2016-08-29, 19:50
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag håller med. Finns något med änkan som väcker frågor.
Jag hittar dock inte vart EMF skulle ha insinuerat att moderns samarbetsvilja med polisen skulle påverkas av att bytet inte får äga rum.

Vad är det som är skumt med att hon vill byta till EMF?
Citera
2016-08-29, 20:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag hittar dock inte vart EMF skulle ha insinuerat att moderns samarbetsvilja med polisen skulle påverkas av att bytet inte får äga rum.

Hon mediafnaskar och antyder just det. Simpel taktik, det ökar iaf inte min respekt för EMF.
Citat:
får man inte den hjälp och det stöd man behöver, som brottsoffer, så får det ofta ganska svåra konsekvenser av att vilja och kunna medverka. Men också det här förtroendet man ska få ha för vårt rättsväsende, säger Elisabeth Massi Fritz.
Citat:
Hon fick den här advokaten när hon var sjuk, när hon låg skadad så utsågs en offentlig försvarare. Sedan, när hans uppdrag som försvarare var avslutat, så övergick han till att vara målsägandebiträde. Och hon säger till mig i dag att hon aldrig har velat ha honom. Hon har aldrig valt honom.
http://www.expressen.se/nyheter/arbogaankan-far-inte-byta-till-massi-fritz/
Citera
2016-08-29, 20:04
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Nu är ju jag en tvivlare här vad gäller både förgiftning, mord*2, mordförsök och grovt bedrägeri
men på tal om droger som nu fullständigt helt oförklarligt ätit upp tråden så hoppas jag faktiskt
att just Amanda Hikes har badrumsskåpet fyllt med Centralstimulerande preparat, lär behövas om
hon skall ta sig an detta brottsmarathon ensam.
Men som sagt var ingen säger att detta blir
något. Jargongen här verkar vara att samla så många brott på hög som möjligt men mycket
längre än så har man inte kommit.

Hoho säger jag . . .
Jag undrar vad du vill säga i huvudtaget.
Om du vill briljera med kunskapen om att det - hittills - saknas konkreta bevis så är vi alla redan där.
Om du har tankar att förmedla om varför JM inte är skyldig så varför inte förmedla något som pekar i den riktningen?
Citera
2016-08-29, 20:07
Medlem
valleros avatar
Citat:

Inte skumt och kanske medias fel.
Min poäng var varför skulle hon vara så ledsen (ev en medialögn) över att inte få EMF?
Citera
2016-08-29, 20:38
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hoppla..
Blev nödvändigt att hoppa in och också stryka under att ÖP-ärendet snabbt och smidigt landade på delat bord hos kammaråklagarna (taadaam..) Johan Fahlander & Jessica Wenna.
Av SVT´s + DN´s artiklar att döma, tog det uppskattningsvis bara någon timme att schema upp ärendet så, och jag kan sitta här och tycka att det är snabbt. Snabbt i detta fallet = Bra.
Svårt att säga hur bra, men jag vågar konstatera att den eventuellt nedsmutsade åklagarmyndigheten som tidigare sket i att plocka upp förundersökning på If´s material på drunkningen - nu, gissningsvis mkt tack vare Fahlander,, börjar tvättas rent.

Det ska även föras in att det var först idag som grova brott fick del i ÖP-materialet. Man är därifrån inte helt utan talan i rekommendationer om önskad förundersökningsledare...
Edit understrukna - Det var innan helgen som Polisen fick del av If-materialet.

Alla verkar ha godkänt kompassriktningen nu?

Instämmer att jag tycker If tramsat iväg för mycket i media, men med tanke på val av åklagare nu,,,, visar det desto mer att If kan ha substans i sitt material. Substans nog att sammankoppla ärenden? Återstår att se.
Jag ska nog behålla If på min bil iaf

Jag undrar om dotter nr2 inte haft lite för mycket kontakt med Massi inför/efter "bytet"? Man verkar ha pratat iväg rejält, och det kom på snedd nu när TR tittat på sak, och konstaterar att advokatbyte inte är aktuellt.
Kan nästan tro att personskyddsväktaren som upprättade PM:et fick sitt stackars huvud söndertjatat.

Jävla ärende.
Det som också återstår att se, är hur mycket allt gap och skrik i början, kan ha sabbat nu. Om man kan skadereglera iaf skapligt.

EDIT nr 2

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4220057-huset-i-thailand-bokat-i-flera-manader
Jag får alltid lite lätt huvudvärk av dina inlägg.
Oftast en stor massa direkt info/tyckande utan källor.
Du sitter (tydligen) med en massa info och du vet exakt vad som händer. Men du kan ändå inte förmedla detta på ett sätt som är relevant för tråden. Jag kommer ihåg dig från tidigare trådar.
Citera
2016-08-29, 20:42
Medlem
Den här uppgiften har jag inte lagt märke till tidigare. Aftonbladet 2016-08-12
Kvinnan får enligt uppgifter till Aftonbladet polisbeskydd på sjukhuset. Hon är, vad man vet i nuläget, det enda vittnet till dådet och var även hon ett tilltänkt offer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23328951.ab
Citera
2016-08-29, 20:52
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Vad som är fel? Att Rohypnol narkotikaklassades under Thomas Bodström tid som justitieminister.

Sen har du fel i allt övrigt du påstår också men det är helt irrelevant för den här diskussionen. Jag angav för övrigt i mitt förra inlägg att du har totalfel och att du ska läsa på. Nu får du antingen hålla käften eller läsa på, jag svarar dig inte mer.

Det där var inte att precisera din kritik. Du har inte mandat från någon att be någon annan härinne att "hålla käften". Hålla käften gör man normalt inte på ett debattforum. Du har ju ingen substans alls i din kritik. Googla själv. Är det här irrelevant för den här diskussionen om JM var narkoman eller inte? Det tror jag är högsta grad intressant för att bedöma det mesta i denna soppa. Kan du belägga motsatsen till vad jag anfört så gör det. Men du ber inte nån härinne att "hålla käften". Nej. Det är klart att du inte "svarar mej mer" när du står där så förtvivlat utan både argument och motargument.
Citera
2016-08-29, 21:03
Medlem
Reimers avatar
Det är nog inte dags att dra för stora slutsatser av den nyöppnade förundersökningen om drunkningen av exmaken.

Det är Utvecklingscentrum i Göteborg som driver den delen tydligen och där är Marianne Ny chef och hon är känd för att kunna dra fall i långbänk, det är bara att titta på Julian Assangefallet så får man ett bra exempel på hur tokigt det kan gå.

Marianne Ny är ett hår av hin och om hon får styra i det här fallet så kan det bara gå käpprätt åt helvete med den utredningen.

Citat:
– Vi har inlett förundersökning avseende mord och försök till grovt bedrägeri. Efter granskning av ärendet har vi kunnat konstatera att det finns omständigheter som talar för att brott kan ha begåtts. Vi har inte tagit ställning till om någon person är att betrakta som misstänkt för dessa brott, säger kammaråklagare Andreas Ekengren vid Utvecklingscentrum Göteborg.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/aklagare-utreder-drunkning-utanfor-arboga/
Senast redigerad av Reimer 2016-08-29 kl. 21:11.
Citera
2016-08-29, 21:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Efter granskning av ärendet har vi kunnat konstatera att det finns omständigheter som talar för att brott kan ha begåtts. Vi har inte tagit ställning till om någon person är att betrakta som misstänkt för dessa brott, säger kammaråklagare Andreas Ekengren vid Utvecklingscentrum Göteborg.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/aklagare-utreder-drunkning-utanfor-arboga/

Samma luddiga uttalande om att brott kan ha begåtts men ingen är direkt misstänkt. Ehh, jaha?
När vet dom om ett brott har begåtts och när har dom en misstänkt? Är det för syn skull man öppnar förundersökningen från makens död tro?

Citat:
Utredningen ska nu drivas vidare av kammaråklagare Johan Fahlander. Han har redan en utredning om ett mord på en 68-årig man och mordförsök på hans 63-åriga hustru den 3 augusti denna sommar. Brottsplatsen var ett fritidhus vid Hjälmaren precis i närheten där den drunknade mannen påträffades
.

Stackars Falander som inte ens hade till en veckas utredningshäktning. Nu får han kanske väldigt svårt att fixa till något som leder till åtal gällande 2 mord och mordförsök. Bedrägeri är kanske lättare beroende på vad IF har i frågan. IF pustar ut förmodar jag, men deras agerande i media innan kommer inte att glömmas av.

Apropå Massi Fritz, så överklagar mamman säkerligen TR beslut om att neka advokatbytet.
Ska man inte få en advokat man har förtroende för? Rättssäkerhet? Är Carlstedt införstådd med att klienten inte har förtroende bör han avsäga sig uppdraget.
Senast redigerad av Moosky 2016-08-29 kl. 21:11.
Citera
2016-08-29, 21:13
Medlem
Solglittrets avatar
Varför ville modern A...ki egentligen byta målsägarbiträde? Om man nu bedömer att inget fel har begåtts av tid försvarare/målsägarbiträde. Han fick henne avskriven från alla misstankar inom ngt dygn, hon har fått vård o bevakning, ngt skadestånd mm kan ännu inte vara på tapeten.
Det är något konstigt med detta.

Kan det vara något hon döljer, som hon vill förmedla vidare på sitt sätt - ett sätt som nuvarande målsägare inte medverkar till? Som MassiFritz har lättare att få ut? Vad döljer modern i detta?
Citera
2016-08-29, 21:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför ville modern A...ki egentligen byta målsägarbiträde? Om man nu bedömer att inget fel har begåtts av tid försvarare/målsägarbiträde. Han fick henne avskriven från alla misstankar inom ngt dygn, hon har fått vård o bevakning, ngt skadestånd mm kan ännu inte vara på tapeten.
Det är något konstigt med detta.

Kan det vara något hon döljer, som hon vill förmedla vidare på sitt sätt - ett sätt som nuvarande målsägare inte medverkar till? Som MassiFritz har lättare att få ut? Vad döljer modern i detta?

Eller kan det vara så djävla illa att Massi-Fritz till varje pris vill in i fallet igen så att hon erbjuder sina tjänster?

Carlstedt skrev ju det i sin inlaga till tingsrätten att Massi-Fritz fiskade efter hans klient.
Citera
2016-08-29, 21:17
Medlem
valleros avatar
[quote=Reimer|58325663]Det är nog inte dags att dra för stora slutsatser av den nyöppnade förundersökningen om drunkningen av exmaken.

Det är Utvecklingscentrum i Göteborg som driver den delen tydligen och där är Marianne Ny chef och hon är känd för att kunna dra fall i långbänk, det är bara att titta på Julian Assangefallet så får man ett bra exempel på hur tokigt det kan gå.

Marianne Ny är ett hår av hin och om hon får styra i det här fallet så kan det bara gå käpprätt åt helvete med den utredningen.

Vad menar du - att Marianne Ny kommer att begrava utredningen eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in