2016-08-25, 10:48
Medlem
Ragolins avatar
http://mobil.nsd.se/nyheter/tornedal...-10167690.aspx
Vadå Afrikan? Det är en "man från Pajala" enligt NSD. NSD är en lokal Norrbottens tidning och dom vet hur Pajalamännen beter sig. Bra NSD! Turistande familjer bör undvika Pajala.
Citera
2016-08-27, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Vadå Afrikan? Det är en "man från Pajala" enligt NSD. NSD är en lokal Norrbottens tidning och dom vet hur Pajalamännen beter sig. Bra NSD! Turistande familjer bör undvika Pajala.
Dagen/dagarna efter våldtäkten visste de allra flesta i byn, samt folk med koppling dit, vad som hänt. Rykten sprids fort. Däremot täcker NSD ett ganska stort område så det når inte överallt och jag vill dra mig till minnes att tidningen inte ens skrev om våldtäkten. Kunde inte hitta det åtminstone.
Citera
2016-08-27, 11:08
Medlem
Haha det är ju som i filmen "Populärmusik från Vittula" där de för första gången får se en levande neger.
Citera
2016-08-27, 11:41
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin

Han har ingen adress. Hur kan han då vara från Pajala?
Citera
2016-08-27, 15:00
Medlem
På 80-90 Talet när man gick skola i Byn, var det inte många negrer som syntes till. Nu är det så mörkt i Byn, så man får köra med helljus i bilen, även dagtid!
Citera
2016-08-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk
På 80-90 Talet när man gick skola i Byn, var det inte många negrer som syntes till. Nu är det så mörkt i Byn, så man får köra med helljus i bilen, även dagtid!

Ojdå, således kan vi nästan utgå ifrån att det är afrikaner som är inblandade när vi får läsa om kriminalitet i Pajala i framtiden?

Men förvisso. Förr i tiden hörde man bara talas om Pajala i ett enda sammanhang. Brist på kvinnor och att man desperat försökte göra något åt det.

Men sen försvann väl rätt så många jobb där? Kan då förstå att Pajala förvandlats till ett förvaringsområdet där man hyser MENA-folk. Synd om de som hamnar där. Det finns ingen arbetsmarknad och ingen framtid annars än som livtids bidragsberoende.
Citera
2016-08-27, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Mebrahtom Kahsai Gresgher (1982-07-68) dömdes för våldtäkt och kränkande fotografering.

Brotten ägde rum i centrala Pajala den 29:e maj 2016 i kvinnans hem.

Domen: https://minfil.org/e9raofb4b4/Hapara...2016-08-19.pdf

Bild på Mebrahtom: http://www.exponerat.net/afrikan-dom...ring-i-pajala/

Vad tycker ni om domen?

Misstag. Klickade på bildlänken. Resten av lördagen förstörd. Vilket avskräde.

Han bör få arbeta av skadeståndet innan han utvisas till Sudan.
Citera
2016-08-27, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svullenbuk

Fanns det överhuvudtaget negrer där på 80-/90-talen?
Citera
2016-08-27, 17:07
Avstängd
HBOLLs avatar
D C B12 brist för afrikanen då kan sådant här ske
Citera
2016-08-27, 17:10
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja Migv har tydligen fattat beslut om utvisning men beslutet är överklagat till domstol (och det kan sedan ökl till överdomstol) så det är som jag ser det inte bara märkligt utan rent stötande att åkl inte (vågat?) yrkat på utvisning.

Ursäkta om jag är fyrkantig, men det är väl bara en domstol som kan döma någon till utvisning? Däremot fattar Migrationsverket beslut om avvisning. Alltså om någon inte uppfyller t.ex asylkraven.
Senast redigerad av pestloppan 2016-08-27 kl. 17:13.
Citera
2016-08-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Grattis Pajala, kan någon inavlad invånare svara på Flashback, och berätta hur ni ser på situationen?. Har ni blivit berikade på något sätt, har eran icke existerande kultur fått smaka på Sudansk/Afrikansk kultur.

Protestlistor på Hemköp,Fackeltåg mot Rasism...?

Hur jag ser på nytt folk i byggden ? Nya schyssta bekanta vars intressen sträcker sig längre än raggarbilar och sprit.
Citera
2016-08-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ursäkta om jag är fyrkantig, men det är väl bara en domstol som kan döma någon till utvisning? Däremot fattar Migrationsverket beslut om avvisning. Alltså om någon inte uppfyller t.ex asylkraven.

Fyrkantigheten är ursäktad Ja det är ju bara domstol som kan döma till utvisning (pga brott) men Mig kan fatta beslut om utvisning (såväl som avvisning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in