2016-08-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

... min son gillar honom förövrigt,,, INTE.

Det handlar väl bara om att få ut medel som kontanter och skriva saker på andra.

Men du, och med risk för att gå off-topic -jag har sett att du i nästan alla dina inlägg i den hör tråden titt som tätt skriver flera kommatecken på rad.
Så här alltså: ,,,
Varför gör du så?
Citera
2016-08-30, 22:39
Medlem
Yinool0401s avatar
Tack för all input. Undrar mest hur man lever på sikt,, hur lever man så pass utanför samhället?

En manlig Bimbo ?
Citera
2016-08-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Tack för all input. Undrar mest hur man lever på sikt,, hur lever man så pass utanför samhället?

En manlig Bimbo ?

Nu gör du det igen, fast denna gång bara två kommatecken.
Varför?!
Citera
2016-08-30, 22:52
Medlem
lugnbaralugns avatar
,, ?

Fyfan, jag hoppas det löser sig. Släng fram allt till ditt ex så att din son slipper växa upp med en sådan jävla parasit!
Citera
2016-08-30, 23:08
Medlem
profanum.vulguss avatar
Förstår att det känns jobbigt. Så länge han inte är taskig mot barnet är det inte så mycket du kan göra.
Citera
2016-08-31, 10:35
Medlem
Champinjonens avatar
Är det,, krav på at,, t man som lågbegåvad måste spamma,, kommatecken lite,, varstans när man skriver?,,
Citera
2016-08-31, 10:39
Medlem
Den dagen kommer säkert när han ber henne att "bara skriva på några dokument, det är bara en formalitet" för att "rädda honom ur en knipa" och.........

Synd att du har barn med henne, annars kunde du totalt struntat i det, förstår att det inte är så lätt nu.
Citera
2016-08-31, 11:09
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Den dagen kommer säkert när han ber henne att "bara skriva på några dokument, det är bara en formalitet" för att "rädda honom ur en knipa" och.........

Men är hon så efterbliven får hon skylla sig själv. Survival of the fittest.
Citera
2016-08-31, 12:08
Medlem
Kennethkvartings avatar
Bara han behandlar din son väl ska det ju inte vara någon akut fara.

Dock skulle jag vilja komma med ett litet påpekande.

Jag vet av en idiotjävul, man i 60-årsåldern, som har massvis med skulder. Han har drivit företag hela sitt liv och varit slarvig med bokföring, skatter och annat, vilket lett till skulder upp över öronen och även näringsförbud.

En gång skulle mitt dåvarande företag göra ett arbete åt mannens företag, vi tekniker som känner till pappskallen bad chefen göra en kreditupplysning innan vi drog på oss olycka.

Det som framkom var att företaget var skrivet på den 20-25-åriga sonen. Han hade personliga skulder, många kopplade till näringsverksamheten på ca 2-300 000, visst, inga jättesummor, men det var sådana här idiotiska grejer som exempelvis TRE OLIKA poster till trafikförsäkringsföreningen på sammanlagt 40 000 och liknande som är rent slarv och idioti.

Det jag vill ha sagt är att om ditt ex fortsätter att vara ihop med sin kille tills din pojke blir vuxen ska du bevaka så att din pojke inte börjar göra affärer ihop med sin styvfar, då kan det sluta illa för honom.

EDIT: Du kanske vill starta ett långsiktigt sparande åt din son. Ska kontot stå på pojken vill jag minnas att båda vårdnadshavarna ska skriva under vid öppnande av konto, transaktioner och liknande.
Var då klok och öppna ett sparande åt honom i ditt eget namn och så ger du honom pengarna när du tycker att det är dags, när han vill köpa moppe, blir myndig eller vad det nu kan vara.

Låt inte mamman veta om pengarna, då kan det bli konflikt.
Senast redigerad av Kennethkvarting 2016-08-31 kl. 12:23.
Citera
2016-08-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiddolol
Jag förstår inte problemet? har han behandlat din son illa?
Problemmet är uppenbart. Om kvinnan inte känner till detta och råkar skriva på ett enda juridiskt papper med mannens namn på sitter hon rejält i skiten och därmed går det även ut över sonen. De kan ju inte ens köpa en soffa ihop på ikea utan att hon riskerar problem.
Citera
2016-08-31, 12:54
Låter som en grovt kriminell skithög. Skulle inte vilja ha mina egna barn 100 m ifrån såna avskum.
Citera
2016-08-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiddolol
Jag förstår inte problemet? har han behandlat din son illa?
Men herregud skild mamma med pojkvän är ju den största riskgruppen får våld mot barn. Dessutom står det ju klart att mannen är kriminell och inte har några resurser att uppfostra ett barn med.

TS. Försök få hel vårdnad för ditt barn om du bryr dig alls. Denna kvinna är uppenbart störd.(Nu är väl kanske inte du skuldfri om du väljer en sådan mamma till dina barn.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in