2016-08-29, 21:58
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Dags att bevaka graven då, så inte kroppen får fötter. Eller vingar.
Kan redan vara försent
Citera
2016-08-29, 22:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag har inte sett dagboksbladet, men hon var misstänkt först och fick en försvarare tilldelad.
Nu är det målsägarbiträde det gäller och frågan är om hon verkligen ska behöva dras med en tilldelad försvarare. Det anser inte jag eftersom hon inte känner förtroende för Carlstedt och som målsägarbiträde är det viktigt att ge hjälp och stöd. Nej, men du kan sluta med fnaskandet för det behöver inte Massi Fritz.
Jag bryr mig inte ett smack om vad du anser utan om det gått till på ett korrekt sätt. Har hon nekat till att ha C som försvarare? Har hon vägrat godkänna honom som målsägarbiträde? Naturligtvis inte. Varför skulle jag fnaska förresten? Det sköter EMF så bra på egen hand.

Vi får se om C begär entledigande eller inte.
Citera
2016-08-29, 22:04
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag är rätt säker på att thaipolisen skickar hem J direkt om det är påkallat. Men låt henne plaska runt i poolen ett tag till. Det hindrar inte det primära polisarbetet. Förhör med J är dessutom totalt meningslösa. Förhör med personer kring henne är nog desto mer givande.
Sant. JM får man plocka in när man har samlat på sig bevis nog. Finns nog ingen översvallande risk att hon "bryter ihop". Det krävs nog att man är lite mer människa för det.

Om den som är begärd utlämnad själv går med på att bli utlämnad så ska det enligt uppgift gå mycket smidigare.

Två månader hade hon alltså bokat in. September är det värsta regnmånaden av dom alla.

Den som skulle vara hennes tilltänkte make, 18-åringen, är ju kvar i Sverige. Han kan nog vara ett bra kort för polisen att satsa på. Exempelvis. Skadar ju inte att försöka.
Citera
2016-08-29, 22:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag bryr mig inte ett smack om vad du anser utan om det gått till på ett korrekt sätt. Har hon nekat till att ha C som försvarare? Har hon vägrat godkänna honom som målsägarbiträde? Naturligtvis inte. Varför skulle jag fnaska förresten? Det sköter EMF så bra på egen hand.

Vi får se om C begär entledigande eller inte.

Du är lite lätt bakom va? Hon låg på sjukhus när hon tilldelades en försvarare. Hon var misstänkt för mord på sin make. Och så länge du inte kan redogöra för fnaskandet så anser jag att du snackar skit om Massi Fritz vilket du kan göra i en tråd tillägnad henne. Massi Fritz är den siste som behöver sälja sig i media.
Citera
2016-08-29, 22:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Jag tror hon får byta.Rätten sumpar inte huvudvittnet för sin prestige skull.Hon överklagar säkert elöer så drar sig Carlstedt tillbaks.
Kan du svara på JM's ev status om hon är misstänkt?
Nån nämnde att hon kunde vara gravid.Kan det vara ett skäl till att hon undgått häktning?
Men eftersom hon inte fick reseförbud borde hon inte vara misstänkt!

Som jag har förstått det av polisens uttalande kvarstår misstankarna mot de tidigare anhållna dvs JM o "älskling". Dock kanske det inte har varit så lätt att få åklagaren med på något reseförbud -därför kunde hon åka.
Man har ju efterlyst vittnen som kunde sett JMs bil i trakterna av mordplatsen i Arboga.Hon står nog högt upp på listan över misstänkta GM eller stämplingsGM.
Citera
2016-08-29, 22:12
Medlem
nobbenss avatar
Är inte detta ett brott också?
Citat:
Hustrun har i bouppteckningen tagit upp att hon haft begravningskostnader på 35 000 kronor, trots att det var andra anhöriga till mannen som stod för kostnaderna.
http://www.expressen.se/nyheter/kvinnans-krav-maken-ska-kremeras--snabbt/
Citera
2016-08-29, 22:13
Medlem
antoneriks avatar
Den här processen kommer nog att bli ganska kort. Finns det någon som tror att modern ljuger om dotterns medverkan? Livstid på Hinseberg. Först måste dom lokalisera kvinnan i Thailand. Men pengarna brukar ta slut efter ett tag. Det är problematiskt att dom var tvungen att släppa henne.
Citera
2016-08-29, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Som jag har förstått det av polisens uttalande kvarstår misstankarna mot de tidigare anhållna dvs JM o "älskling". Dock kanske det inte har varit så lätt att få åklagaren med på något reseförbud -därför kunde hon åka.
Man har ju efterlyst vittnen som kunde sett JMs bil i trakterna av mordplatsen i Arboga.Hon står nog högt upp på listan över misstänkta GM eller stämplingsGM.
Det torde vara väldigt enkelt att belägga JM med reseförbud om misstanke kvarstår."Älsklingen"får väl inte resa öht?
Undrar om hon inte försöker ta sig till ett annat land från Thailand.Väldigt märkligt att hon inte har reseförbud!
Citera
2016-08-29, 22:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Det torde vara väldigt enkelt att belägga JM med reseförbud om misstanke kvarstår."Älsklingen"får väl inte resa öht?
Undrar om hon inte försöker ta sig till ett annat land från Thailand.Väldigt märkligt att hon inte har reseförbud!
Man hade inte ens tillräckligt på fötterna för att begära en utredningshäktning, hur ska man då kunna belägga med reseförbud?
Citera
2016-08-29, 22:19
Medlem
lasternassummas avatar
Första nyhet på TV4-nyheterna 22:00

Ny vändning i sommarstugemordet
"En förundersökning om mord och försök till grovt bedrägeri har inletts, efter en mystisk drunkning utanför Arboga förra året. Mannen som drunknade var tidigare gift med den 41-åriga kvinna som av åklagaren misstänkts för mord och mordförsök på sina föräldrar."

Svidande kritik riktades mot polisen som inte, trots flera påstötningar
och erbjudande om att få material inte velat ta upp fallet.

Citera
2016-08-29, 22:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Är inte detta ett brott också?

http://www.expressen.se/nyheter/kvinnans-krav-maken-ska-kremeras--snabbt/

Ytterliga en pärla i pärlbandet, hela halsbandet är nästan fullt.
"If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck ..... it is a duck!"
Citera
2016-08-29, 22:26
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Den här processen kommer nog att bli ganska kort. Finns det någon som tror att modern ljuger om dotterns medverkan? Livstid på Hinseberg. Först måste dom lokalisera kvinnan i Thailand. Men pengarna brukar ta slut efter ett tag. Det är problematiskt att dom var tvungen att släppa henne.

Lokalisera kvinnan?
Vi på FB vet exakt vart hon är. Det vet farbror blå också.
Så många "flyktingar" som JM haft under sitt tak så lär det ta ett tag innan pengarna tar slut.
Det är när hon begärs häktad som det blir dags för henne att packa väskan för hemfärd och rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in