Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Nu är det dags för Trumps kampanjchef fyllskallen Steve Bannon att få lite kärlek!Han har tydligen 1990 ägnat sig åt damboxning på sin fru.Börjar bli mycket brottslingar hos Trump nu.Trump går inte hem hos kvinnor alls verkar det som.Kan det bero på att han anställer misstänkta sexbrottslingar och kvinnomisshandlare?Värdelöse Trump har nu skjutit upp immigrationstalet ytterligare 2 veckor.Hur kan nån tycka att pajas-Trump är lämplig som president?

Vad inskränkt du är, ditt tunnelseende är enormt - varför kan inte du förstå att vi människor har olika åsikter? jag fattar att du m fl är som ni är, och du, om du nu är frisk och inte har mentala defekter så kanske du måste börja inse att verkligheten finns utanför ditt pojkrum.

Tyck vad du vill men ifrågasätt inte andras åsikter hela tiden, jag skulle aldrig ifrågasätta din åsikt.

Trump är lämplig som president eftersom han vann ganska enkelt i primärvalen, Hillary är säkert lämplig hon oxå, liksom Bernie - folket bestämmer, så enkelt är det!
2016-08-27, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Intressant. Kan du utveckla lite mer vad du menar är det viktigaste som hänt mänskligheten? Är det negativt eller positivt?

Och vad har Trump för roll i detta?

Jag tror att om Trump vinner så kommer utvecklingen snabbas på mot mer godhet och mindre krig på jorden.
2016-08-27, 13:13
Medlem
baggebo1s avatar
Menved länkade nån gång till ett samtal mellan Bill Mitchell och Molyneux om opinionsundersökningar. Bill fortsätter uppmärksamma alla märkligheter. Reuters t.ex. Kolla urvalet i den senaste pollen:
Citat:
New Reuters poll has Hilary +6, but look at these crazy internals:

58% W | 42%
M 39% R | 46% D

And H only wins by 6???
https://twitter.com/mitchellvii/status/769327789975756800

Det är ganska uppseendeväckande, och man bör ha sånt här i åtanke när man tittar på alla pollar som dyker upp.
2016-08-27, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Vad inskränkt du är, ditt tunnelseende är enormt - varför kan inte du förstå att vi människor har olika åsikter? jag fattar att du m fl är som ni är, och du, om du nu är frisk och inte har mentala defekter så kanske du måste börja inse att verkligheten finns utanför ditt pojkrum.

Tyck vad du vill men ifrågasätt inte andras åsikter hela tiden, jag skulle aldrig ifrågasätta din åsikt.

Trump är lämplig som president eftersom han vann ganska enkelt i primärvalen, Hillary är säkert lämplig hon oxå, liksom Bernie - folket bestämmer, så enkelt är det!
Du vet inte ens vad Trump vill i sin viktigaste fråga!Det gör inte Trump heller!
Och det är 2 månader till val!
2016-08-27, 15:31
Bannlyst
Att Trump och ni påstår att han är the law and order candidate är ju helt bizarrt.Han omger sig ju med brottslingar!
Vart är hans tax return?
2016-08-27, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin

Just för att verkligheten ser ut som den gör är anledningen till att jag inte vill se idioten Trump som president.Kärringen Trump ska hålla sig till dokusåpa-världen.
2016-08-27, 16:06
Bannlyst
Ingen vet vad värdelösa landsförrädare Trump står för.Allra minst han själv.
Aldrig någonsin har det skådats en sån inkompetent kandidat i USA som Trump.Han är totalt okunnig om allt och helt styrd av sina rådgivare.
2016-08-27, 16:12
Bannlyst
Jag hittade ett youtubeklipp där Bill Clinton talar om sin numera bortgångna vän, som även var vän med Trump, Nelson Mandela. Bill Clinton säger att en sak som han gillade med Mandela var att han lojal mot sitt folk, och att han stannade med dem under de tuffa åren. https://www.youtube.com/watch?v=mZtB1QH__64#t=1m30s Är det vi ser nu Trumps tuffa år, om han blir vald till president, och kan det varit så att Mandela, medan han levde, gav några råd till Trump inför dennes eventuella framtida presidentskap?
2016-08-27, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Ingen vet vad värdelösa landsförrädare Trump står för.Allra minst han själv.
Aldrig någonsin har det skådats en sån inkompetent kandidat i USA som Trump.Han är totalt okunnig om allt och helt styrd av sina rådgivare.

1. Sänka skatter.
2. En mur.
3. Neka inträde för muslimer.
4. Nej till NAFTA.
5. Nej till TPP.
6. Lägga ned striden mot Ryssland.
7. Göra slut IS en gång för alla.
8. Höj säkerheten mot terrorism.
9. Hårdare tag mot kriminella.
10. Återställ skolan som den var förr - Disciplin.

Ge mig 10 punkter vad Trump inte står för.
2016-08-27, 16:30
Avstängd
konstapels avatar
Det har bara berörts ytterst sporadiskt tidigare i tråden men faktum är att Trump om han blir vald blir den äldsta personen hitintills att beträda presidentposten:

Citat:
– Jag tror inte att han är i vare sig bättre eller sämre kondition en vanlig människa som motionerar varje dag, och som varken röker eller dricker alkohol. Men det är bra förutsättningar för ett långt liv, säger han till NBC News.

Om 70-åriga Trump vinner valet den 8 november blir han den äldsta personen hittills att inta posten som USA:s president.

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/lakaren-skrev-intyget-om-trumps-halsa-pa-5-minuter/

Som hans läkare själv säger skrevs intyget i hast och Trump har inte mer än hyfsad hälsa för sin ålder. Skulle han dessutom sitta två mandatperioder är han nästan 80 år vid avgången, om han lever så länge.

Båda kandidaterna är i åldersmässig överkant för att bli president. Visst har det som sägs i artikeln med anledning av det varit en del diskussioner och smutskastningar angående deras hälsa under kampanjerna men med tanke på att flera yngre och kapabla kandidater tävlade om nomineringen så är det lite förvånande att det inte blev en av de avgörande premisserna.
2016-08-27, 16:41
Medlem
heiss avatar
Eftersom Trump troligen är världens friskaste 70-åring och han har alla pengar han önskar, med all säkerhet kommer han gör ett utomordentligt jobb och håna Obama varje helg i våra vardagsrum, fyllda med skratt och instämmanden.
Kommer ny teknik, hans makt och pengar ge honom organ som gör att han kan leva 50 år till? Tåget tuffar på och han blir galaktiskt härskare?? Vad tror ni.
2016-08-27, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
1. Sänka skatter.
2. En mur.
3. Neka inträde för muslimer.
4. Nej till NAFTA.
5. Nej till TPP.
6. Lägga ned striden mot Ryssland.
7. Göra slut IS en gång för alla.
8. Höj säkerheten mot terrorism.
9. Hårdare tag mot kriminella.
10. Återställ skolan som den var förr - Disciplin.

Ge mig 10 punkter vad Trump inte står för.
Det där står han för idag?Imorgon då,vad står han för då?Ni verkar inte fatta att Trump har inte en aning om hur han ska genomföra och finansiera allt.Fantasiförslag!Trump är en skam för Amerika.Han kan flytta till Ryssland eller till Damaskus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in