2016-08-26, 21:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Forumet är fritt och om du anser att Massi-Fritz är en bra advokat kan jag bara beklaga dig för ditt dåliga omdöme om vad en bra och duglig advokat är, Massi-Fritz är en mediahypad produkt som ligger rätt i tiden inget annat.

Helt enig!

En mediakåt advokat som har siktet på en annorlunda karriär. Det dröjer inte länge förrän hon blir anställd som expert på justitiedepartementet...typ!
Citera
2016-08-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Helt enig!

En mediakåt advokat som har siktet på en annorlunda karriär. Det dröjer inte länge förrän hon blir anställd som expert på justitiedepartementet...typ!
Fast det är ju änkan som önskat henne som biträde. Jag undrar varför. Om änkan, när allt kommer omkring, visar sig vara MGM kommer Massi Fritz då kunna byta roll från målsägandebiträde till försvarsadvokat? Hon är ju expert på mäns våld mot kvinnor och vi vet inte vad pågick i stugan innan polisen kom dit.
Citera
2016-08-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast det är ju änkan som önskat henne som biträde. Jag undrar varför. Om änkan, när allt kommer omkring, visar sig vara MGM kommer Massi Fritz då kunna byta roll från målsägandebiträde till försvarsadvokat? Hon är ju expert på mäns våld mot kvinnor och vi vet inte vad pågick i stugan innan polisen kom dit.
I så fall blir det ju 2 rättegångar enligt ditt scenario.Om polisen och åklagare hittar en misstänkt gärningsman som blir frikänd i rättegången men det kommer fram så mycket bevisning som kan lasta en annan gärningsman så måste åtal väckas på nytt. Ny rättegång och nya försvarsadvokater och målsägarbiträden utses.
Citera
2016-08-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
I så fall blir det ju 2 rättegångar enligt ditt scenario.Om polisen och åklagare hittar en misstänkt gärningsman som blir frikänd i rättegången men det kommer fram så mycket bevisning som kan lasta en annan gärningsman så måste åtal väckas på nytt. Ny rättegång och nya försvarsadvokater och målsägarbiträden utses.
Varför skulle det bli två rättegångar? Just nu finns det ingen rättegång i sikte, inget åtal har väckts heller. Antagligen finns det spår som fortfarande håller på att analyseras. Men det vet inte säkert. Som jag ser det så är änkan det mest sannolika GM om vi struntar i allt skvaller om JM och bara koncentrerar oss på det som vi vet om mordet på hennes far.
Men vi vet förstås bara det som vi läst i media och det är inte mycket.
Citera
2016-08-26, 23:04
Medlem
Citat:
Varför skulle det bli två rättegångar? Just nu finns det ingen rättegång i sikte, inget åtal har väckts heller. Antagligen finns det spår som fortfarande håller på att analyseras. Men det vet inte säkert. Som jag ser det så är änkan det mest sannolika GM om vi struntar i allt skvaller om JM och bara koncentrerar oss på det som vi vet om mordet på hennes far.
Men vi vet förstås bara det som vi läst i media och det är inte mycket.
Vem skulle ha gett henne alla skador, en avskuren näsa, sticksår i munnen?
Citera
2016-08-26, 23:05
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Inte en aning, men en intressant frågeställning.
Har dock svårt att tänka mig att änkan är en medgärningsman. Hon ser ut att vara ett tvättäkta offer i den här sörjan.
Om du frågar mig om vad jag baserar min åsikt på.....tja, magkänslan!
Citera
2016-08-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Jag har talat lite med bekantskapskretsen kring Johanna mestadels tidigare bekantskaper.
Som jag skrivit tidigare i tråden så vet jag att hon har planerat mord innan dessa dåd.
Nu visar det sig att hon har gjort det flera gånger och tidigare än jag trodde.
Nu berättar människorna om saker dom inte velat säga tidigare av naturliga skäl.
Märklig människa den där Johanna.
Det är väll ändå straffbart att planera och be någon att mörda även om man får ett nej eller har jag fel?

Det blev visst lite konstigt i inlägget och kan lätt misstolkas.
Meningen "Nu visar det sig att hon har gjort det flera gånger och tidigare än jag trodde." syftar endast på att Johanna har haft mord i åtanke tidigare.
INTE att några har utförts.

Förlåt för mitt misstag som inte är litet i sammanhanget
Citera
2016-08-26, 23:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Så illa kan det bli, vår regering består ju av likadana produkter, lika barn leka bäst typ.
Jag vet att det blir så därför att jag växte upp då "Skå-Gustav" indoktrinerade uppfostran and "Vimse i Pannkakan" rullade på bästa sändningstid.
Min trasiga själ säger mig att Massi-Fritz på en topposition på Justitiedepartementet tyvärr är oundvikligt.
Snacka om en PK-marinerad advokat, man kan ju må illa för mindre!
Citera
2016-08-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Vem skulle ha gett henne alla skador, en avskuren näsa, sticksår i munnen?
Maken, kanske. De skador du nämner var inte livshotande. Kanske bråkade de, han var full och skadade henne. När han hade slocknat i dubbelsängen tog hon livet av honom med en kökskniv. Sedan snittade hon sig i magen lite innan hon diskade kniven och ringde till polisen. Detta är en spekulation. Jag antar att det är tillåtet att spekulera på Flashback.
Citera
2016-08-27, 00:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Maken, kanske. De skador du nämner var inte livshotande. Kanske bråkade de, han var full och skadade henne. När han hade slocknat i dubbelsängen tog hon livet av honom med en kökskniv. Sedan snittade hon sig i magen lite innan hon diskade kniven och ringde till polisen. Detta är en spekulation. Jag antar att det är tillåtet att spekulera på Flashback.

Ja du nantale..jag slutar aldrig förvånas över din brist på slutledningsförmåga. Gång på gång lyckas du överraska med hejvilda spekulationer :-)
Citera
2016-08-27, 09:36
Medlem
nobbenss avatar
Om det inte är frun som mördat maken så borde det finnas spår efter annan person i eller vid stugan som polisen borde ha kunnat säkra. Det är väl antagligen sådant spår som friade frun från den tidiga misstanken? Om så, undrar vad detta spår kan vara för något? Är det blodspår eller annat DNA så borde ju mördaren kunna ringas in och gripas.

Kan polisen utan direkt misstanke låta DNA-bestämma personer för att använda till brottsundersökning?
Citera
2016-08-27, 09:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis123
Samma dag som polisen efterlyste uppgifter om bilen (23/8), så har man kollat upp om någon sökt vård för knivskador kring datumet för mordet.

Min gissning är att man säkrat blod. Antingen från sommarstugan eller bilen. Blod som inte kommer från offren.

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Arbogamordet: Analys av spår kan dröja
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4318377-arbogamordet-analys-av-spar-kan-droja

Hur lång tid tar forensiska undersökningar?
"IT-forensisk undersökning, där man går igenom en dator eller mobil, 50 dagar.
– Är det ett grövre brott där man vill ha fram dna och man kanske också tar till
specialanalyser där man går ner på enstaka celler, då pratar vi om en och en
halv till två månader, säger Liselotte Nielsen Sundberg."

Alla ni, som liksom jag, väntar med spänning:
– Håll inte andan!

Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Om det inte är frun som mördat maken så borde det finnas spår efter annan person i eller vid stugan som polisen borde ha kunnat säkra. Det är väl antagligen sådant spår som friade frun från den tidiga misstanken? Om så, undrar vad detta spår kan vara för något? Är det blodspår eller annat DNA så borde ju mördaren kunna ringas in och gripas.

Kan polisen utan direkt misstanke låta DNA-bestämma personer för att använda till brottsundersökning?

Som så mycket annat i detta komplicerade fall är detta indicer eller vad som
kan tolkas som rimliga antaganden. Vi får veta mer inom någon månad.
Det kan mycket väl vara så att:
– Spår, inklusive DNA-spår har säkrats. Kan vara från både stugan och misstänkt bil.
– Resultatet från alla analyser som kommer att göras kan ta ytterligare en månad eller mer.

Anki friades från misstanke långt innan analysresultaten fanns, ja till och med innan
brottplatsundersökningen gjorts.

JM och 18-åringen är fortfarande misstänkta, men släpptes från arresten
eftersom det (ännu) inte fanns bindande bevis.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in