen aning om hur det går för honom.
Citat:
Berisha är kontraktslös så varför inte ta en närmare titt på honom?
En 20-åring som dansade i några veckor en sommar för tre år sedan? Nej tack.
2016-08-31, 08:08
Avslutad
Om Sydsvenskans uppgifter stämmer så fick vi 40 miljoner för Kjartansson plus en inbakad vidareförsäljningsklausul. Ifall dessa uppgifter så är det inget snack om saken Danne har gjort en riktigt bra affär.

Jag förstår inte heller snacket om att vi kan gå med en förlust denna säsong bara för att vi har gott om pengar i banken. Varför skulle man vilja göra det? Så att vi till slut hamnar i samma situation som Göterborg och Helsingborg. Folk verkar ha glömt bort hur det var innan CL-tiden.
2016-08-31, 08:57
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Om Sydsvenskans uppgifter stämmer så fick vi 40 miljoner för Kjartansson plus en inbakad vidareförsäljningsklausul. Ifall dessa uppgifter så är det inget snack om saken Danne har gjort en riktigt bra affär.

Jag förstår inte heller snacket om att vi kan gå med en förlust denna säsong bara för att vi har gott om pengar i banken. Varför skulle man vilja göra det? Så att vi till slut hamnar i samma situation som Göterborg och Helsingborg. Folk verkar ha glömt bort hur det var innan CL-tiden.
Det är roligt när "närmare fyra miljoner euro" plötsligt blir 40 miljoner. Beroende på växlingskurs är är väl 35 fortfarande en riktigare summa.

Den stora frågan är väl varför ni skulle backa 25 miljoner utan försäljningen. Budgeteras det med UEFA-inkomster?
2016-08-31, 09:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Det är roligt när "närmare fyra miljoner euro" plötsligt blir 40 miljoner. Beroende på växlingskurs är är väl 35 fortfarande en riktigare summa.

Den stora frågan är väl varför ni skulle backa 25 miljoner utan försäljningen. Budgeteras det med UEFA-inkomster?

Vi har värvat tre spelare för en kostnad för omkring 25-30 miljoner. Jag tror att man på ett tidigt stadium utgick från att man kommer att göra en förlust för i år. Man var beredd på att ta den helt enkelt. Det budgeterades med förlust.

Förra året gjorde vi en förlust på åtta miljoner exklusive Champions League och spelarförsäljning. Så förlust var väntat. Den som inte trodde det var nog naiv.
2016-08-31, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford

Oavsett om det är 35 eller 40 miljoner så är det bra avkastning på en spelare som skall ha kostat runt 10 miljoner.

Vad jag förstått så skall europa-spel inte budgeteras med utan det anses vara bonusintäkter. Och styrelsen skall ha som mål att aldrig gå minus oavsett vilken ekonomisk situation vi befinner oss i vilket oavsett vad man tycker om försäljningen är vettigt. Vi kommer inte bygga upp någonting stort här ifall vi sätter sprätt på pengarna utan vi får bygga en stabil grund först som man sedan utvecklar vidare till något ännu större.

Dessa 25 miljoner har nog gått åt att hämta in Kjartanson, Christiansen och Safari. Verksamheten skall ligga i balans har jag för mig jag läst någonstans.
2016-08-31, 09:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Oavsett om det är 35 eller 40 miljoner så är det bra avkastning på en spelare som skall ha kostat runt 10 miljoner.

Vad jag förstått så skall europa-spel inte budgeteras med utan det anses vara bonusintäkter. Och styrelsen skall ha som mål att aldrig gå minus oavsett vilken ekonomisk situation vi befinner oss i vilket oavsett vad man tycker om försäljningen är vettigt. Vi kommer inte bygga upp någonting stort här ifall vi sätter sprätt på pengarna utan vi får bygga en stabil grund först som man sedan utvecklar vidare till något ännu större.

Dessa 25 miljoner har nog gått åt att hämta in Kjartanson, Christiansen och Safari. Verksamheten skall ligga i balans har jag för mig jag läst någonstans.

Dessutom sa ordf. att sponsorpengar från VW inte var inräknade i underskottet. Hur mycket det rör sig om vet jag inte.
Transfermarkt:
16/17 Aug 30, 2016 Malmö FF Sweden Malmö FF Maccabi Tel Aviv Israel M. Tel Aviv 1,60 Mill. € 3,16 Mill. € försäljning
15/16 Jan 27, 2016 Jiangsu Suning China JS Suning Malmö FF Sweden Malmö FF 1,50 Mill. € 325 Th. € inköp
2016-08-31, 10:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nu är ju allt relativt, vad som är "okej ersättning".

Det kan ju vara en slump att han säljs hastigt och lustigt efter att IFK åkt ur EL. Men ett troligare scenario är väl att IFK tvingas sälja honom billigare än man velat just för att man är i skriande penga behov.

Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
25 miljoner för Engvall enligt Fotbolldirekt.
http://www.fotbolldirekt.se/2016/08/30/avslojar-blavitts-dromaffar-25-000-000-for-supertalangen/

Många olika bud.

Vi sålde inte billigare, 25 mille var vad Stoke ryktades vilja ge och alltfler uppgifter tyder ju på att det landar där nu med samt en klausul om mer cash vid en försäljning vidare.
Han har ju inte spelat sedan J.Södra borta och har inte varit speciellt bra på hela säsongen så förutom numerären så är det ingen jätteförlust sportsligt heller.
Den största nackdelen sportsligt är som sagt att Rieks nu antagligen får spela mycket forward vilket är en klar nackdel.

Citat:
Ursprungligen postat av Bersac
Johan Elmander uppges vara klar för Örgryte IS!

http://www.gp.se/sport/fotboll/elmander-%C3%A5terv%C3%A4nder-till-%C3%B6is-1.3741233
2016-08-31, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi sålde inte billigare, 25 mille var vad Stoke ryktades vilja ge och alltfler uppgifter tyder ju på att det landar där nu med samt en klausul om mer cash vid en försäljning vidare.
Han har ju inte spelat sedan J.Södra borta och har inte varit speciellt bra på hela säsongen så förutom numerären så är det ingen jätteförlust sportsligt heller.
Den största nackdelen sportsligt är som sagt att Rieks nu antagligen får spela mycket forward vilket är en klar nackdel.

Men herregud. Jag undrar när folk skall lära sig att vad köpande klubb betalar inte är likställt med vad säljande klubb får.

MFF betalade ju tex 11 miljoner för en viss Kjartansson, men bara 3 av miljoner var transfer fee till den kinesiska klubben.

Faller ju liksom på sin egen orimlighet att en klubb skulle betala 25 miljoner, exklusive sign on kostnader med mera, för en anfallare som mäktat med 8 (?) mål på två säsonger och som anses inte vara "någon jätteförlust" för ett allsvenskt lag.
Senast redigerad av se_där... 2016-08-31 kl. 10:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in