2016-08-29, 18:14
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ingen som lyckats skaffa ett ordinarie recept på narkotikaklassad medicin behöver vara rädd för att polisen skulle kunna påträffa preparatet i hennes kläder eller hennes hem.

Det är i rättvisans ögon fullt rumsrent så länge det ordinerats av en utexaminerad läkare som har en
diagnos tillräcklig för preparatet.

Men jag har inte hämtat mina uppgifter om 15 års psykofarmakamissbruk från någonting JM sagt. Det betraktar jag inte som nån bra sanningskälla. Nej. Jag har tillsammans med många härinne fått uppgiften från en person ur JM:s omgivning som skrev om det här på forat medan JM fortfarande satt häktad.

Hen uppgav då att det gällde psykofarmaka samt att det pågått i 15 år. I samma veva (för nästan 100 trådsidor sen) kom det också fram att JM försåg sin 18-åriga toyboy med droger. Slutsatsen var att JM hade god tillgång till droger. Det antog jag berodde på hennes omtalade kriminalitet att göra.

Det stora Tramadolbeslag som gjordes i hennes lägenhet (där var jag inte riktigt inne i diskussionen)
pekar också på god tillgång på droger.

Två funderingar runt Tramadol och eventuellt recept på Tramadol
Om JM har recept, så måste det vara rätt liten risk att
handla på sig lite extra, både för eget bruk och till "vänner".
Hon har ju recept…
Å andra sidan, om hon hade recept när dottern åkte dit för
innehav med avsikt att sälja, för en mängd Tramadol som
påträffades i JMs, dotterns och sonens gemensamma hem,
borde då inte JM sagt att det var hennes i stället för att
låta dottern ta straffet för innehav för försäljning?

Citera
2016-08-29, 18:14
Bannlyst
Johanna är alltså fortfarande misstänkt för mord och mordförsök på sin pappa och mamma?
Citera
2016-08-29, 18:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ingen som lyckats skaffa ett ordinarie recept på narkotikaklassad medicin behöver vara rädd för att polisen skulle kunna påträffa preparatet i hennes kläder eller hennes hem.

Det är i rättvisans ögon fullt rumsrent så länge det ordinerats av en utexaminerad läkare som har en
diagnos tillräcklig för preparatet.

Men jag har inte hämtat mina uppgifter om 15 års psykofarmakamissbruk från någonting JM sagt. Det betraktar jag inte som nån bra sanningskälla. Nej. Jag har tillsammans med många härinne fått uppgiften från en person ur JM:s omgivning som skrev om det här på forat medan JM fortfarande satt häktad.

Hen uppgav då att det gällde psykofarmaka samt att det pågått i 15 år. I samma veva (för nästan 100 trådsidor sen) kom det också fram att JM försåg sin 18-åriga toyboy med droger. Slutsatsen var att JM hade god tillgång till droger. Det antog jag berodde på hennes omtalade kriminalitet att göra.

Det stora Tramadolbeslag som gjordes i hennes lägenhet (där var jag inte riktigt inne i diskussionen)
pekar också på god tillgång på droger.
Vi pratar uppenbarligen förbi varandra så jag lägger ner det nu. Framtiden får visa vad hon haft recept på.
Citera
2016-08-29, 18:18
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ja. Det var när undantagen lyftes som narkotikalassningen kunde bli definitiv. De lyftes definitivt bort 2012.

Nu är väl tråden urspårad (Tramadol)?

Jag skulle vilja veta lite mer om vad de andra Pangelius flickorna är för några och vad de vet...
Citera
2016-08-29, 18:20
Medlem
letspanics avatar
Finns det tråd om "drunkningen" som nu är ett mordfall?
Citera
2016-08-29, 18:21
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Två funderingar runt Tramadol och eventuellt recept på Tramadol
Om JM har recept, så måste det vara rätt liten risk att
handla på sig lite extra, både för eget bruk och till "vänner".
Hon har ju recept…
Å andra sidan, om hon hade recept när dottern åkte dit för
innehav med avsikt att sälja, för en mängd Tramadol som
påträffades i JMs, dotterns och sonens gemensamma hem,
borde då inte JM sagt att det var hennes i stället för att
låta dottern ta straffet för innehav för försäljning?

Ja, det där har jag ingen som helst idé om. Men JM har säkert en lägre moral än både du och jag. Säg så här. Om hon nu har mage att begå mord på sin far och mordförsök på sin mor, vad skulle det då göra henne att dottern fick sitta av ett straff som hon själv borde fått sitta av?

Sen kan ju brottslingar resonera med varandra om vad dom tillsammans tjänar mest på. Kanske skulle så dottern i kraft av sin ungdom få ett lägre straff. Men det där kan ingen av oss ge sej fan på. Vi spekulerar ju hela tiden. Samtliga av oss, i varje enskild frågeställning.
Senast redigerad av Starback 2016-08-29 kl. 18:25.
Citera
2016-08-29, 18:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Finns det tråd om "drunkningen" som nu är ett mordfall?

Är det inte "bara" att utvidga den här tråden till
en tråd om seriemördaren JM...

Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Nu är väl tråden urspårad (Tramadol)?
Jag skulle vilja veta lite mer om vad de andra Pangelius flickorna är för några och vad de vet...

Inte så mycket, om Tramadol har använts vid mordet på maken,
ingår som en komponent i relationen mellan JM och "älskling"
och dessutom använts av JM i 15 år...

Finns lite om "flickorna" i tråden.

När det gäller sex under hot så har pojkarna sagt att det
även funnits andra damer än JM inblandade, men inte
explicit att det rört sig om kollegorna i Pangelius/Pangea.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-29 kl. 18:33.
Citera
2016-08-29, 18:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vi bockar av Massi, håller med och så håller vi tillsammans koll på sexan och ser vad det kan ge

IF är nog högfärdiga idag dom vilket jag inte ser någon anledning till alls. Dom har tramsat runt nu
i mångtaligt med artiklar och talat om ditten och datten, fanns ingen anledning för dessa att ta
den mediala vägen och berätta om sin utredning till svenska folket.

Överklaga javisst - men bäst att så sker i tystnad. Nu tror jag i och för sig inte att den mediala cirkusen fått gehör utan det är nog kort och gott alla nya omständigheter ihop och framkommer
nya omständigheter kan såklart en förundersökning öppnas vad den sen kan komma att ge är en
helt annan nöt men "juridiskt" helt rätt. Lipande i media däremot helt fel.

För Massi vart det inte att köra parallellt men vad det verkar blir det så för Fahlander frågan
är vad det ger, en ny möjlighet till anhållan ev för chanserna till att få till en sådan endast
på mordet på Möller hade krävt sina bevis men nu möjligtvis kan dom rida på detta men jag
är skeptiskt men den skeptismen bottnar sig i fallet överlag som har en cirkus stämpel över
sig hittills. Få se nu då om dom kan rätta till snedseglingen med hjälp av ett bolag vars agenda
är att slippa betala 2,5 miljoner till JM.

Ja vi får se men jag gissar att Anki godkänt Carlstedt jag som hennes biträde för jag ser det
som självklart att frågan ställdes till henne, eller självklart har den gjorts så. Att sedan Massi
påtalar att ingen ens frågat AM får nog tas med en stor nypa salt. . .

Hoppla..
Blev nödvändigt att hoppa in och också stryka under att ÖP-ärendet snabbt och smidigt landade på delat bord hos kammaråklagarna (taadaam..) Johan Fahlander & Jessica Wenna.
Av SVT´s + DN´s artiklar att döma, tog det uppskattningsvis bara någon timme att schema upp ärendet så, och jag kan sitta här och tycka att det är snabbt. Snabbt i detta fallet = Bra.
Svårt att säga hur bra, men jag vågar konstatera att den eventuellt nedsmutsade åklagarmyndigheten som tidigare sket i att plocka upp förundersökning på If´s material på drunkningen - nu, gissningsvis mkt tack vare Fahlander,, börjar tvättas rent.

Det ska även föras in att det var först idag som grova brott fick del i ÖP-materialet. Man är därifrån inte helt utan talan i rekommendationer om önskad förundersökningsledare...
Edit understrukna - Det var innan helgen som Polisen fick del av If-materialet.

Alla verkar ha godkänt kompassriktningen nu?

Instämmer att jag tycker If tramsat iväg för mycket i media, men med tanke på val av åklagare nu,,,, visar det desto mer att If kan ha substans i sitt material. Substans nog att sammankoppla ärenden? Återstår att se.
Jag ska nog behålla If på min bil iaf

Jag undrar om dotter nr2 inte haft lite för mycket kontakt med Massi inför/efter "bytet"? Man verkar ha pratat iväg rejält, och det kom på snedd nu när TR tittat på sak, och konstaterar att advokatbyte inte är aktuellt.
Kan nästan tro att personskyddsväktaren som upprättade PM:et fick sitt stackars huvud söndertjatat.

Jävla ärende.
Det som också återstår att se, är hur mycket allt gap och skrik i början, kan ha sabbat nu. Om man kan skadereglera iaf skapligt.

EDIT nr 2
Citat:
Huset i Thailand bokat i flera månader
http://vlt.se/nyheter/nyheter/1.4220057-huset-i-thailand-bokat-i-flera-manader
Citat:
Thailandsvistelsen bokades för flera månader sedan, men inte av den 41-åriga eskilstunakvinnan, som misstänks för att vara delaktig i mordet och mordförsöket på sina föräldrar, utan av hennes 18-åriga dotter.
Senast redigerad av rotesau 2016-08-29 kl. 19:11.
Citera
2016-08-29, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ja, det där har jag ingen som helst idé om. Men JM har säkert en lägre moral än både du och jag. Säg så här. Om hon nu har mage att begå mord på sin far och mordförsök på sin mor, vad skulle det då göra henne att dottern fick sitta av ett straff som hon själv borde fått sitta av?

Sen kan ju brottslingar resonera med varandra om vad dom tillsammans tjänar mest på. Kanske skulle så dottern i kraft av sin ungdom få ett lägre straff. Men det där kan ingen av oss ge sej fan på. Vi spekulerar ju hela tiden. Samtliga av oss, i varje enskild frågeställning.
Du glömde att hon troligtvis ligger bakom makens död också!
Tror ni maken blivit drogad och kastad i Hjälmaren?JM har ju haft tillgång till"hjälpredor"!
Det kommer säkert ett anhållande snart av JM.Märkligt att hon har kvar barnen och att hon kunnat driva asylboende.
Citera
2016-08-29, 18:33
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Är det inte "bara" att utvidga den här tråden till
en tråd om seriemördaren JM...

Det antar jag, men just nu är rubriken missvisande i så fall.
Citera
2016-08-29, 18:35
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen i Västmanland är inte kända för att vara dugliga. Sköts detta av riksmord?
Det sköts på lokalplanet men utredningen har tillskott från rikskrim.
Citera
2016-08-29, 18:40
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Den medicin hon inte fick av snuten var, tror jag, SSRI - vanlig antideppmedicin alltså. Värre cold turkey på dom många gånger än om du kliver av 5mg Stesolid två gånger dagligen.

Fullständig lista? Nej, den är långt från fullständig. Det finns kanske 500 preparat, antagligen fler.

Bodström narkotikaklassade Rohypnol? Jag tvivlar. Bensodiazepiner har varit knarkklassade långt innan den karriärsossen tillträdde. Alla dom preparaten du listar ovan är narkotikaklassade. De ingår i gruppen bensodiazepiner. Alla bensodiazepiner är narkotikaklassade. Bensodiazepiner är en undergrupp till psykofarmaka.

Edit: Ser nu att det redan avhandlats. Inlägget ovan är egentligen överflödigt.
Nu får du ge dej. Jag listar inte. Jag gav ju källan till listan i inlägget. Jag sade dessutom att den inte var fullständig. När det sedan gäller justitieminister Bodström så har du fel.

Han satt i regelbundna möten med sina polischefer minst en gång i veckan och dom resonerade brottslighet. Det var under en period då värdetransportrån var högsta mode bland kriminella. För att dämpa rånarnas iver att råna värdetransporter narkotikaklassades eländet för på den tiden ansågs det vara alltför lätt att få tag på Rohypnol. Det började nämligen stå klart för "rättvisans" män att Roppar användes flitigt för att underlätta rånen. Preparatet skänkte just den känslokyla man behövde för att smidigt genomföra ett rån.

Det är lika säkert som att Tomas Bodström införde polisens tvångslagar i Sverige och tog initiativ till att dessa infördes inom hela EU.
Senast redigerad av Starback 2016-08-29 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in