Citat:
Ingen som lyckats skaffa ett ordinarie recept på narkotikaklassad medicin behöver vara rädd för att polisen skulle kunna påträffa preparatet i hennes kläder eller hennes hem.
Det är i rättvisans ögon fullt rumsrent så länge det ordinerats av en utexaminerad läkare som har en
diagnos tillräcklig för preparatet.
Men jag har inte hämtat mina uppgifter om 15 års psykofarmakamissbruk från någonting JM sagt. Det betraktar jag inte som nån bra sanningskälla. Nej. Jag har tillsammans med många härinne fått uppgiften från en person ur JM:s omgivning som skrev om det här på forat medan JM fortfarande satt häktad.
Hen uppgav då att det gällde psykofarmaka samt att det pågått i 15 år. I samma veva (för nästan 100 trådsidor sen) kom det också fram att JM försåg sin 18-åriga toyboy med droger. Slutsatsen var att JM hade god tillgång till droger. Det antog jag berodde på hennes omtalade kriminalitet att göra.
Det stora Tramadolbeslag som gjordes i hennes lägenhet (där var jag inte riktigt inne i diskussionen)
pekar också på god tillgång på droger.
Det är i rättvisans ögon fullt rumsrent så länge det ordinerats av en utexaminerad läkare som har en
diagnos tillräcklig för preparatet.
Men jag har inte hämtat mina uppgifter om 15 års psykofarmakamissbruk från någonting JM sagt. Det betraktar jag inte som nån bra sanningskälla. Nej. Jag har tillsammans med många härinne fått uppgiften från en person ur JM:s omgivning som skrev om det här på forat medan JM fortfarande satt häktad.
Hen uppgav då att det gällde psykofarmaka samt att det pågått i 15 år. I samma veva (för nästan 100 trådsidor sen) kom det också fram att JM försåg sin 18-åriga toyboy med droger. Slutsatsen var att JM hade god tillgång till droger. Det antog jag berodde på hennes omtalade kriminalitet att göra.
Det stora Tramadolbeslag som gjordes i hennes lägenhet (där var jag inte riktigt inne i diskussionen)
pekar också på god tillgång på droger.
Två funderingar runt Tramadol och eventuellt recept på Tramadol
Om JM har recept, så måste det vara rätt liten risk att
handla på sig lite extra, både för eget bruk och till "vänner".
Hon har ju recept…
Å andra sidan, om hon hade recept när dottern åkte dit för
innehav med avsikt att sälja, för en mängd Tramadol som
påträffades i JMs, dotterns och sonens gemensamma hem,
borde då inte JM sagt att det var hennes i stället för att
låta dottern ta straffet för innehav för försäljning?
–