2016-08-26, 17:32
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hoppas att du har rätt om att det finns blodspår säkrat.
Hoppas, i så fall, att personen som blodet kommer från
kan hittas, så att vi inte får en situation lik den i t.ex.
Linköpingsmordet 2004, där det finns DNA men ändå
ingen identifierad.
Tekniken går ju IOFS framåt och nu kan man ju (nästan)
få fram ett signalement från ett DNA-fynd:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ny-dna-teknik-ska-losa-dubbelmord

Om mördaren är en tredje part, vilket det förmodligen är lever han nog inte länge till och en dna-träff kommer ske när en död aphgan hittas i en skogsdunge i framtiden.
JM är en iskall mördare som vet vad hon sysslar med, och kommer säkert gå till historien som en obekräftad massmördare som aldrig dömdes.
Hur många liv hon har på sitt samvete vet nog ingen förutom JM själv.
Citera
2016-08-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Oj oj... Fler som fått sätta livet till när de kommit förnära "Gudmodern"? Även om andra medier fått ta del av detta så finns det ju inte här... Varför inte beskriva vad du hört och se om fler kan fylla i?

Sedan tycker jag det borde finnas mer information om Lotta Isb*rg, hon har ju drivit två AB tillsammans med Gudmodern (JM). Kan hon verkligen vara ren...?

Nej nej vad jag vet så är det ingen mera som blivit bragd om livet..
Citera
2016-08-26, 18:59
Medlem
lasternassummas avatar
Arbogamordet: Analys av spår kan dröja
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4318377-arbogamordet-analys-av-spar-kan-droja

Hur lång tid tar forensiska undersökningar?
"IT-forensisk undersökning, där man går igenom en dator eller mobil, 50 dagar.
– Är det ett grövre brott där man vill ha fram dna och man kanske också tar till
specialanalyser där man går ner på enstaka celler, då pratar vi om en och en
halv till två månader, säger Liselotte Nielsen Sundberg."

Alla ni, som liksom jag, väntar med spänning:
– Håll inte andan!

Citera
2016-08-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Fick precis höra av en släkting med lite insyn i lokaltidningarna att man håller på med en stor kartläggning av bland annat Johanna långt bak i tiden.
Kanske inte så märkvärdigt men lite intressant och kul för oss småstadsbor att även våra "små" reportrar kan göra sådant.

Såg en artikel att flera lokala tidningar gått samman så jag gissar här att samtliga jobbar med samma sak.

Hoppas det kommer en stor artikel!
Lite osäker på juridiken om dom får publicera sådant?
Johanna är trotts allt fortfarande oskyldig.

Måste säga att det här fallet visar hur god journalistik det faktiskt finns på många svenska lokaltidningar. Undrar om de visste när de började granskningen något mer om allt det som dykt upp nu, t ex om JMs förra man som dog mystiskt eller hennes kopplingar till kriminella.

Här den första artikeln som de publicerade i början på sommaren. Två saker känns extra intressant i efterhand. Dels att både polis och socialtjänsen verkar ha ignorerat pojkarna när de berättar om övergreppen. Dels att de säger att även bekanta till JM ville ha sex med dem. Det gör att det känns ännu märkligare att åklagaren så snabbt lade ned förundersökningen.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Citat:
Ursprungligen postat av Ekuriren
Omid och Tariq säger att ingen hittills har lyssnat på dem, trots att de har försökt berätta för både socialtjänsten och polisen. Det var aldrig någon som hade tid att lyssna på det som de ville berätta. De kan nästan ingen svenska och behöver ha tolk för att göra sig förstådda. Till slut valde de i stället att gå till tidningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekuriren
Enligt pojkarna har också andra personer i kvinnans närhet kommit till pojkarna och velat ha sex.
Senast redigerad av forum202 2016-08-26 kl. 19:13.
Citera
2016-08-26, 19:15
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror att hon inte vet vad hon ska tro, och hon är säkert mycket rädd. Det är ingen lätt situation för henne oavsett vem gärningsmannen är. Jag har visst sympati för henne, men alla människor har eget ansvar, även brottsoffer. Det var inget bra beslut att välja samma advokat som dottern och afghanerna. Genom att anlita Massi Fritz blir nu allt ännu mer intressant för media, i en sak som hon som mamma och brottsoffer borde hålla en låg profil i.

Jag är intresserad i hur rättsväsendet agerar och inte allt runt omkring. Detta är ett fall som ställer höga krav på att allt sköts rätt från början, trots påtryckningar från media, IF och alla som skvallrar. Objektivitet och legalitet i rättsprocessen är viktigare än någonsin nu när allt har blivit medialt.

Det enda som är relevant är om utredningen får fram teknisk bevisning. Därför borde man avvakta med olika utspel innan det finns bevis som binder någon till brottet.

Jag är intresserad av crime och brukar roa mig på kvällarna med att se olika TV serier om brott. Detta är som ett case från Jerry Springers nya program som heter Tabloid.

Vi är helt överens om att det var ett misstag att anlita EMF men det var inte riktigt det jag tog upp.

Jag tycker nog du slingrar dig något i min frågeställning men "shit the same" det är verkligen inget självändamål för mig att föra debatt med dig om Ankis skuld kontra JM´s. För mig finns det betydligt mer som pekar på JM jämfört med Anki och där verkar åklagaren verka vara enig med mig eftersom JM fortfarande är intressant för utredningen men något sådant har inte framkommit om mamman.
Citera
2016-08-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Måste säga att det här fallet visar hur god journalistik det faktiskt finns på många svenska lokaltidningar. Undrar om de visste när de började granskningen något mer om allt det som dykt upp nu, t ex om JMs förra man som dog mystiskt eller hennes kopplingar till kriminella.

Här den första artikeln som de publicerade i början på sommaren. Två saker känns extra intressant i efterhand. Dels att både polis och socialtjänsen verkar ha ignorerat pojkarna när de berättar om övergreppen. Dels att de säger att även bekanta till JM ville ha sex med dem. Det gör att det känns ännu märkligare att åklagaren så snabbt lade ned förundersökningen.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4141846-har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade-

Intressant. Kan denna bekanta till JM vara LI?
Citera
2016-08-26, 19:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Intressant. Kan denna bekanta till JM vara LI?

Flera medelålders damer med dragning åt unga pojkar
Det står ju t.o.m. bekanta, vilket är pluralis, minst två, men kanske flera.
I kombination med att det uppges att både polis och socialtjänsten har ignorerat
pojkarna när dom velat berätta om att dom anser sig ha blivit utsatta för sexuella
övergrepp, så låter det inte alls bra.

Det väcker tanken på att betydligt fler än t.ex. Snippa, Snatta och Isberg kan ha dragits
till asylbranschen av fler orsaker än pengar...

Citera
2016-08-26, 19:54
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Flera medelålders damer med dragning åt unga pojkar
Det står ju t.o.m. bekanta, vilket är pluralis, minst två, men kanske flera.
I kombination med att det uppges att både polis och socialtjänsten har ignorerat
pojkarna när dom velat berätta om att dom anser sig ha blivit utsatta för sexuella
övergrepp, så låter det inte alls bra.

Det väcker tanken på att betydligt fler än t.ex. Snippa, Snatta och Isberg kan ha dragits
till asylbranschen av fler orsaker än pengar...

Både pengar och sex! Snacka om winwin-situation.
Citera
2016-08-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Jag har talat lite med bekantskapskretsen kring Johanna mestadels tidigare bekantskaper.
Som jag skrivit tidigare i tråden så vet jag att hon har planerat mord innan dessa dåd.
Nu visar det sig att hon har gjort det flera gånger och tidigare än jag trodde.
Nu berättar människorna om saker dom inte velat säga tidigare av naturliga skäl.
Märklig människa den där Johanna.
Det är väll ändå straffbart att planera och be någon att mörda även om man får ett nej eller har jag fel?

Det är ju uppenbart att det finns vittnesmål om och om igen som talar starkt för detta. Hur detta utan bevis i form av ljudinspelningar skulle hålla i en domstol låter jag vara osagt men det borde definitivt prövas om det är möjligt. Polisen hade förmodligen kunna haft bevisen och allt inspelat idag om de bara haft resurserna till det.
Citera
2016-08-26, 21:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Har en liten undran,har du träffat Tomas Carlstedt (tomas utan h),de sista 10 åren?
Visst att han är en "bra karl" som du uttrycker det,men han är i pensionsåldern,och borde nog dragit sig tillbaks för länge sedan.
Låter det stanna där.

Blev lite förvånad av ditt inlägg,skall försöka läsa igen resten av tråden.

Men vad fan, är du ens i rätt forum?

Ditt inlägg borde postas i skvallerforumet, sådan substans äger det.
Citera
2016-08-26, 21:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Nu är det väl inte du som är utsatt för brott?
Tråden handlar inte om ditt hat mot Elisabeth Massi Friz?
Tycker hon är en synnerligen kompetent advokat,de fall som kommit upp i tidningar är bara en bråkdel av de ärenden hon åtagit sig genom åren.
Kan inte tycka annat än att brottsoffren gjort ett mycket bra val,vad det gäller att föra deras talan.

Forumet är fritt och om du anser att Massi-Fritz är en bra advokat kan jag bara beklaga dig för ditt dåliga omdöme om vad en bra och duglig advokat är, Massi-Fritz är en mediahypad produkt som ligger rätt i tiden inget annat.
Citera
2016-08-26, 21:47
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Fast den förklaringen ger mig en känsla av en tillrättalagd efterhandskonstruktion.
Tvingas att videofilma när kvinnan har sex med polaren.....och tvingas att spara filmen på telefonen.....finns det någon kvinna i Sverige som skulle kunna tänka sig att ställa sådana krav?

Nej, jag firar inte lokalblaskornas journalister. Men jag skulle bli glad om de gav mig goda skäl att göra det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in