2016-08-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
25 miljoner för Engvall enligt Fotbolldirekt.
http://www.fotbolldirekt.se/2016/08/30/avslojar-blavitts-dromaffar-25-000-000-for-supertalangen/

Många olika bud.

Det tror jag inte på, i sådana fall har Gren fan trollat... igen.
2016-08-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Eftersom det varit bud från 10-25 mille så utgick jag ifrån att det fortfarande förhandlades. Dessutom var jag för lat för att läsa länken.

Okej, ni fick ett överbud och sålde. Bra för er men hur ser det ut bakom honom?

Skadehelvete.

En sliten Hysen som dras med skavanker, en Boman vars knäskål blev köttfärs pga den usla planen i Baku, EMO(nya Vibe?), och Rieks, som behövs på mitten.

Wildcards Paka och Prosper, vet ej om Paka är tillbaka ännu dock.
2016-08-30, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skadehelvete.

En sliten Hysen som dras med skavanker

Wildcards Paka och Prosper, vet ej om Paka är tillbaka ännu dock.

Hysén lyckades med konststycket att gå upp i vikt borta i Kina. Hoppas han lyckas gå ner ett antal kilo vid nästa försäsong.
2016-08-30, 17:55
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Sedan lär Samba-Sam och Ludde säljas med så där trillar det in några miljoner också!
2016-08-30, 18:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nödvändig försäljning vad gäller Engvall men att MFF skeppar iväg sin bäste målskytt låter märkligt.
Pengar finns i överflöd, jag fattar nada.

Det sägs att MFF ska göra en förlust på 25 mille p.g.a uteblivet EL-spel och en dyr trupp. Det kan ju knappast vara detta som gör att Kjartansson säljs.

Kan ledningen ha ett ess i rockärmen?
2016-08-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag kan faktiskt inte begripa varför svenska klubbar, t ex Blåvitt, så sällan går ut med vad man får i övergångssumma. Skäms man för sin dåliga förhandlingsförmåga eller?

För att klubbarna kommer överens om att de siffrorna inte kommer ut.

25 miljoner tror jag inte en sekund på men även om de fått 15 så är det en bra affär.
2016-08-30, 18:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.Solas19
Sedan lär Samba-Sam och Ludde säljas med så där trillar det in några miljoner också!

Knappast att räkna med att någon av de två hinner bli sålda redan i detta fönster.

Har ryktats en hel del om att Ludde ska till Werder Bremen men att det gäller nästa säsong.

Tveksamt om nån av de två hinner dra nu faktiskt. Men det kanske är bättre om de säljs i vinter/sommar så de kan generera lite pengar till oss då också. I och med försäljningen av Engvall verkar ju läget vara under kontroll.

Vore ju mumma om summan är så hög som 25m, men det kanske är att hoppas på för mycket. Men den totala summan lär man nog aldrig riktigt få reda på, det är ju sällan sådant redovisas helt och hållet.
2016-08-30, 18:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det sägs att MFF ska göra en förlust på 25 mille p.g.a uteblivet EL-spel och en dyr trupp. Det kan ju knappast vara detta som gör att Kjartansson säljs.

Kan ledningen ha ett ess i rockärmen?

MFF tål en förlust denna säsongen, å andra sidan är det kanske klokt att hålla i pengarna. IFK hade en välfylld kassakista på 90-talet men den tog snart slut efter ett antal värdelösa affärer, Robert Andersson och Joakim Persson kostade en del.
2016-08-30, 19:31
Medlem
Bersacs avatar
Johan Elmander uppges vara klar för Örgryte IS!

http://www.gp.se/sport/fotboll/elmander-%C3%A5terv%C3%A4nder-till-%C3%B6is-1.3741233
2016-08-30, 19:36
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bersac
Johan Elmander uppges vara klar för Örgryte IS!

http://www.gp.se/sport/fotboll/elmander-%C3%A5terv%C3%A4nder-till-%C3%B6is-1.3741233
Även AB bekräftar detta.
2016-08-30, 19:48
Medlem
Påverkar det inte ÖIS ekonomi är det naturligtvis trevliga uppgifter.
2016-08-30, 20:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nödvändig försäljning vad gäller Engvall men att MFF skeppar iväg sin bäste målskytt låter märkligt.
Pengar finns i överflöd, jag fattar nada.

Nog en kombination av att Kjartansson pushar på en försäljning samt att MFF gör minusresultat i kategorin större.

Men konstigt att de inte bara kan lova honom en försäljning efter säsongen med tanke på hur extremt viktig han varit för MFF.

Vem ska nu göra målen för dom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in