Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
För mig är sannolikheten i åklagarens framställan så trolig att den återspeglar sanningen så mycket det går utan att att själv varit på plats under pågående brott eller att GM själv berättar hur det gick till.
Bevisningen är så stark att den räcker för fällande dom utan erkännande. Dvs NBs ord har ingen betydelse för domens utgång.
Det som fattas i sanningen är detaljer, som i sig inte har någon avgörande betydelse vad gäller skuldfrågan.
Så ja, jag anser att åklagarens version är sanningen.
Sådana här GM har ofta ett "bagage". Sen beror det väl på hur bra de döljer det.
Han opererar i en för honom trygg miljö. Han finns alldeles i närheten av utredningen redan från start. Dessutom mer eller mindre avslöjar han sig själv genom sitt beteende på Martorp. Det beteendet han uppvisar där gör bara en som har något att dölja. Om jag inte minns fel nu så skrevs det om just NB i tråden redan någon dag efter mordet. Någon måste ha uppfattat honom som så pass suspekt att han för denne verkade misstänkt.
Instämmer.
Åklagarens version är så nära sanningen man kan komma utan att ha fått en detaljerad beskrivning från mördaren Nerijus. Men, behövs ej mera detaljer än det som finns när bevisningen är så solid.
Mördaren kan vara tyst för resten av sitt liv, det påverkar inget.
Han är enhälligt dömd till livstid, hur svårt det än kan vara för vissa att förstå att fallet är avgjort, det är över, det blir inget mer.
Självklart har han ett "bagage", precis som så många andra sexualsadistiska mördare innan honom.
Han är inte unik på något sätt, varför skulle han vara det?
Intressant det du skrev om att någon skrivit om NB i tråden någon dag efter mordet, någon som redan då uppfattat honom som suspekt i sitt beteende. Kan du möjligen hitta det inlägget? Men, är väl som att leta efter en nål i en höstack i denna maratontråd.