2016-08-28, 14:48
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Första maken tituleras fiskansvarig.

https://www.ica.se/butiker/kvantum/eskilstuna/ica-kvantum-ekangen-933/butiken/kontakta-oss/
Ja, det lär ju inte vara någon skyddad yrkestitel i alla fall, "Fiskansvarig"!

Som så mycket annat i den här soppan så lär väl även han vara lite fishy på ett eller annat plan om han ger sig i lag med henne. Eller har hon gått på genomsnälla killar och mjölkat dom så långt det bara går?

Undrar när hon kommer tillbaka från Thailand. Kommer kvällstidningstabloiderna ta smygfoton på bröllopet? Vart drar dom på smekmånad? Hasses sega gubbar i Örebro?

Jag tror inte dom kommer att ingå äktenskap överhuvudtaget och om de gör det så lär det ju bara bli en rent borgerlig process utan kyrka. Det är ju de juridiska fördelar som följer med ett äktenskap som han är ute efter. Frågan är ju vad han får göra/har fått göra i motprestation för att hon ska gå med på giftermål.
Citera
2016-08-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Just det...brukar inte skolorna vara jäkligt hårda nu för tiden med ledighet för semesterresor? Att man inleder terminen med två veckors frånvaro måste ju ses som extremt otajmat av skolan. Nu vet jag inte åldrarna på barnen men har hon inte några/någon i åldern 7-16?

De som är med på resan är: tvillingarna i treårsåldern, dottern med barn + hennes pojkvän.
Citera
2016-08-28, 15:01
Medlem
Snövit och de sju dvärgarna
Vi har också fått en uppgift om att de 7-9 sagt att dom var
där på uppdrag av "big mamma"/"big J*hanna".

–[/quote]
Jag var kanske otydlig, men det var inte GM som sa det, utan de misshandlade pojkarnas vänner som fanns med vid tillfället för misshandeln som uttryckte sig så.
Citera
2016-08-28, 15:13
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis123
De som är med på resan är: tvillingarna i treårsåldern, dottern med barn + hennes pojkvän.
Där ser man, dottern har tatueringar på händerna har jag noterat. Jag antar att JM pröjsar för hela kalaset.

Jag har inte superkoll på Thailand men har läst här att folk säger att augusti ska vara lågsäsong vad det gäller turister. Det motsäger ju starkt hennes uppgifter om att detta var planerat sedan länge. Det ska tydligen vara klibbig luft och en massa monsunregn.
Citera
2016-08-28, 15:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Citat:
Jag var kanske otydlig, men det var inte GM som sa det, utan de misshandlade pojkarnas vänner som fanns med vid tillfället för misshandeln som uttryckte sig så.

Jag missförstod nog lite, men...

Återstår ju frågan om vad uttalandet baserades på.
Var det något dom visste eller var det en gissning?

Att misshandeln var en "påföljd" för att pojkarna anklagat
JM för att tvinga dom till sex förefaller ju rimligt, minst som
en hypotes. Dom hade ju hotats tidigare.
Om det finns någon som helst grund för uttalandet att det
var "big mamma"/"big J*hanna" som låg bakom så stärks
ju misstanken att det var JM som låg bakom.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-28 kl. 15:29. Anledning: Tidigare hot. + missförstod lite...
Citera
2016-08-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Troligtvis ja, men kanske även överambitiöst handlande av hennes 7 dvärgar som ville visa sig på styva linan. JM kanske blev skitsne för den dåliga tajmingen?
Citera
2016-08-28, 15:34
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Vem mördade Göran Möller?
Jag har hittills tagit för givet att det är JM som är mördare, även
om hon inte själv nödvändigtvis hållit i kniven eller kanske inte
ens varit på platsen vid mordet. Jag har föreställt mig att en
mördare, som kan visa sig vara en ung afghan (eller flera), kommer
att bindas vid brottet. Så småningom kommer han sedan att berätta
hur det gick till när han fick uppdraget att mörda JMs föräldrar. Hur
han fick nyckel, beskrivning av huset och övriga detaljer om hur det
bestialiska mordet skulle genomföras. Om det blir så så hoppas jag
att det inte dröjer så länge innan den som höll i kniven lättar sitt hjärta.

Det kanske inte passar så bra som beskrivning på huvudpersonerna,
men kanske Kolsvart och de sju afghanerna fungerar?
Vi vet ju att det var sju till nio som kom till lägenheten där de två
som anklagat JM för att tvingat dom till sex fanns och misshandlade
dessa. Vi har också fått en uppgift om att de 7-9 sagt att dom var
Hur kartlagda är de "som gör vad som helst för JM" i hennes omgivning?
Jag uppfattar 18-åringen som en av dom, men vilka är dom övriga?
Vilka missbruk finns, utöver det vi känner till om 18-åringen, JM och
JM's dotter? Vilka brott har tidigare begåtts av dessa som beskrivits
som det "kriminella nätverk" som JM omgett sig med?
Någon som vet mer?
Nej då. Snövit och de sju dvärgarna fungerar bra. Eller varför inte Seven up.
Citera
2016-08-28, 15:38
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Citat:
Jag var kanske otydlig, men det var inte GM som sa det, utan de misshandlade pojkarnas vänner som fanns med vid tillfället för misshandeln som uttryckte sig så."] Ursprungligen postat av Polis123
Citat:
Jag missförstod nog lite, men...

En par frågor till i samband med utredningen av misshandeln.

Det skrivs så lite om misshandeln, om förhör, om kartläggning
av de inblandade och om misstänkta, så det är lätt att få intrycket
att den utredningen bedrivs på lågvarv. Jag hoppas det är fel,
eftersom den mycket väl kan vara en viktig pusselbit i hela den
här utredningen och i den följd av händelser som kulminerade
med mordet på Göran och mordförsöket på Anki.

Om alla de som deltog i misshandeln kan identifieras och gripas,
så kommer det att bli intressant att höra vad dom anför som
skäl för misshandeln och vem som tog initiativ till misshandeln.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-08-28 kl. 15:41.
Citera
2016-08-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Första maken tituleras fiskansvarig.

https://www.ica.se/butiker/kvantum/eskilstuna/ica-kvantum-ekangen-933/butiken/kontakta-oss/
Tycker att det är intressant vilken otrolig färgrik palett av kavaljerer som presenterats i tråden till JM. Även om jag tar vissa uppgifter med en nypa salt eftersom inga bekräftade fakta finns . Åldern på attraktörerna vet jag inte, Neråt i ålder är över 20 års åldersskillnad bekräftad. Övre vet jag inte kan den kan vara lika stor?
Yrken på de olika utan tanke på hierarkier
Asylsökande En del med drogberoende andra kanske inte
En med finskt namn i restaurangbranchen, snickatr
En rektor med ev. militär bakgrund
En återfalls mördare
En polis
Ett affärsbiträde

Ja, med en socionomutbildning och inside information från andra "yrkesområden" så har JM onekligen en hel del på fötter om hon har valt en kriminell bana. Naturligtvis hoppas jag att det inte är så även om mycket pekar på det.

Det finns en annan uppdatering av en annan skribent med ålder på kavaljererna.
Citera
2016-08-28, 16:05
Medlem
Valet av Massi-Fritz inte så långsökt som man kan tro.
Efter lite grunnande på detta har jag kommit fram till en del antaganden som jag tycker har relevans.
Två av de specialiteter som Fritz gjort sig känd för som målsägarbiträde, är 1. våldtäktsoffer och 2. brottsoffer utsatta för hedersrelaterat våld.

1. Våldtäktsoffer på finlandsfärjan exempelvis har hon uttalat sig om i media. Alla brottsoffer hon tidigare har företrätt har varit flickor eller kvinnor. Att de sexuellt utnyttjade denna gång är pojkar har egentligen ingen betydelse. Hon har vana att företräda denna kategori av brottsoffer och nu visar det sig att hon gör detta oavsett brottsoffrens könstillhörighet.
Pojkarna valde henne IMO pga hennes kunnande om sexualbrott.

2. Vad kan då ligga till grund för Göran Möllers änka och äldsta dotters val av målsägarbiträde?
För det första så tror jag inte "vanligt folk" precis som jag själv är så bevandrade i olika juristers fördelar och nackdelar. Den ringa kunskap vi besitter kan vi tacka GWs folkbildningsprogram "Veckans brott" för. Efter att ha sett dessa program skulle jag nog inte välja Silbersky. Juristen Göran Lambertz skulle jag passa mig väldigt noga för. Till och med Uppsala tingsrätt ska man nog akta sig för eftersom Lambertz bor i Uppsala påpekar jag likt GW med glimten i ögat. Däremot Massi-Fritz fick jag ett respektingivande och kunnigt intryck av genom GW i programmet.
Vad gäller brottets art tror jag att Massi-Fritz andra specialitet, hedersrelaterat våld spelar in i valet för de båda anhöriga Anki och Ullrica. Massi-Fritz har uttalat sig kunnigt i media om både Fadime och Pela båda mördade av egna familjemedlemmar. Så konstigt är det inte att dessa brottsoffer efter att deras dotter/ yngre syster JM anhållits tillsammans med sin 18-årige pojkvän för mordet på deras man/far valde Massi-Fritz. De båda insåg att dom IMO vill ha en advokat som kan mycket om mord i familjen utfört av annan familjenedlem. Detta val gjordes efter att JM hade anhållits. Hon är fortfarande intressant i utredningen även om hon är fri rent juridisk mening.

Slutsats: De har valt Massi-Fritz utifrån olika behov av hennes expertis.
Citera
2016-08-28, 16:06
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det finns en annan uppdatering av en annan skribent med ålder på kavaljererna.
Don Martin hade en lista, såg jag, men han behövde ha polisens ålder bekräftad.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-08-28 kl. 16:12.
Citera
2016-08-28, 16:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Valet av Massi-Fritz inte så långsökt som man kan tro.
Efter lite grunnande på detta har jag kommit fram till en del antaganden som jag tycker har relevans.
Två av de specialiteter som Fritz gjort sig känd för som målsägarbiträde, är 1. våldtäktsoffer och 2. brottsoffer utsatta för hedersrelaterat våld.

1. Våldtäktsoffer på finlandsfärjan exempelvis har hon uttalat sig om i media. Alla brottsoffer hon tidigare har företrätt har varit flickor eller kvinnor. Att de sexuellt utnyttjade denna gång är pojkar har egentligen ingen betydelse. Hon har vana att företräda denna kategori av brottsoffer och nu visar det sig att hon gör detta oavsett brottsoffrens könstillhörighet.
Pojkarna valde henne IMO pga hennes kunnande om sexualbrott.

2. Vad kan då ligga till grund för Göran Möllers änka och äldsta dotters val av målsägarbiträde?
För det första så tror jag inte "vanligt folk" precis som jag själv är så bevandrade i olika juristers fördelar och nackdelar. Den ringa kunskap vi besitter kan vi tacka GWs folkbildningsprogram "Veckans brott" för. Efter att ha sett dessa program skulle jag nog inte välja Silbersky. Juristen Göran Lambertz skulle jag passa mig väldigt noga för. Till och med Uppsala tingsrätt ska man nog akta sig för eftersom Lambertz bor i Uppsala påpekar jag likt GW med glimten i ögat. Däremot Massi-Fritz fick jag ett respektingivande och kunnigt intryck av genom GW i programmet.
Vad gäller brottets art tror jag att Massi-Fritz andra specialitet, hedersrelaterat våld spelar in i valet för de båda anhöriga Anki och Ullrica. Massi-Fritz har uttalat sig kunnigt i media om både Fadime och Pela båda mördade av egna familjemedlemmar. Så konstigt är det inte att dessa brottsoffer efter att deras dotter/ yngre syster JM anhållits tillsammans med sin 18-årige pojkvän för mordet på deras man/far valde Massi-Fritz. De båda insåg att dom IMO vill ha en advokat som kan mycket om mord i familjen utfört av annan familjenedlem. Detta val gjordes efter att JM hade anhållits. Hon är fortfarande intressant i utredningen även om hon är fri rent juridisk mening.

Slutsats: De har valt Massi-Fritz utifrån olika behov av hennes expertis.

En detalj:
Jag har läst att Massi-Fritz är målsägarbiträde för pojkarna när det gäller misshandeln.
Är hon det också när det gäller anklagelsen mot JM om att hon tvingat dom till sex?
Eller är det så att Massi-Fritz har begärt att förundersökningen om att JM tvingat
pojkarna till sex ska återupptas, efter det att hon blev målsägarbiträde för
pojkarna i misshandelsfallet?

Ursäkta om jag har rört till det, men jag försöker bara se hur de olika brotten,
förundersökningarna och målsägarbiträdena hänger ihop.

Jag tycker IOFS att det är ganska lätt att följa den röda tråden, men ibland
undrar jag om utredningarna samordnas som de IMO bör.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in