2016-08-26, 17:49
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
[...]
Man kan ju inte förbjuda något bara baserat på att man tycker det är dåligt eller osmakligt, [...]
Tydligen så kan man det vilket jag exemplifierade med fler exempel än tidelag men jag tror att ABoK är fel avdelning för att diskutera vad som ska vara lagligt och inte, här är det mer att konstatera hur lagläget är. Det finns några trådar i juridikavdelningen som nog passar bättre: https://www.flashback.org/sok/tidelag?f=26
Citera
2016-08-26, 18:20
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tydligen så kan man det vilket jag exemplifierade med fler exempel än tidelag men jag tror att ABoK är fel avdelning för att diskutera vad som ska vara lagligt och inte, här är det mer att konstatera hur lagläget är. Det finns några trådar i juridikavdelningen som nog passar bättre: https://www.flashback.org/sok/tidelag?f=26
Men nu ligger tråden här där den hör hemma eftersom tidelag numera är olagligt. Men förstår att det måste vara nästan omöjligt för mod att hålla tråden fri från alla OT inlägg som helt tagit över tråden tyvärr.
Citera
2016-08-26, 18:25
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Och det är fortfarande Stridh som är GM. Bor i ett villakvarter i Ljungby. En eller två söner om minnet stämmer. Även blottat sig i Halmstad förr. Finns på video när grannarna tar honom. Tror frun fick nog då och lämnade aset och det var då morötter blev hans last, ihop med hästen då så klart.
Säker på person? Har hört att frun (sambon?) hade en textilaffär på Storgatan för några år sedan.
Att de fortfarande bodde ihop.
Men gubben kanske heter S*ridh i efternamn...och tanten har stuckit...
*=t
Citera
2016-08-26, 18:40
Medlem
HGs avatar
Vet vi med säkerhet vem gärningsmannen är? Den lokala domsagan har ännu inte fått in något åtal!
Citera
2016-08-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Säker på person? Har hört att frun (sambon?) hade en textilaffär på Storgatan för några år sedan.
Att de fortfarande bodde ihop.
Men gubben kanske heter S*ridh i efternamn...och tanten har stuckit...
*=t
Ja det är efternamnet. Tror inte det var hon som hade den butiken men Herrens vägar osv🐴 Bor/bodde på Flintvägen om jag minns rätt. Röda o gröna radhus vid Annelundsområdet.
Citera
2016-08-26, 18:42
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ja det är efternamnet. Tror inte det var hon som hade den butiken men Herrens vägar osv🐴 Bor/bodde på Flintvägen om jag minns rätt. Röda o gröna radhus vid Annelundsområdet.
Tror man får ta bort h:et i efternamnet. Då finns det en gubbe som passar in på din beskrivning.
Bott där sedan i alla fall 1980 och med samma kvinna då som nu.
Senast redigerad av Readyfreddie 2016-08-26 kl. 18:46.
Citera
2016-08-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tror man får ta bort h:et i efternamnet. Då finns det en gubbe som passar in på din beskrivning.
Bott där sedan i alla fall 1980 och med samma kvinna då som nu.
Ja det kan stämma. Gubben finns på you tube där ett gäng går på honom då han blottade sig för ett x antal år sedan i Halmstad. Han blånekar även där. Minns inte vad man ska söka på för att få fram det men filmen är säkert kvar. Gnägg och trevlig helg.
Citera
2016-08-26, 19:10
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hade han läderförklädet för att lura stoet att det var en killhäst som stod bak och höll på?
Nu gissar jag bara, men det var väl för att hästen inte skulle skita på honom, vad vet jag....
Citera
2016-08-26, 19:12
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Namnet på butiken var hennes förnamn och ett ord till. Hon hade en ganska lyxig mercacabbe för några år sedan isf...
Citera
2016-08-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Namnet på butiken var hennes förnamn och ett ord till. Hon hade en ganska lyxig mercacabbe för några år sedan isf...
Aha Vivianns Fyndbod?? Nä för fan. Icke sa nicke, absolut inte samma.
Citera
2016-08-26, 19:19
Medlem
Hänger inte med i tråden alls nu. Detta skall alltså hänt i Kvänjarp, av en svensk herre?
Citera
2016-08-26, 19:20
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ja det kan stämma. Gubben finns på you tube där ett gäng går på honom då han blottade sig för ett x antal år sedan i Halmstad. Han blånekar även där. Minns inte vad man ska söka på för att få fram det men filmen är säkert kvar. Gnägg och trevlig helg.
Här är filmen
https://www.youtube.com/watch?v=n_z2nQqg46g

Jag vill inte outa mer om hästen, om det är fel. Men hans förnamn nämns i filmen och ihop med ort och efternamn kan ni googla själva.
Senast redigerad av r_o_n 2016-08-26 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in