2016-08-30, 14:43
Medlem
Brottsling? Snarare hjälte.

Tänk om fler i Sverige hade lite stake och följde hans exempel, då hade Sverige varit mer demokratiskt.
Citera
2016-08-30, 14:46
Medlem
Svårt att ta det på allvar när man läser vilka det handlar om. Det är liksom Oisin, Virtanen, et al. Så fort man får syn på namnen inser man graden av "allvar" i det hela.

Den här Inde verkar lätt förvirrad minst sagt. Först samarbetar han med Kellerman/Rocky som är tokvänster, sk "wigger", bär palestinasjal mm. Stödjer och jobbar med sånt. Och sen från det till Svenska motståndsrörelsen ist. Lätt förvirrat som sagt..
Hoppas han får det stöd och hjälp han behöver.

Och ja, hot är tydligen inget problem alls när det kommer från pk personer och riktas mot icke-pk. Det är bara åt andra hållet det kan vara ett brott.
Den nya juridiken fungerar så, det finns ingen absolut sanning, känsloargument väger tyngst och kultureliten är domare.
Citera
2016-08-30, 14:47
Medlem
RabiatModerats avatar
Jonas Inde är känd för sina minst sagt suspekta uttalande och åsikter (typ nazi) och för sina psykbesvär. Jag är förvånad över att journalisterna brydde sig om vad han skrev
Citera
2016-08-30, 15:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Inaktuellt.
Senast redigerad av Schlesien 2016-09-29 kl. 17:56. Anledning: inaktuellt pga sammanfogning
Citera
2016-08-30, 15:17
Bannlyst
Det där är ju inte några journalister. Det är tre tomtar som får skriva deras personliga åsikter på en blogg. Jag är också journalist då. Skriva massa dynga på internet räcker tydligen för att få den titeln.
Citera
2016-08-30, 15:27
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Att sitta och maila sina privata åsikter till ett par man saknar personlig anknytning till är bara så fel, oavsett hur jävla mycket de vill sprida sin skit på Twitter. Hur viktig tror man sig vara i det laget?

Man kan kika på avstånd, om man är nyfiken för att sen återgå till sitt eget liv som förhoppningsvis har något sånär substans.

Jag FÖLJDE henne på Twitter. Jag mailade således icke. Hon tål inte nån kritik.
Och du, sitter inte du här och uttrycker din privata åsikt om mig och mina åsikter?
Leave me alone, stalker!
Citera
2016-08-30, 15:31
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Så nu ska tre stycken så kallade "journalister" sätta stöveln i ansiktet på en person med psykiska besvär? Ja, det var ju en maktdemonstration som hette duga. Modigt! Hedervärt!

Men det visar ganska tydligt nivån på våra svenska s.k. "journalister":

Tre män i maktposition står i en ring och sparkar på en liggande individ med psykiska besvär.

Det här är vad de svenska så kallade journalisterna klarar av.

Vilka hjältar!
Citera
2016-08-30, 15:32
Bannlyst
Han har ju gått ner sig fullständigt i sitt tunga twitterberoende och har väl bränt alla broar som finns. Han tar nog livet av sig snart om han inte släpper nätet några år. Han verkar inte klara av att hantera det utan att flippa.
Citera
2016-08-30, 15:36
Medlem
gato12s avatar
Får väl leka djävulens advokat för journalisterna då...

Ingen som tänkt på att deras åtal kanske är ett sätt att "stämma i bäcken" när det gäller hot mot journalister. Att det hela tiden gäller att hålla efter allt hat på nätet så att det inte kommer att normaliseras?

Tror nog detta ligger till grund för stämningen, till yttermera visso då man inte kräver något skadestånd.

Edit: de är säkerligen medvetna om att Inde inte mår så bra, som farfar så fint skrev om i sitt inlägg, men man kan ändå inte godta dödshot mot sin person.

Edit 2: men då det rör sig om etablerade journalister, på Aftonbladet dessutom, så ska det såklart tolkas illvilligt. Flashback är väldigt förutsägbart ibland...
Senast redigerad av gato12 2016-08-30 kl. 15:40.
Citera
2016-08-30, 16:03
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillkorligDom
”slå ihjäl hela jävla Aftonbladet.”

Låter som ett jätterealistiskt hot värt att ta på allra största allvar. Proportionellt känns fallet inte helt olikt den berusade svensken som skulle "spränga hela gatan" och fick en skogstokig poliskärring på halsen som skickade hunden på honom och bankade halvt sönder honom med batongen.

Sunt förnuft efterlyses.
Citera
2016-08-30, 16:05
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Jag FÖLJDE henne på Twitter. Jag mailade således icke. Hon tål inte nån kritik.
Och du, sitter inte du här och uttrycker din privata åsikt om mig och mina åsikter?
Leave me alone, stalker!

Jag kan bara instämma i detta, har inte själv skrivit något till henne på Twitter men av det jag sett så fräser hon som en chihuahua på anabola varje gång någon skriver något som inte förbehållslöst håller med henne, hur många som hon blockat kan man bara spekulera i.

Det var därför som jag i ett tidigare inlägg skrev att hon twittrade nästintill lika aggressivt som Inde himself.
Citera
2016-08-30, 16:11
Medlem
bezmenovs avatar
Onödigt Jonas. Hjälper ingen att man rusar in i fiendens spärreld på det sättet, man blir fälld helt enkelt. Även om det finns en barnslig heroism i det.

Ta någon form av ansvar istället för att gnöla
Senast redigerad av bezmenov 2016-08-30 kl. 16:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in