2016-08-29, 18:42
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Två funderingar runt Tramadol och eventuellt recept på Tramadol
Om JM har recept, så måste det vara rätt liten risk att
handla på sig lite extra, både för eget bruk och till "vänner".
Hon har ju recept…
Å andra sidan, om hon hade recept när dottern åkte dit för
innehav med avsikt att sälja, för en mängd Tramadol som
påträffades i JMs, dotterns och sonens gemensamma hem,
borde då inte JM sagt att det var hennes i stället för att
låta dottern ta straffet för innehav för försäljning?

Jag tror inte JM går på Tramadol. Inte benzo heller. Hon tar vanliga Cipralex 10 mg eller liknande.
Citera
2016-08-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jag tror inte JM går på Tramadol. Inte benzo heller. Hon tar vanliga Cipralex 10 mg eller liknande.
Ja. Det är naturligtvis det mest troliga.
Citera
2016-08-29, 18:45
Medlem
Butteris avatar
Citat:

Ett annat uppslag är ju i så fall Litium
Citera
2016-08-29, 18:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Ja kanske det, det har ju depoteffekt så man kan utan problem ge fasen i att ge den under ett par dagar i häkte. Vilket man får förmoda att polisen isf stämde av med läkare.
Citera
2016-08-29, 18:49
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Två funderingar runt Tramadol och eventuellt recept på Tramadol
Om JM har recept, så måste det vara rätt liten risk att
handla på sig lite extra, både för eget bruk och till "vänner".
Hon har ju recept…
Å andra sidan, om hon hade recept när dottern åkte dit för
innehav med avsikt att sälja, för en mängd Tramadol som
påträffades i JMs, dotterns och sonens gemensamma hem,
borde då inte JM sagt att det var hennes i stället för att
låta dottern ta straffet för innehav för försäljning?

Kan finnas många orsaker till att inte det blev fallet. Kanske dottern eller hennes man genast erkände eller alternativt blev direkt ertappade med försäljning eller att någon kund angav dem. Det kan ha varit tabletter av utländsk härkomst. Sen får man väl heller inte drälla omkring narkotikaklassad medicin hur som helst - JM:s förmodade läkare hade nog blivit allt annat än glad för ett sådant handhavande av den medicin h*n skrivit ut.

Jag har sett att det återkommande i inlägg görs gällande att abstinensbesvär från droger skulle ha en avgörande betydelse vid arresteringar. Glöm det - sånt är mäkta överdrivet och används uteslutande av narkomaner som vill tigga till sig doser av myndigheter eller kranar. Folk slutar tvärt hela tiden både frivilligt och påtvingat. Kan faktiskt vara värre å sluta dricka kaffe eller röka tobak.
Citera
2016-08-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu får du ge dej. Jag listar inte. Jag gav ju källan till listan i inlägget. Jag sade dessutom att den inte var fullständig. När det sedan gäller justitieminister Bodström så har du fel.

Han satt i regelbundna möten med sina polischefer minst en gång i veckan och dom resonerade brottslighet. Det var under en period då värdetransportrån var högsta mode bland kriminella. För att dämpa rånarnas iver att råna värdetransporter narkotikaklassades eländet för på den tiden ansågs det vara alltför lätt att få tag på Rohypnol. Det började nämligen stå klart för "rättvisans" män att Roppar användes flitigt för att underlätta rånen.

Det är lika säkert som att Tomas Bodström införde polisens tvångslagar i Sverige och tog initiativ till att dessa infördes inom hela EU.
Nej, du har totalfel. Läs på och kom igen tack. Använd Google.
Citera
2016-08-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Funderade faktiskt på det eftersom det skrivits om att hon ringt till sin pappa och gråtit och velat ta livet av sig om han inte pröjsade för en ny bil åt henne för att sedan bara skratta bort saken vid ett senare tillfälle.

Detta tyder på antingen en gravt manipulativ och hänsynslös personlighet eller också att hon har starka emotionella svängningar. Jag tror att det är fråga om att hon försöker tillskansa sig fördelar på ett manipulativt vis genom att hota att hota med självmord snarare än att hon har mått dåligt och varit genuint förtvivlad.
Citera
2016-08-29, 19:07
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Nej, du har totalfel. Läs på och kom igen tack. Använd Google.

Närmare bestämt; vad är det du anser vara fel? Kan du precisera dej litet? Eller nöjer du dej med svepande anklagelser som inte går att försvara sej mot?
Citera
2016-08-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Närmare bestämt; vad är det du anser vara fel? Kan du precisera dej litet? Eller nöjer du dej med svepande anklagelser som inte går att försvara sej mot?
Vad som är fel? Att Rohypnol narkotikaklassades under Thomas Bodström tid som justitieminister.

Sen har du fel i allt övrigt du påstår också men det är helt irrelevant för den här diskussionen. Jag angav för övrigt i mitt förra inlägg att du har totalfel och att du ska läsa på. Nu får du antingen hålla käften eller läsa på, jag svarar dig inte mer.
Citera
2016-08-29, 19:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Carlstedt har antagligen inte gjort någonting fel. Änkan har bara fått för sig att Massi F är en mer framgångsrik advokat än Carlstedt. Om hon hade haft tillräckliga skäl för biträdesbyte så skulle hon ha fått genom bytet. Ett byte av biträde i detta skede skulle inte bli billigt för staten då det nya biträdet behöver många timmar att sätta in i sig i ärendet, timmar som hon debiterar staten för. Därför behövs det särskilda skäl för bytet. Lite läskigt dock att Massi F insinuerar att änkans samarbetsvilja kan komma att påverkas av att hon inte fick som hon ville. Varför skulle hon inte vilja samarbeta fullt ut oavsett vilket biträde hon har?
Jag håller med. Finns något med änkan som väcker frågor.
Citera
2016-08-29, 19:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag håller med. Finns något med änkan som väcker frågor.

Ja jo detta med Massi var märkligt. Inte det mest primära att bry sig om just detta att ändra om nu det inte faktiskt fortsatt finns något hon döljer. Massi är väl dock en sådan också som nu ringer runt och har sig och verkligen ni vill komma med i fall som detta. Den kvinnliga motsvarigheten till Leif Silbersky.
Citera
2016-08-29, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hoppla..
Blev nödvändigt att hoppa in och också stryka under att ÖP-ärendet snabbt och smidigt landade på delat bord hos kammaråklagarna (taadaam..) Johan Fahlander & Jessica Wenna.
Av SVT´s + DN´s artiklar att döma, tog det uppskattningsvis bara någon timme att schema upp ärendet så, och jag kan sitta här och tycka att det är snabbt. Snabbt i detta fallet = Bra.
Svårt att säga hur bra, men jag vågar konstatera att den eventuellt nedsmutsade åklagarmyndigheten som tidigare sket i att plocka upp förundersökning på If´s material på drunkningen - nu, gissningsvis mkt tack vare Fahlander,, börjar tvättas rent.

Det ska även föras in att det var först idag som grova brott fick del i ÖP-materialet. Man är därifrån inte helt utan talan i rekommendationer om önskad förundersökningsledare...
Edit understrukna - Det var innan helgen som Polisen fick del av If-materialet.

Alla verkar ha godkänt kompassriktningen nu?

Instämmer att jag tycker If tramsat iväg för mycket i media, men med tanke på val av åklagare nu,,,, visar det desto mer att If kan ha substans i sitt material. Substans nog att sammankoppla ärenden? Återstår att se.
Jag ska nog behålla If på min bil iaf

Jag undrar om dotter nr2 inte haft lite för mycket kontakt med Massi inför/efter "bytet"? Man verkar ha pratat iväg rejält, och det kom på snedd nu när TR tittat på sak, och konstaterar att advokatbyte inte är aktuellt.
Kan nästan tro att personskyddsväktaren som upprättade PM:et fick sitt stackars huvud söndertjatat.

Jävla ärende.
Det som också återstår att se, är hur mycket allt gap och skrik i början, kan ha sabbat nu. Om man kan skadereglera iaf skapligt.

EDIT nr 2

http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4220057-huset-i-thailand-bokat-i-flera-manader

Ja snabbt gick det definitivt. Två åklagare kommer nu då alltså jobba parallellt och med det konstaterat så känner jag att det verkligen hade varit kul att höra vad JM,s försvarare Amanda
Hikes tycker om detta. Hon hinner visserligen uttala sig och rimligtvis bör hon först få tala med
sin klient men sedan hoppas jag på en par rader ifrån Amanda.

Visst ÅK Anders Ekengren uttrycker sig aktsamt och säger att ”vi har inte tagit ställning till om någon person är att betrakta som misstänkt för brotten” men i o m att IF skvallrat/läckt
så gott som hela sitt materialet till pressen redan så vet vi nog vem Amanda Hikes ringer först.
Att Ekengrens ord inte känns vidare troliga, att någon inte är att betrakta som misstänkt, känns lite små i aktuellt fall men naturligtvis agerar ÅK rätt här genom sitt sparsamma uttalande för så är det ju. Än så länge är det bara ord från ett försäkringsbolag, ett bolag som efter mycket tjat fått upp en möjlighet till en förundersökning.

Nu är ju jag en tvivlare här vad gäller både förgiftning, mord*2, mordförsök och grovt bedrägeri
men på tal om droger som nu fullständigt helt och oförklarligt ätit upp tråden så hoppas jag
faktiskt att just Amanda Hikes har badrumsskåpet fyllt med Centralstimulerande preparat,
lär behövas om hon skall ta sig an detta brottsmarathon ensam. Men som sagt var ingen säger
att detta blir något. Jargongen här verkar vara att samla så många brott på hög som möjligt
men mycket längre än så har man inte kommit.

Hoho säger jag . . .

Jag avstår att kommentera barnen alls här jag, det är i mina ögon bedrövligt att dom dragits in och värst av allt är deras problematik offentliggörs på bekostnad av deras Mor, herre gud dom får egna
utredningar presenterade i tråden, inte okej. Inte alls okej enligt mig.
Senast redigerad av LKVN 2016-08-29 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in