Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-28, 01:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Ren spekulation,men jag tror Trump skulle tycka det var jättetråkigt att vara president.Tror han skulle tycka det vore jobbigt att saker inte bara går att göra i verkligheten efter han fått nåt infall.
"Jättetråkigt att vara president" Hah tror du ens på orden du själv skriver, ibland undrar man. Bygga muren, making America great again, bomba the hell outta isis, not fun? tss.
Ni har slut på argument, vad är det han inte kan göra i verkigheten? Hans möten går alltid bra, har inte sett ett enda möte av alla man sett han haft som varit dålig.
Vilka saker kan Trump inte göra i verkligeten, menar du??

Jag vill ha ett Trump-supermarket, där jag kan handla alla mina behov. Great products, job-creater like no one, crowded supermarked, cashflow, low debt. Kan ske, In Trump we trust, E.mercx how's the polls? Great antagligen.
Senast redigerad av heis 2016-08-28 kl. 01:20.
2016-08-28, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
"Jättetråkigt att vara president" Hah tror du ens på orden du själv skriver, ibland undrar man. Bygga muren, making America great again, bomba the hell outta isis, not fun? tss.
Ni har slut på argument, vad är det han inte kan göra i verkigheten? Hans möten går alltid bra, har inte sett ett enda möte av alla man sett han haft som varit dålig.
Vilka saker kan Trump inte göra, menar du?? Varför inte skapa en Trump-Maxi, där jag kan handla alla saker? Great products, job-creater like no one, crowded supermarked, cash. Varför inte? In Trump we trust, E.mercx how's the polls? Great antagligen.

Vad är ett Trump-Maxi och hur skulle det fungera?
2016-08-28, 01:36
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ytterligare ett underligt uttalande Trump gjort är att han vill att staten ska stå för medborgarnas sjukvård!
Trump kommer göra staten stor igen om han får som han vill!
Ptja man kan inte skriva upp statsskulden värre än Obummer. Sa Trump 800 billion dollars i value devaluation? För mycket, it has to stop now! De har ingen tillväxt, låga räntor, alla såssar har skulder de kan aldrig sköta sin privatekonomi och verkligen inte landets...
Trump vill ta tillbaka alla pengar som ni såssar spenderat upp studiebidraget på apple-produkter, iphones här i Europa. Apple som också vill skydda terroristers "integritet" nått sånt? Låter ju stereotypiskt sååse. Boycott apple!

Har inte hört dedär uttalandet förresten, låter fel, om det inte gäller veterans!
Han kommer göra staten great, men inte såsse-stor då han ska decentralisera makt och ge tillbaka den till staterna.
Centralisera, som såssars strategi alltid varit, så är det oundvikligt att det misslyckas. Död och svält kan t.o.m infräffa, trots att ingen har attackerat de eller invaderat landet, de suger bara så mycket att folk dör som flugor.
Kolla dan eliasson va den såssen gör med polisen.. man undrar, why do we need this??
Senast redigerad av heis 2016-08-28 kl. 01:46.
2016-08-28, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Ptja man kan inte skriva upp statsskulden värre än Obummer. Sa Trump 800 billion dollars i value devaluation? För mycket, it has to stop now! De har ingen tillväxt, låga räntor, alla såssar har skulder de kan aldrig sköta sin privatekonomi och verkligen inte landets...
Trump vill ta tillbaka alla pengar som ni såssar spenderat upp studiebidraget på apple-produkter, iphones här i Europa. Apple som också vill skydda terroristers "integritet" nått sånt? Låter ju stereotypiskt sååse. Boycott apple!

Har inte hört dedär uttalandet förresten, låter fel, om det inte gäller veterans!
Han kommer göra staten great, men inte såsse-stor då han ska decentralisera makt och ge tillbaka den till staterna.
Centralisera, som såssars strategi alltid varit, så är det oundvikligt att det misslyckas. Död och svält kan t.o.m infräffa, trots att ingen har attackerat de eller invaderat landet, de suger bara så mycket att folk dör som flugor.
Kolla dan eliasson va den såssen gör med polisen.. man undrar, why do we need this??
Jodå han har sagt att staten ska ta hand om sjukvården!Trump är för en större stat följdaktligen!
Han har varit för Irakkriget också.Och emot samma krig.Ett par gånger faktiskt.
2016-08-28, 02:10
Medlem
heiss avatar
Citat:
Jodå han har sagt att staten ska ta hand om sjukvården!Trump är för en större stat följdaktligen!
Han har varit för Irakkriget också.Och emot samma krig.Ett par gånger faktiskt.
Jaha, betyder det att staten betalar då med??
Han var ingen knobhead-politiker som borde göra bättre omdöme, Blair ska väl på rättegång om det här, ser jag framemot. Han ville ta oljan iaf, why did we not listen?!? Nu har obamas demon-minion IS tagit oljan och även i Libyen! Bara för han ropa LIBYA! så kommer hillary få spasm

Trump kommer jobba som en maskin, 3 timmars sömn sen MAGA, sleep, repeat, MAGA, sleep, repeat. Hillary försvinner och jobbar ineffektivt, går i koma verkar det om, inte ens fjuttig presskonferans på 200-300 dagar nått sånt, ingen bryr sig ens. Obama tar golfsemester på Hawaii med presidentplanet och dödar sälungar varje gång due to global warming "biggest threat"/obama, och det är ett par gånger som sagt.
Senast redigerad av heis 2016-08-28 kl. 02:15.
2016-08-28, 02:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
En klassiker under de republikanska primärvalen var när Trump ville att belysningen på ett hans möten skulle dämpas. https://www.youtube.com/watch?v=pTcSvnN3ZrE Det gör att man saknar lite grann tiden när han körde utan teleprompters.

Dagens höjdare. Så jävla roligt!
2016-08-28, 02:59
Medlem
Man kan ju tycka att Daddys nämnaden om Afro-Americans går i hög frekvens, och nej Trump vinner inte stora skördar röster ur den gruppen genom att göra det. Men Daddy är enormt startegisk.
Lika ofta säger Daddy "What the heck do you have to loose?" adresserat till gruppen.
En och annan Afro-American funderar på frågan.. "Nej jag varken vinner eller förlorar på den ena eller andra" och låter bli att gå och rösta!

Daddy är en extremt smart strateg. En Chess Grand Master.

Daddy kan inte vinna Afro-Amerikanska rösterna. MEN påverkar med den lilla instuckna meningen voter turnout för sin motståndare.
2016-08-28, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Dagens höjdare. Så jävla roligt!
Jag skrattar så jag gråter. Daddy kan verkligen vända på vad som helst till att bli sitt advantage
2016-08-28, 03:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Det är över guys. Försök dra er ut på samma tänkande arga sätt som smokey.

It ain't over till the fat lady sings!

Och jag verkar för tillfället vara tämligen ensam i tråden, om att vara sansad nog att hålla öppet för att utfallet kan gå åt båda hållen (se min signatur). Jag förstår inte varför den stora majoriteten föredrar att känslomässigt låsa in sig i en position, för då stänger man sig intellektuellt, och blir monoton, tjurig och bitter m.m.

Sen drar jag på smilbanden åt din formulering om mitt "tänkande arga sätt". En mycket underlig formulering. Min uppfattning är att man inte tänker bra när man är arg. Därför låter jag bli att vara arg. Fast det är förvisso uppenbart att frustrationsnivån är mycket hög här i tråden - hos vissa mer än hos andra.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-28 kl. 03:58.
2016-08-28, 03:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag tror Trump kommer få jätteproblem i debatterna.Där kan man inte vara lika svepande i sina svar och komma undan med det.Där kommer okunskapen synas.Frågan är hur mycket han övar inför debeatterna iom att han fortfarande inte sytt ihop sina huvudfrågor och förslag?

Det du har sett från dag ett är hur Trump kör över sina motståndare, med diverse kill-shots, och i vissa fall dessutom demolerar dem helt och hållet. Jag kan inte se att Trump skulle ha några som helst problem med svaga Hillary i debatterna. Och han är f.ö. inte alls så okunnig som en massa okunniga och inobservanta människor inbillar sig.
2016-08-28, 03:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
* Breitbart-folket är ett enormt misstag. Trumps kampanj drivs av klåpare.

Inga problem för Trump. Han omdefinierar betydelsen av allting där han drar fram. Breitbart har ändrat betydelse sen de mötte Trump. Innebörden av Ted Cruz ändrades sen han drabbades av Trump. Han har t.o.m. omdefinierat hur man driver kampanj. Muren, trumptrade m.m. är numer default inom republikansk politik. Åsså har han omdefinierat amnesty till att betyda amnesty om någon annan republikan föreslår det, men inte alls om han själv föreslår det (stilfull newspeak).
2016-08-28, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det du har sett från dag ett är hur Trump kör över sina motståndare, med diverse kill-shots, och i vissa fall dessutom demolerar dem helt och hållet. Jag kan inte se att Trump skulle ha några som helst problem med svaga Hillary i debatterna. Och han är f.ö. inte alls så okunnig som en massa okunniga och inobservanta människor inbillar sig.
Ska bli intressant att se om Trump tar till sig råd om hur han ska bete sig under debatterna.Nu är det ju en kvinna han möter och Trump får nog akta sig för att gå fram för hårt!Han ligger ju inte så bra till hos kvinnliga väljare så det gäller ju att Trump tänker sig för.Blir det pk-Trump vi får se tro?Det är ju de vita utbildades röster som det handlar om mest.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in