2016-08-30, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Det hade varit ren idioti om vi tillät en utköpsklausul med tanke på storleken på hans sign-on-bonus.

Jag blir fan inte klok på vår sportsliga ledning om detta går igenom.

Fast om utköpsklausulen ligger på mer än den dubbla summan av sign on och transfersumma så är det ju knappast idioti?Vidar hade väl dessutom en god förhandlingsposition när han gick till MFF.
2016-08-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Har man sålt sina guldchanser nu? Ingen annan gör mål.

Så länge som dom har killar som Eikrem så behöver de bara en enbent gubbe där framme, till och med Markkanen skulle göra det bra i de omgivningarna, trots att han har allvarliga knäproblem, där benen inte riktigt går att räta ut. Men helt klart ett tapp i kvalité för Malmö, vilket är skönt.
2016-08-30, 12:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Enligt Rosenberg stämmer inte detta alls.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/rosenbergs-kritik-mot-mff-behover-inte/

Nä, det är nog överdriven påhitt från honom. Det är vad han "tror". Inte vad han vet.
2016-08-30, 12:12
Bannlyst
Kanske hade han aldrig valt MFF om han inte fått den ryktade utköpsklausulen? Då kan man säga att det var värt att ha den då han ändå smällt in 14 mål och ger en vinst på ca 20 miljoner kr. Varje Allsvensk klubb till och med min egen hade blivit hårda i byxan av ett bud på 35 miljoner för deras spelare men MFFarna är inte ens nöjda med priset. Även jag tycker att han är värd mer såklart men det är en helt annan kostym MFF har på sig än övriga klubbar.
2016-08-30, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nä, det är nog överdriven påhitt från honom. Det är vad han "tror". Inte vad han vet.

Jag tror nog Rosenberg har bättre koll än Andreas Sundberg på hurvida Kjartansson fungerade socialt både i och utanför laget.
2016-08-30, 12:24
Medlem
bagarn29s avatar
Här är Dannes syn på saken:
http://www.sydsvenskan.se/2016-08-30/daniel-andersson-det-har-ar-en-valdigt-bra-affar-for-mff

Citat:
Enligt vad Sydsvenskan erfar finns det en numera nästintill sedvanlig vidareförsäljningsklausul i avtalet, som ger mer pengar om Kjartansson flyttar vidare. Det ska heller inte ha funnits någon klausul i kontraktet med MFF som tvingade klubben att sälja vid ett bud på en viss nivå.
2016-08-30, 12:33
Medlem
Tlagnojs avatar
Humor att William Sheriffs övergång beskrivs som nån form av tapp. "AIK förlorar talang".

Han har väl varit persona non grata i 1,5 år och bara suttit ut kontraktet som lån sedan han uppvisade att mentalitet och uppförande ej uppnår tillräcklig nivå för att vara en fotbollsspelare på elitnivå.
2016-08-30, 13:28
Medlem
Kjartansson uttalar sig.

Citat:
– Jag hoppas att jag kan komma tillbaka och fira en titel i höst, säger anfallaren.

– Det var inte jag som krävde att få lämna. Malmö FF tackade ja till budet och jag bestämde mig för att se vad som erbjöds. Det var ett lockande bud för mig också, det ska jag inte ljuga om men att lämna en klubb som Malmö FF är troligtvis det svåraste man kan göra för det är en fantastisk klubb. Det tog lång tid att fatta det här beslutet.

– Jag har familj och det är väldigt enkelt att bo i Malmö. Vi ville egentligen inte flytta från den här staden men jag åkte ner och såg en ny fantastisk stad.

Det har rapporterats att du inte passade in socialt i Malmö FF. Kommentar?

– Det är det största skitsnacket jag läst i hela livet. Jag har många bra kompisar i laget och vi har gjort mycket tillsammans. Jag har aldrig tidigare varit så här aktiv socialt i något annat lag. Jag ser alla killar i laget som mina vänner.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/kjartansson-storsta-skitsnacket-jag-last/
2016-08-30, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Kjartansson uttalar sig.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/kjartansson-storsta-skitsnacket-jag-last/

Kan tycka att om han nu inte ville lämna så kan man faktiskt tacka nej även om MFF tackat ja. Det är inte som att Danne höll en pistol mot hans huvud.
2016-08-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Fast om utköpsklausulen ligger på mer än den dubbla summan av sign on och transfersumma så är det ju knappast idioti?Vidar hade väl dessutom en god förhandlingsposition när han gick till MFF.
Nu fanns det ingen utköpsklausul. Att sälja honom utan att det finns något som tvingar fram det blir då ännu mer korkat.
2016-08-30, 13:49
Avslutad
Engvall klar för Bristol:

http://www.gp.se/sport/fotboll/engvall-l%C3%A4mnar-bl%C3%A5vitt-klar-f%C3%B6r-engelsk-klubb-1.3740422

Bra val av Göteborg att sälja Engvall istället för någon av danskarna. Man bör även ha fått helt okej ersättning.
2016-08-30, 13:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Engvall klar för Bristol:

http://www.gp.se/sport/fotboll/engvall-l%C3%A4mnar-bl%C3%A5vitt-klar-f%C3%B6r-engelsk-klubb-1.3740422

Bra val av Göteborg att sälja Engvall istället för någon av danskarna. Man bör även ha fått helt okej ersättning.

Ersättningen blir väl ok, men vi borde sålt i vintras när hans värde var betydligt högre. Nu har han varit skadad från och till och inte presterat.
Frånsett Mads hade jag gärna sett att vi sålde danskarna nu, dels går expertskatten ut kommande säsong och dels har framförallt inte Ankersen imponerat direkt.
Nu kommer vi dessutom spela Rieks som forward vilket inte alls är bra för laget då han behövs på mitten, att han spelar forward minskar således hans värde än mer också eftersom det inte är hans naturliga postion.
Vågar man hoppas på att PaKa får fler chanser i en offensiv/släpande forwardsroll när han kommer tillbaka nu månne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in