Citat:
Ursprungligen postat av
beregistain
Kurderna har kvävt allt rapportering ifrån Hasakah. Alla nyheter som är
mot YPG avfärdas bort, och genom att frihetsberöva dessa 50 lokala milistrupper så går man ut med ett exempel till de övriga att "det är vi som bestämmer nu". Det är inget annat än översittarmetoder som i norra Irak.
Den kurdiska "polisstyrkan" Asayish har också anklagats för stöld i Hasakah
https://www.facebook.com/Nabaa.Syria2/posts/918097865001789
kort översättning
"Rebels of the Kurdish Asayish and other Kurdish units steal all equipment , vehicles and furniture from the central prison and the battalion and the traffic branch , and emptied all government departments and institutions of the equipment, Furniture made cars were moved south Hasakah to an unknown destination , and also stole all the equipment from the faculties ( Civil engineering - economics - litterature - ) What led to stop the exam process there.."
Du kan inte avfärda allting som turkiskt propaganda bara för att nyheten inte gynnar kurder. Jag har sett dig göra det i varje inlägg. Du kan kolla mellan fingrarna när det gäller brott som begås av YPG, men när det är turkarna som trakasserar er då tjuter du högre än en ambulanssirén.
Du... det saknas mycket, igen.
Och nej, det var inte Turkisk propaganda, har absolut inte skrivit det heller eller hur? Hitta inte på saker nu, gå bak och titta själv sidan innan vad jag skrev.
Men nu.
Inga bilder, ingen video, inga vittnen, inget uppror från folket på plats, på arabiska, på Facebook av en användare och inget mer och ingen annan opartisk källa heller för den delen, absolut ingenting.
Tyvärr så måste jag avfärda även denna påstående tillsvidare också.
Faktafel igen också, inte så bra..
Och Asayish är inga rebeller, bara där avslöjas personen som skrev påståendet.
Asayish är lokalpolisen (säkerhets styrka) i staden som stridit mot milisen där NDF som stöds av Assad.