2016-08-29, 21:07
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Vilken analytisk förmåga testa kolla igen utan bajenbrillor.
Jag satte på mig gnagarglajjerna men ser fortfarande inte straffen du vill ha
Det vanligaste i de lägena där backen täcker bollen är att de får frispark för den knuffen som Isak ger Aidoo när han kommer in i situationen igen.
Citera
2016-08-29, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Kommer så tydligt ihåg innan säsongen var det så många bajare och gårdare som var så säkra att dom skulle komma före oss i tabellen för det var ju Bangura och Goitom som var "hela" laget, är ni fortfarande lika säkra?
Vilka har sagt det?

Jag har inte sett någon Bajare som på förhand sagt att vi ska sluta före er. Om det är folk som gjort det lär det vara en enorm minoritet.
Citera
2016-08-29, 21:53
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Det vanligaste i de lägena där backen täcker bollen är att de får frispark för den knuffen som Isak ger Aidoo när han kommer in i situationen igen.

Ja han borde blåst åt något jävla håll i första läget. Pga av hans avsaknad av kulor uppstår ju fasthållningen utanför planen därefter och nu kissar han i byxan och vet inte vad han ska göra.
Citera
2016-08-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag tror inte att detta skulle vara aktuellt egentligen, men hur det funkar med kontraktslösa spelare? Kan man få dispens även om fönstret är stängt?
Yep, vi fick dispens för David Boo Wiklander.

Någon som säger emot om jag säger att vi har Allsvenskans starkaste mittlås i form utav Aidoo/Boo just nu?
Citera
2016-08-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Någon som säger emot om jag säger att vi har Allsvenskans starkaste mittlås i form utav Aidoo/Boo just nu?
Ja, jag.
Citera
2016-08-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Ja, jag.
De har ett insläppt på fem matcher tillsammans (pga ett grovt misstag från Haglund). Vilket mittlås tycker du är starkare just nu?

Det här kanske är en diskussion för allsvenskan-tråden iofs.
Citera
2016-08-29, 23:35
Medlem
SoderortFTWs avatar
Aiboo är knappast bäst över en serie, men formmässigt är de JUST NU solklart bäst. En indianare från Haglund är det enda målet som har släppts in sen de fick förtroende. Då har vi ändå mött både aik och gbg, plus vårt eviga boogey team sundsvall.
Citera
2016-08-30, 07:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilka har sagt det?

Jag har inte sett någon Bajare som på förhand sagt att vi ska sluta före er. Om det är folk som gjort det lär det vara en enorm minoritet.

Jag har faktiskt inte sett någon Djurgårdare som nämnt det heller? Nja, kanske snurresnigel då, men annars är jag tveksam.
Citera
2016-08-30, 08:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ja skeppa Cristensen. När jag kollade matchen mot Gefle satt jag och fantiserade om vad Simon Skrabb hade kunnat uträtta i HIF och tänkte att de kunde byta rakt av i halvtid

Simon Skrabb har vuxit fram till min favoritytter i allsvenskan. Han gör alltid bra matcher mot HIF oxå.

Jag skulle köra Jordan på vänsterkanten och två tunga riktiga anfallare och Cristensen på bänken varje dag i veckan.

Skrabb är en spelare i Gefle som lär lämna när de åker ur.
Beträffande spelare i Gefle så undrar jag vad som hänt med Lantto? Nu ser jag ytterst lite Gefle men har inte han gått ner sig något kopiöst de senaste säsongerna trots att han inte direkt är lastgammal?

Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Sånt här gör mig så jävla nedstämd. Jag är en av de största förespråkarna för att Seb inte platsar längre, men att som "supporter" säga så till en spelare i laget man håller på känns så jävla lågt.

För en kille som genomlidit ett skadehelvete utan dess like och trots allt faktiskt spelar fotboll igen så kan man tycka att han förtjänar lite respekt. Speciellt med tanke på hur länge han varit i klubben både innan och efter Cagliari. 108 matcher i Blåvitt, och i säkert över hälften har han varit en fantastiskt innermittfältar.

Jag tyckte det var en komiskt kommentar även om det självfallet inte ska slängas i käften på nån.
Seb är dock tillräckligt medveten om kritiken mot sig själv ändå vilket framkommit i intervjuer etc men givetvis är stöd betydligt bättre.

Det är underligt att det alltid finns nån hackkyckling, Jag minns Zoran Stojeckivski (eller hur det stavas), Thomas Andersson (sedermera Hvenfeldt), Hjalle, JJ (innan han sedan blev bra). Sedan har man såna som fått kortare tider som det som Faltsetas etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja tänk om vi hade kunnat få dom att kanalisera all den lojalitet de visar varandra mot Blåvitt istället, det hade blivit hardcore änglar, samma gäller alla fotbollskidsen där ute, dom håller många gånger på fel lag ute i orterna, det är storklubbarna som gäller, IFK har inte varit ett alternativ för dom, typ, vilket är helt fel, visst alla vill ju ut i Europa, men sista anhalten i Sverige borde självklart vara IFK. Istället har vi förlorat en del talanger till just Lärje/Angered, t ex Kevin Ackermann. De verkar ha en bra ungdomsorganisation där ute dock, så kudos till dom för det.

Hector Valeria är för övrigt en imponerande eldsjäl, fy fan vad gött det är med sådana gubbar.

Min flickvän som i stort sett är fullständigt ointresserad av fotboll är nog den som jublar mest, nu får hon mig all for herself.

När jag växte upp kom ju storlagen hit och då höll de flesta på oss, idag har många inte ens varit på en allsvensk match. Jag är övertygad om att det går att få en del att fastna för läktarupplevelsen och livet runtomkring utan problem.
Det är ju ett faktum att supporterlivet räddat en del från mycket skit i livet.

Lärje är en fantastisk klubb som verkligen gör ett fantastiskt jobb och låter kidsen ta den plats de behöver fast under ordnade former. Idrotten fostrar mycket väl med fasta tider, ställa upp för varandra etc och du finner en plats där du blir viktig själv.
Jag hoppas vi kan fortsätta med arbetet som påbörjats, inte för att nödvändigtvis skaffa nya spelare utan för att ge ungdomarna en upplevelse i form av att se nån match etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
En viktig match i kampen om Europaplatsen(räknar kallt med att Peking och MFF gör upp om guldet), blir ju när AIK kommer till GBG. Givet att inga av oss redan är borta ur gamet. Det kan bli en kul match.

Den blir givetvis viktig men de två raka hemmamatcherna mot ÖSK och ÖFK efter två jobbiga matcher borta mot MFF och Häcken där jag är övertygad om pisk i båda blir otroligt viktiga för att studsa tillbaka.
Citera
2016-08-30, 09:02
Medlem
regndroppens avatar
Saftig prislapp på islänningen!
Citera
2016-08-30, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Summa?
Citera
2016-08-30, 12:51
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen

Om du menar Örnen så va de ju ett bra pris, innan vi badade i pengar. Nu är de väl en okej summa. Tyvärr så kan de 33-35 millarna inte göra mål. Förstår inte styrelsen att de vill sälja nu.
Vad är argumentet, att vi ska ha 530 istället för 500 millar på kontot?

Det ryktas om att Örnen inte gick så bra ihopa i gruppen men de är ju först nu de sipprat ut, har inte varit tal om de alls innan. Känns som att Mackan, en bänkspelare från Häcken å två kids inte är att lita på när höstmatcherna kommer. Riktigt kass beslut, hade lika bra kunnat sälja om ett halvår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in