2016-08-16, 13:30
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
För typ 10-15 år sedan fanns det en Super Mario-påse med chokladägg med gul, röd, grön och blå plast runt och i varje påse var det en figur med. Otroligt gott.

Marabou white, lakritsråttor, twix white, monsterdricka, black cola(med en indian på) m.m. är också klassiker. Twix White har jag dock fått tag på utomlands senaste åren.

Fan vad jag saknar glasläsk, jag dricker inte ens läsk längre då det smakar förjävligt på burk och plastflaska. Går det att få tag i cola, must osv på glasflaska nuförtiden? Minns att jag läste en artikel där det stod att glasflaska skulle försvinna helt förutom mineralvatten och lättöl då.

Twix white är inte så svårt att hitta. Sök i närmaste invandrarkiosk. Finns lite överallt.

Vad gäller läsk i glasflaska så finns det definitivt! Bl.a på Ica Focus.
Citera
2016-08-16, 20:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Fan vad jag saknar glasläsk, jag dricker inte ens läsk längre då det smakar förjävligt på burk och plastflaska. Går det att få tag i cola, must osv på glasflaska nuförtiden? Minns att jag läste en artikel där det stod att glasflaska skulle försvinna helt förutom mineralvatten och lättöl då.
Krönleins kanske känner till en butik nära dig, fråga.
http://www.kronleins.se/products/products.asp?mid=4
Citera
2016-08-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Minns att jag köpte en speciell klubba på den lokala kiosken. Klubban var rund, kanske 6-8 cm i diameter, ca 1 cm tjock, blå i färgen och hade ett gult tuggummi i mitten. Minns också att pinnen var gul och kunde användas som en slags måttstock. Det här måste vara minst 17-18 år sen.

Någon som känner igen?

Den som hette blå?
Som man vart blå på tungan av
Citera
2016-08-17, 09:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
F

Finns även på diverse fik etc förutom i vissa mataffärer. Det känns som det är dyrare på flaska men jag håller med, det känns som det smakar mycket bättre när man får det på en flaska på fik än att det bara hälls upp.
Jag har inte köpt hem läsk på hur länge som helst men på fik etc blir det ibland och där föredrar jag flaska helt klart.
Citera
2016-08-17, 17:16
Medlem
Mr.Sounds avatar
Minns en godis som jag alltid brukade köpa när jag var och badade, dessa godisar var pulver i olika smaker i en liten papplåda, något större än en tärning. Detta var ca 30 år sedan.

Minns dessa som sjukligt goda, men vad namnet var har jag ingen susning om. Någon fler som känner igen dessa?
Citera
2016-08-20, 12:32
Medlem
enfindams avatar
Jag undrar om någon kan hjälpa mig? Jag är på jakt efter de där sidenkuddarna fyllda med choklad som fanns för ett bra tag sedan. De var fantastiskt goda!
Citera
2016-08-20, 15:36
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag undrar om någon kan hjälpa mig? Jag är på jakt efter de där sidenkuddarna fyllda med choklad som fanns för ett bra tag sedan. De var fantastiskt goda!

Första resultatet på Google.

http://www.polkapojkarna.se/mormors-...734-c-224.aspx

Finns även på ÖoB.
Citera
2016-08-20, 17:40
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
Första resultatet på Google.

http://www.polkapojkarna.se/mormors-...734-c-224.aspx

Finns även på ÖoB.
Inte samma fabrikat men värda att prova, tack!
Senast redigerad av enfindam 2016-08-20 kl. 18:15.
Citera
2016-08-20, 17:41
Bannlyst
Två kulor i påse. Var en bild på kamelpungkulor på bilden.
Citera
2016-08-21, 22:32
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
Den som hette blå?
Som man vart blå på tungan av
Jag var som sagt väldigt liten när jag såg dessa klubbor sist. Minns varken namnet eller om man blev blå av dom, inte omöjligt!
Minns bara det jag skrev förut, samt att det var en "snurrklubba", den såg nästan ut såhär:
http://www.carnavalskleding.nl/media...lly_22cm_a.jpg
Senast redigerad av destroyer93 2016-08-21 kl. 22:39.
Citera
2016-08-28, 15:04
Medlem
Själv minns jag en slags hårda karameller som fanns i slutet av 70-/början av 80-talet. De smakade citron resp. apelsin och inuti fanns en vätska som smakade citron/apelsin beroende på vad det var för smak på den hårda delen av karamellen.

Någon som minns? De var väldigt goda. Finns de fortfarande?
Citera
2016-09-07, 07:19
Medlem
enfindams avatar
Minns någon de där trekantiga salta bilmärken som fanns förr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in