2016-07-11, 18:57
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Lika informativ som underhållande!
Stort credd till han!
Citera
2016-08-17, 22:59
Medlem
AlanBStards avatar
Märkligt att EABTs identitet kan vara onämnd på FB trots att han framträder med bild. Strunt samma med identiteten, men är något av hans bakgrund känd, som utbildning eller typ av jobb?

Såg en av hans tidiga klipp i begynnelsen och tyckte mest det var en lustig "rant". Nyss kollade jag in några av hans senaste och innehåll och språk har verkligen utvecklats. IMHO blandar han vulgäriteter med vältalighet. Växlar mellan att vara osammanhängande och att identifiera överordnade sammanhang och mönster i händelser. Dessutom är han ordentligt påläst, till skillnad från i stort sett alla multikultimuppar.

Så man undrar ju vad denne kontrasternas man sysslar med i livet utanför nätet.
Citera
2016-08-18, 04:04
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Märkligt att EABTs identitet kan vara onämnd på FB trots att han framträder med bild. Strunt samma med identiteten, men är något av hans bakgrund känd, som utbildning eller typ av jobb?

Såg en av hans tidiga klipp i begynnelsen och tyckte mest det var en lustig "rant". Nyss kollade jag in några av hans senaste och innehåll och språk har verkligen utvecklats. IMHO blandar han vulgäriteter med vältalighet. Växlar mellan att vara osammanhängande och att identifiera överordnade sammanhang och mönster i händelser. Dessutom är han ordentligt påläst, till skillnad från i stort sett alla multikultimuppar.

Så man undrar ju vad denne kontrasternas man sysslar med i livet utanför nätet.

Det har jag också tänkt på det. Han är ändå en ganska känd youtubeprofil vid det här laget och det måste finnas folk som känner till honom. Det känns som att han visste det redan från början att risken skulle vara liten att bli outad. Han gick ut så hårt i början och det är verkligen en risk man tar då. Min teori är att han har ett begränsat umgängesliv. De som känner honom består inte av odemokratiska vänsterdrägg som njuter av att förstöra folks liv. Han har pålitliga kompisar i sin vänkrets som inte har något intresse av att skriva upp på internet vad han heter irl. De som vet vem han är sen typ skoltiden och dylikt kanske inte känner till honom om hans utseende förändrats, vilket är möjligt. Han säger väl ibland i sina videos att han är ganska asocial och att det helt enkelt är mycket folk han inte står ut med. Han kanske inte umgås med så många helt enkelt.

Nu vill jag bara förtydliga att jag inte vill uppmuntra till att folk börjar spekulera. Jag förklarade bara varför jag trodde att han identitet kunde hållas skyddas än. Jag vill såklart inte att det kommer fram. Dels för att ingen behöver få reda på det, då det är budskapet han framför som är intressant. Och givetvis vill jag också att han ska fortsätta göra bra filmer.

Bra poäng i övrigt. Jag tycker också att han har utvecklats och blivit mer vältalig och analytisk än någonsin.
Citera
2016-08-18, 04:16
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
AlanBStard & Ferry31 han är medlem här så spekulera inte för mycket för då åker ni på en

1.06. Användarnas anonymitet
Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.

Flashback Forum kan sägas bygga på två grundpelare: den fria debatten och anonymitet. Anonymiteten ger individer med marginaliserade och stigmatiserade åsikter en plattform att framföra sina åsikter utan att de riskerar att det medför några konsekvenser för deras liv.
För att denna anonymitet inte ska sättas på spel är det förbjudet att avslöja information som leder till att någon riskerar att förlora sin anonymitet. Det är exempelvis förbjudet att avslöja en annan användares namn- eller personuppgifter, adress eller telefonnummer. Även annan information som kan binda en användare till en fysisk person är förbjuden att posta.
Det är vidare förbjudet att sammankoppla flera användare på Flashback med varandra. Det kan finnas skäl till att en person önskar använda två eller flera konton, och så länge detta inte bryter mot reglerna är det ingenting som någon bör lägga sig i eller kommentera. Det är också förbjudet att sammankoppla ett konto på Flashback med ett konto eller användarnamn på en annan webbplats.
Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto. Det finns även exempel på andra situationer med delvis självoutning, exempelvis om en användare har skrivit mycket om var han eller hon bor, och i dessa fall är det därför inte ett brott mot regel 1.06 att i ett inlägg påpeka detta.

uppenbarligen vill han behålla sin anonymitet annars hade han ju outat sig själv.
Om ni orkat läsa tråden så dyker han själv upp i den här tråden med sin användare.
Citera
2016-08-18, 05:08
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
En svensk person är inte i ett underläge, tvärtom det är invandrarana som människor, som måste anpassa sig efter en maktstruktur.

Det kanske stämmer på makronivå, men inte på individnivå.

11-årige Kalle, ensam blond kille i trappuppgången i Husby och en av tre svenskfödda i klassen, är knappast "överheten". Tvärtom, hans liv är sannolikt ett levande helvete. Den maktstruktur han lever i under skoltid och hemma i kvarteret är fullständigt dominerad av invandrarna omkring sig.

Eller menar du på fullt allvar att Kalle borde gaska upp sig, för majoriteten av styrelseledamöterna i landets börsnoterade bolag är etniska svenskar? Vilken tröst.
Citera
2016-08-18, 11:19
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
AlanBStard & Ferry31 han är medlem här så spekulera inte för mycket för då åker ni på en ...
Exakt vilken del av "Strunt samma med identiteten," i min post var för svår för dig att förstå, Einstein? Jag skrev så i förhoppningen om att t o m de dummaste skulle förstå att jag undrar över bakgrunden, *inte* identiteten.
Citera
2016-08-27, 18:26
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Men det förstår inte ens de dummaste, då frågan har väckts i den här tråden flera gånger om nu. Själv uppskattar jag P4n0pl147h305 påpekande. Min syn på anonymitet är väldokumenterad här: https://youtu.be/Hel1ifQOSo0

Tack för komplimangerna. Känner själv att min retorik har utvecklats, cringar lite när jag tittar på äldre videos. Viljan att krossa åsiktskorridoren gjorde att man blev lite väl enkelspårig.

Angående frågorna om bakgrunden så måste folk verkligen sluta tro att dom har rätten att veta allt om någon bara för att denne gör något de gillar. Skulle inte du tycka det vore lite creepy om en människa du aldrig träffat vore besatt över alla detaljer i ditt liv?

Även om det är helt trivial, harmlös information som det handlar om så håller jag ändå fast vid principen: Jag har inget intresse av att lära känna er, och därför förstår jag inte varför ni ska lära känna mig. Min YouTubekanal är inte den jag är som person, det är blott en ytlig reflektion av kanske 1% av mitt mentala landskap.
Senast redigerad av ArgBlattePostar 2016-08-27 kl. 18:52.
Citera
2016-08-28, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
https://www.youtube.com/watch?v=K9FNvAkmy24

”I en demokratur råder allmänna och fria val, åsiktsfrihet råder formellt men politiken och massmedia domineras av ett etablissemang som anser att bara vissa meningsyttringar skall släppas fram. Konsekvensen blir att medborgarna lever i en föreställning att de förmedlas en objektiv och allsidig bild av verkligheten. Åsiktsförtrycket är väl dolt, den fria debatten stryps. Dock skall tilläggas att det i definitionen för demokratur finns med det faktum att majoriteten av människorna i detta samhällstillstånd själva inte uppfattar att de lever i en demokratur." - Vilhelm Moberg

Lever vi i en demokratur? Ja, jag skulle hålla med om att vi i många avseenden gör det. Vad tycker ni?

Nej jag anser inte det.
Problemet med den definitionen av ordet demokratur är att den i bredare bemärkelse kan omfatta nästan vilket land som helst.

Däremot har vi väl tendenser till demokratur just i invandringsfrågan. Den s k åsiktskorridoren.
Citera
2016-08-28, 15:53
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Min YouTubekanal är inte den jag är som person, det är blott en ytlig reflektion av kanske 1% av mitt mentala landskap.
Väl uttryckt och det räcker faktiskt gott som bakgrund.
Citera
2016-09-17, 09:12
Medlem
abborrmasters avatar
Senaste videon är i särklass bäst tycker jag.
Skönt med den lite mjukare, informativ ingången. Det e OK att även en arg blatte inte alltid är akut-arg ;D

Och framför allt är det lättarr att öppna ögonen på folk Som e anti.
Citera
2016-09-17, 09:19
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Senaste videon är i särklass bäst tycker jag.
Skönt med den lite mjukare, informativ ingången. Det e OK att även en arg blatte inte alltid är akut-arg ;D

Och framför allt är det lättarr att öppna ögonen på folk Som e anti.

Talar du om den här:
Vem tjänar på invandringen?
https://www.youtube.com/watch?v=W7MiX708YAo
Citera
2016-09-17, 11:04
Medlem
Att det invandrar och föds muslimska extremister i Sverige är väldigt allvarligt om man tänker på vad de redan ställt till med. Sverige är endast ytterligare ett slagfält norr om deras kalifatöknar, ett av de slagfält där de har krigat och skändat i hundratals år.
Det man kan se i Sverige är att det finns massor av muslimer som redan beter sig hotfullt och stör sammhällsordningen hela tiden.

Alltså har de som har makten i Sverige tagit parti i det pågående inbördeskriget här för muslimska herrar i kalfitöknarna istället för oss kristna. Det är ju solklart att det inte är frågan om kriminalitet, det är ett religionskrig som är roten till problemen som muslimska invandrarna ställer till med.

Muslimerna har tagit sig ända till Atlanten och beter sig som rövare. De som har makten har svikit oss när de låtit dem passera genom hela Europa så att de i princip står vid Atlant-kusten redan. Sinnesjukt att man låter dem frodas här också.

En ny emigration till amerika kanske börjar från Europa nu, när man har låtit fanatiska muslimer frodas i Europa.

Det har varit massor av krig i Europa tidigare. Fast vi har skapat fred och så väller kriget in från muslimska länder och man låter det fortgå.

Slutligen så vill jag påminna om att i Sverige så utgör muslimerna fortfarande en minoritet på någon procent. Fast för tillfället så är deras kampvilja hög och de känner att de har medvind.
Vilket i sin tur kan bero på demokraternas politik i USA (låt dem härja i Syrien/Irak, var det väl) samt Socialdemokratins politik i Europa (Låt dem härja i Europa).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in