Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Nu vill iaf jag kanske inte fokusera på hanteringen av personskydd, men visst är det skillnad på sjukhus och sjukhus, och i detta fallet har det inledningsvis funnits läckor och tisseltassel under det egna taket - inte fair när man ska ge personskydd.
Därför glädjande att se hur tyst det varit från polisen nu det närmsta.
Span på Johanna sa att hennes bil i vart fall återkommande passerat ett sjukhus i nära anslutning till dåd. I min värld hade jag då kanske bakat in två-tre vårdinrättningar (ej glesbygd) i olika kommuner och mönsterlöst växlat runt tills "svansen identifierats & kan kapas loss".
I dagsläget är det nog iaf väldigt begränsat med vetskap om var mamman ligger - Bra så.
Är för dåligt inbegripen med detta fall, och har ej hängt med i vare sig tråd eller övrigt, men det är en märklig skara människor, där en drar till Thailand i detta, en annan presenterar fram Massi som advokat vilket verkar ses som ett stort nummer av den "sidan".
En utredningsgrupp som börjar blanda ingredienserna i ett durkslag, och ett försäkringsbolag som inleder med att kasta sand i detta durkslag.
Först nu verkar man tagit ut kompassriktning, och jag tror att det kan hända grejer inom 7 dagar nu.
NFC-svar borde rimligtvis så smått droppat in mot denna helg, och om nästa vecka läggs på pedagogik och kanske lite kaffe-bjudning, så kanske någon får avbryta sin Thailands-semester?
Kan inte svara på sådär svåra frågor, för övrigt

Visst verkar du kunna tänka till. Mamman kan möjligt vara utskriven, Carlstedt talade ju om att
en utskrivning var nära när han ännu fick vara med som åklagarbiträde. Men spelar väl mindre roll
säkert hålls hon i det fria också på "okänd plats" ett tag till i alla fall.
Insatt, här är ingen insatt utan mordet bygger endast på skvaller som media matat oss med
sedan dag ett. Har väl lugnat ner sig lite nu förstås men summa summarum vet ingen något
för egentligen läcker varken polis eller åklagare. Det var väl en poliskälla det i början som
hade info om att en viss person skulle bli anhållen inom kort vilket hon även blev men släppt
lika snabbt och nu sitter i Thailand med Expressens frilansare som håller koll på vad hon handlar.
Ja vi får se vad NFC,s svar ger det är nog ingen som vet det inte ens polisen för hade polis själv
trott på analyssvaren hade man rimligtvis fått till en utredningshäktning. Istället grep man på
en höft i hetsen och just det förfarandet får mig lite tvivlande på om dom verkligen har nåt
av dignitet men förhoppningsvis har jag fel och du rätt om att fallet kan kan ta en "ny vändning"
om en si så där sju dar . . .