Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-27, 01:09
Medlem
Trump på FOX just nu.

Har du ändrat dig i frågan kring invandring och är amnesti aktuellt?

Ingen amnesti är aktuell.

Edit

I have a winning temperament
Senast redigerad av Jagarbara 2016-08-27 kl. 01:12.
2016-08-27, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Jag skrev det tidigare någonstans att skillnaden mellan genialitet och galenskap är hårfin. Så även denna gången, och jag tror definitivt Mr Trump är medveten om vad han gör och hur det påverkar det goda hos folket många steg framåt. Det som kommer hända framöver 2-4+ år efter han vunnit kommer nog bli det viktigaste som hänt mänskligheten vad gäller relativt snabb utveckling jämfört med tidigare på det emotionella och psykologiska planet.

Intressant. Kan du utveckla lite mer vad du menar är det viktigaste som hänt mänskligheten? Är det negativt eller positivt?

Och vad har Trump för roll i detta?
2016-08-27, 02:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Det har varit en väldigt ryckig berg-o-dalbana under veckan. Jag har försökt hänga med i svängarna, och t.o.m. ligga steget före. Jag kan konstatera att för oss tänkande varelser så ger Trump oss huvudvärk. Det är väl också uppenbart att jag har hoppat av Trumptåget och studerar det vid sidan om. I samband med detta så har jag satt mig i skottgluggen här i tråden, och jag hinner tyvärr inte besvara alla angrepp på mig.

Vi får troligen se i en nära framtid vart Trump verkligen är på väg, men det som jag tycker är riktigt tråkigt med det som har hänt i det sista är att det blivit påfallande uppenbart hur Trumptåget är fullt av en massa okunniga godtrogna typer som skulle följa Trump vart han än styrde skutan, osnutna ungtuppar som helt saknar kunskap om hur invandringsdebatten har gått i USA de senaste decennierna, stalinisttyper som lögnaktigt hyllar och propagerar för vad Trump än säger även om det helt motsäger vad han sagt dagen innan, och en massa Heja-Jimmie-typer som bara viftar med flaggorna vad Trump än gör. Jag hade väl kanske egentligen inte väntat mig något annat, men det är väldigt avtändande när det är så påfallande uppenbart som det blivit nu.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-27 kl. 02:59.
2016-08-27, 03:11
Bannlyst
Nu är det dags för Trumps kampanjchef fyllskallen Steve Bannon att få lite kärlek!Han har tydligen 1990 ägnat sig åt damboxning på sin fru.Börjar bli mycket brottslingar hos Trump nu.Trump går inte hem hos kvinnor alls verkar det som.Kan det bero på att han anställer misstänkta sexbrottslingar och kvinnomisshandlare?Värdelöse Trump har nu skjutit upp immigrationstalet ytterligare 2 veckor.Hur kan nån tycka att pajas-Trump är lämplig som president?
2016-08-27, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Så nu har Reuters poll uppdaterat sin hemsida:

http://polling.reuters.com/#!poll/TM651Y15_26/filters/LIKELY:1/type/smallest/dates/20160701-20160826/collapsed/true/spotlight/1

Fina siffror för Trump det här minoritet spåret kanske inte var en så dålig ide av Trump.
Trump har sämre siffror än Romney hade i princip allt så du får nog ta det med en nypa salt!
2016-08-27, 05:44
Medlem
fredrikdenstores avatar
Ekonomer varnar för Trump-seger
http://www.di.se/artiklar/2016/8/26/ekonomer-varnar-for-trump-seger/
2016-08-27, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tvärtom, om han mot förmodan blir vald måste han redovisa precis allt.
Trump spenderar inga pengar på reklam nu utan pengarna från donationer går rakt ner i hans fickor.
Här har du nu igen fått rätt!Trump hyr ut lokaler i Trump Tower till sin egen kampanj och har höjt hyran 5-faldigt från när han betalade sin egen kampanj!
Vanvettigt värdelösa underbara Trump!
2016-08-27, 06:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Livet kan allt vara bra ironiskt. Jag trodde att det var du som skulle pissa på vår parad, nu när sömmarna började spricka både här och där. Och inför denna utsikt tänkte jag: Visst, pissa på bara - passa på medan det ändå ösregnar. Men nu är det tydligen alltså jag som har pissat på paraden, och folk står i kö för att vara jättearga på mig.

Ann Coulter är förresten en frisk fläkt. Just för att hon tänker självständigt och säger saker som ingen annan säger.
Du verkar ju inte helt blunda för verkligheten iaf.De flesta Trumparn vill ju inte erkänna att de blivit lurade av Trump och att han flipfloppat.Men kan hon få folk att överge Trump?
Hon är avskyvärd enligt mig men stridbar och uppenbart ingen flipfloppare som Trump iaf!Hon har haft en del underhållande duster med Bill Maher!Hennes tweet var minst sagt dråplig.
2016-08-27, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Ekonomer varnar för Trump-seger
http://www.di.se/artiklar/2016/8/26/ekonomer-varnar-for-trump-seger/
Trump blev rankad som 3:e bäst att sköta ekonomin av ekonomer för ett par dagar sedan.Troligen har Jill Stein nu gått om dum-Trump och snuvat honom på pallplatsen!
2016-08-27, 08:30
Medlem
Det allra viktigaste i Trumps politik är återinförandet av tullar och därmed tillintetgörandet av den globala ekonomin. Att han ökar misstron mot djävulens verktyg (media) är helt perfekt och om han dessutom kan begränsa invandringen så har vi kommit ett långt steg på vägen gällande renoveringen av västvärlden. Lyckas han med detta så har han gjort världen en enorm tjänst.
Makten som eliten just nu förfogar över bryts och därmed kan vi få tillbaka vår demokrati. Kommande politiker behöver inte vara politiskt korrekta då de vet att folk inte uppskattar den. Trump har/hade allt som vanliga människor drömmer om och han riskerar verkligen allt i detta spel. Förlorar han så är han körd som människa. Skulle någon annan i hans position våga utmana etablissemanget på detta sätt? Kommer en sådan människa komma igen? Nej, troligtvis inte. Åtminstone inte förrän allt är för sent. Jag håller inte med Trump i allt, men trots hans brister måste han vinna. Världen har inget val. Heja Trump!
2016-08-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Men vadå, Trump är inte perfekt! Buhu

Vissa människor i den här tråden är verkligen patetiska. Smokey trodde frälsaren var nedstigen från himmelen. Den första felfria mannen skulle komma och ta USA och väst med storm. Men superkrafterna uteblev och någon flygande mantel med röntgensyn blev det inte heller. Nu försöker han sprida sitt missnöje till övriga, men han tycks missa att han sannolikt är en av ganska få som trodde Trump var en gudom i första taget.

Hint: God Emperor of Mankind är lite på skämt *wink wink*

Trump har redan nu förändrat USA till det bättre. MSM ligger på knä. PK-narrativet är brutet. Det kan vara ett stort skifte vi ser, men Smokey blev förblindad av hat när lördagsgodiset inte kom. Sparkar bakut och kommer aaaldrig att prata med pappa igen

Precis, det handlar ju om vad man förväntat sig.

Personligen nöjer jag mig med muren, brutet PK-narrativ, gangmembers och kriminella ut direkt och ett rejält försvagat establishment.
Jag nöjer mig faktiskt egentligen bara med att skutan får en ny kurs.

Alternativet är 'The Devil' så det är inte så mycket att fundera på.
Sedan kan man förstås välja att bara fokusera på det negativa hela tiden, men det skadar ju framförallt en själv.
2016-08-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Precis, det handlar ju om vad man förväntat sig.

Personligen nöjer jag mig med muren, brutet PK-narrativ, gangmembers och kriminella ut direkt och ett rejält försvagat establishment.
Jag nöjer mig faktiskt egentligen bara med att skutan får en ny kurs.

Alternativet är 'The Devil' så det är inte så mycket att fundera på.
Sedan kan man förstås välja att bara fokusera på det negativa hela tiden, men det skadar ju framförallt en själv.

Trumpanhängare (och fd) är absolut ingen homogen grupp, som populist och motpol till rådande världsordning dras diverse löst folk till hans stöd, säkert även personer med ljusskygghet men även sådana med romantiska tempelriddardrömmar.......

Hurvida han skall utvisa hårt, mjukt eller tom ibland se mellan fingrarna är ingen stor fråga för mig.

Skulle nog reagera som SmokeyN om det kom fram att han var styrd av Wallstreet och Washingtoneliten tvärt mot vad han sagt, då kan man tala om flipp-flopp.

Nya handelsavtal, dvs stör NWO så Soros o Co får lite dålig nattsömn, law and order, se över USAs roll i världspolitiken och förändra NATO eller ersätt det med nåt annat är frågor jag hoppas han håller fast vid, muren, tja... huvudsaken är bättre, hårdare gränskontroll! America first!

lägger till:

You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes well you might find
You get what you need
Senast redigerad av CalleDussin 2016-08-27 kl. 10:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in