Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Hoppla..
Blev nödvändigt att hoppa in och också stryka under att ÖP-ärendet snabbt och smidigt landade på delat bord hos kammaråklagarna (
taadaam..) Johan Fahlander & Jessica Wenna.
Av SVT´s + DN´s artiklar att döma, tog det uppskattningsvis bara någon timme att schema upp ärendet så, och jag kan sitta här och tycka att det är snabbt. Snabbt i detta fallet = Bra.
Svårt att säga
hur bra, men jag vågar konstatera att den eventuellt nedsmutsade åklagarmyndigheten som tidigare sket i att plocka upp förundersökning på If´s material på drunkningen - nu, gissningsvis mkt tack vare Fahlander,, börjar tvättas rent.
Det ska även föras in att det var först idag som grova brott fick del i ÖP-materialet. Man är därifrån inte helt utan talan i rekommendationer om önskad förundersökningsledare...
Edit
understrukna -
Det var innan helgen som Polisen fick del av If-materialet.
Alla verkar ha godkänt kompassriktningen nu?
Instämmer att jag tycker If tramsat iväg för mycket i media, men med tanke på val av åklagare nu,,,, visar det desto mer att If kan ha substans i sitt material. Substans nog att sammankoppla ärenden? Återstår att se.
Jag ska nog behålla If på min bil iaf
Jag undrar om dotter nr2 inte haft lite för mycket kontakt med Massi inför/efter "bytet"? Man verkar ha pratat iväg rejält, och det kom på snedd nu när TR tittat på sak, och konstaterar att advokatbyte inte är aktuellt.
Kan nästan tro att personskyddsväktaren som upprättade PM:et fick sitt stackars huvud söndertjatat.
Jävla ärende.
Det som också återstår att se, är hur mycket allt gap och skrik i början, kan ha sabbat nu. Om man kan skadereglera iaf skapligt.
EDIT nr 2
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4220057-huset-i-thailand-bokat-i-flera-manader
Ja snabbt gick det definitivt. Två åklagare kommer nu då alltså jobba parallellt och med det konstaterat så känner jag att det verkligen hade varit kul att höra vad JM,s försvarare Amanda
Hikes tycker om detta. Hon hinner visserligen uttala sig och rimligtvis bör hon först få tala med
sin klient men sedan hoppas jag på en par rader ifrån Amanda.
Visst ÅK Anders Ekengren uttrycker sig aktsamt och säger att ”
vi har inte tagit ställning till om någon person är att betrakta som misstänkt för brotten” men i o m att IF skvallrat/läckt
så gott som hela sitt materialet till pressen redan så vet vi nog vem Amanda Hikes ringer först.
Att Ekengrens ord inte känns vidare troliga,
att någon inte är att betrakta som misstänkt, känns lite små i aktuellt fall men naturligtvis agerar ÅK rätt här genom sitt sparsamma uttalande för så är det ju. Än så länge är det bara ord från ett försäkringsbolag, ett bolag som efter mycket tjat fått upp en
möjlighet till en förundersökning.
Nu är ju jag en tvivlare här vad gäller både förgiftning, mord*2, mordförsök och grovt bedrägeri
men på tal om droger som nu fullständigt helt och oförklarligt ätit upp tråden så hoppas jag
faktiskt att just Amanda Hikes har badrumsskåpet fyllt med Centralstimulerande preparat,
lär behövas om hon skall ta sig an detta brottsmarathon ensam. Men som sagt var ingen säger
att detta blir något. Jargongen här verkar vara att samla så många brott på hög som möjligt
men mycket längre än så har man inte kommit.
Hoho säger jag . . .
Jag avstår att kommentera barnen alls här jag, det är i mina ögon bedrövligt att dom dragits in och värst av allt är deras problematik offentliggörs på bekostnad av deras Mor, herre gud dom får egna
utredningar presenterade i tråden, inte okej. Inte alls okej enligt mig.